با حضور استاندار و سرمایه گذار چینی؛
با حضور استاندار خوزستان تفاهم نامه ساخت احداث آزادراه اهواز – ایذه – لردگان – اصفهان میان شرکت سرمایه گذار چینی و مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان به امضا رسید .
کد خبر: ۵۳۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴ 17 December 2017
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه جلسه امضای این تفاهم نامه که امروز 26آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با صحبت هایی که با وزارت راه و شهرسازی شده، آنها این آمادگی را دارند برای این راه تعاملاتی داشته باشند تا سهم دولت از این میزان نیز بیشتر شود و جذبه برای ورود سرمایه گذار در این طرح افزایش یابد .

وی افزود: اوایل اردیبهشت ماه با پیگیری هایی که استان خوزستان و وزارت راه و شهرسازی انجام داد، با توجه به توجیهات فنی و کارشناسی انجام گرفته ضرورت احداث این آزادراه برای دولت تشریح شد و پس از تایید وزارت راه و شهرسازی، توانستیم مصوبه ای را از دولت پیرامون آزادراه اهواز – ایذه – لردگان - اصفهان دریافت کنیم .

شریعتی تصریح کرد: براساس مصوبه ای که دولت برای احداث این آزادراه صادر کرده است، دولت ساخت این آزادراه را با مشارکت بخش خصوصی و دولتی تایید کرد .

استاندار خوزستان عنوان کرد: در این زمینه ابتدا به سراغ بنیاد مسکن رفتیم و جلسات متعددی را با آنها برگزار کردیم و وقت زیادی را برای اینکار به همراه معاونان وزیر راه و شهرسازی صرف کردیم اما در نهایت بنیاد مسکن به علت هزینه های بالای این پروژه از مشارکت در احداث این جاده انصراف داد .

وی عنوان کرد: در این مدت به دنبال سرمایه گذار جدید بودیم. در این زمینه پیشنهادات خود را به یک شرکت چینی ارائه دادیم و آنها برای انجام این کار ابراز تمایل کردند. در این زمینه یک هیات چینی به صورت مستقیم به خوزستان آمدند و پس از بازدید از طرح به چین باز خواهند گشت .

شریعتی با اشاره به بازدید این هیات از نزدیک از این پروژه و جلسات کارشناسی با اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: پس از انجام همه این کارها، شرکت چینی موافقت اولیه خود را برای سرمایه گذاری در پروژه احداث آزادراه اهواز – ایذه – لردگان - اصفهان اعلام کردند .

وی بیان کرد: در این زمینه پس از موافقت اولیه این شرکت چینی، تفاهم نامه اولیه با این شرکت منعقد شد. این تفاهم نامه امروز میان ریس بخش قراردادهای خارجی این شرکت چینی و مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان به امضا رسید .

شریعتی ادامه داد: این شرکت چینی یک شرکت بسیار بزرگ است که بیش از هزار پروژه زیر ساختی را در دنیا در حال انجام دارد. چیزی که امروز شاهد آن بودیم یک تفاهم نامه است و تا تبدیل آن به توافقنامه و قرارداد راه درازی در پیش است .

استاندار خوزستان اظهار کرد: در این زمینه باید درباره جزییات زیادی بحث شود و هزینه های اجرای طرح و برگشت سرمایه سرمایه گذار مورد بررسی و بحث قرار گیرد. با رفتن پروسه این کار به سمت جلو، امیدواریم بتوانیم به سوی توافق پیش برویم و خدا کمک کند تا این کار بزرگ را برای استان و کشور از طریق سرمایه گذاری انجام دهیم .

وی خاطرنشان کرد: سهم دولت در مشارکت برای پروژه های راه حدود 30درصد است و 70درصد دیگر بر عهده سرمایه گذار است. در این زمینه به علت اینکه مسیر این آزاد راه یک مسیر صعب العبور است با صحبت هایی که با وزرات راه و شهرسازی شده، آنها این آمادگی را دارند تا برای این راه تعاملاتی داشته باشند و سهم دولت از این میزان نیز بیشتر شود تا جذبه برای ورود سرمایه گذار در این طرح افزایش یابد.
 
 
منبع: ایسنا
برچسب ها: تفاهم نامه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار