رئیس مرکز بهداشت خوزستان مطرح کرد:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با وجود مطلوبیت میکروبی 95 درصدی آب شرب اهواز، اما متأسفانه در بسیاری از نقاط اهواز در بحث کیفیت آب مشکل وجود دارد.
کد خبر: ۵۴۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 18 December 2017
دکتر شکرالله سلمان‌زاده اظهار کرد: شبکه آب و فاضلاب اهواز بسیار فرسوده است و قدمت این شبکه حداقل به 60 سال قبل برمی‌گردد. در برخی نقاط که شبکه آب و فاضلاب دچار فرسودگی است، احتمال شکستگی وجود دارد و در صورت افت فشار قوی شبکه توزیع آب، شاهد تلاقی آب و فاضلاب می‌شویم.
 
وی ادامه داد: بنابراین همیشه از سازمان آب و فاضلاب اهواز خواسته‌ایم که فشار آب در شبکه توزیع، بالا باشد. با وجود اینکه همواره کارشناسان مرکز بهداشت در نقاط مختلف شبکه توزیع آب، اقدام به نمونه‌برداری می‌کنند و نتیجه این بررسی‌ها همواره مطلوبیت میکروبی بیش از 95 درصدی را نشان می‌دهد اما در بحث کیفیت آب در بسیاری از نقاط مشکل داریم.
 
رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: کیفیت آب مشتمل بر موارد متعددی نظیر طعم آب، EC آب، بو و شکل ظاهری و زیباشناسی است. در برخی نقاط اهواز ظاهر آب به گونه‌ای است که مردم به نوشیدن آن هیچ رغبتی پیدا نمی‌کنند.
 
سلمان‌زاده تصریح کرد: در بسیاری از نقاط اهواز، آب شرب مردم از نظر زیبایی‌شناختی و طعم دچار مشکل است. البته هیچ جلسه‌ای از شورای سلامت برگزار نشده که ما موضوع آب شرب شهر اهواز را مطرح نکرده باشیم.  
 
وی بیان کرد: مناطقی از اهواز مانند زرگان و کوی سیاحی که از نظر وضعیت آب شرب ‌بحران‌خیز هستند، باید هر چه سریعتر ساماندهی شوند.
 
 
منبع: ایسنا
برچسب ها: آب شرب اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار