نماینده اهواز در مجلس:
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت باید در خصوص حادثه آتش گرفتن یک حلقه چاه نفتی در میدان نفتی رگ سفید، شفاف عمل کند.
کد خبر: ۵۴۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 18 December 2017
علی ساری  در خصوص تذکری که به وزیر نفت در زمینه حادثه آتش گرفتن یک چاه نفتی در میدان نفتی رگ سفید داد، عنوان کرد: رخ دادن حوادثی همچون چاه نفت در میدان نفتی رگ سفید در همه جای دنیا مرسوم است و در این خصوص نمی توان به کسی خرده گرفت.

وی افزود: اما در صورتی که ما بخواهیم علم احتمال مهندسی را در نظر بگیریم به این نتیجه خواهیم رسید که رخداد چندین حادثه مهم نفتی در یک سال گذشته جای بسی تامل دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت های بزرگ نفتی و پتروشیمی در زمان شروع فعالیتشان در تست سالم بودن تجهیزات و لوازم ضروری مورد استفاده، کم ترین خطاها را ثبت می کنند در صورتی که این تست برای نشان دادن مشکلات انجام می شود.

ساری با بیان اینکه از زمان رخ دادن حادثه آتش گرفتن چاه نفتی میدان نفتی رگ سفید تا کنون موفق به دیدن و هم صحبتی با مدیر شرکت ملی حفاری ایران نشده ام، گفت: چندین بار به دفتر وی مراجعه کردم و چندین بار هم با اطلاع یافتن از حضور مدیران نفتی عازم منطقه رگ سفید شدم اما متاسفانه در میان راه به من خبر می دهند که فلان مدیر از منطقه برگشته است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نفت در حادثه رگ سفید شفاف عمل کند، گفت: وزیر نفت در این خصوص هیچ توضیحی به مجلس ارائه نکرده است. نمایندگان مجلس باید از وضعیت رگ سفید مطلع باشند. وزیر مربوطه باید در صورت نیاز حتی گزارش را ولو محرمانه به مجلس ارائه دهد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، مردم و نمایندگان مجلس باید بدانند در میدان نفتی رگ سفید چه می گذرد، گفت: وزارت نفت در خصوص اتفاقاتی که در رگ سفید رخ می دهد حداقل به نزدیکان و متخصصان فعال این حوزه گزارشی را ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتم آبان ماه امسال، دکل ٩٥ فتح شرکت ملی حفاری که روی چاه ١٤٧ رگ سفید مشغول فعالیت بود، دچار حریق شد؛ حادثه ای که به منظور مهار آن در کوتاه ترین زمان ممکن، عملیات مهار فوران چاه از دو روش مهار فوران از سطح (Top Kill) و مهار فوران از عمق (Bottom Kill) به طور موازی در دستور کار قرار دارد ولی هنوز آتش مهیب آن خاموش نشده است.
 
 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار