مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد:
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در طول چهار سال گذشته ۱۰ هزار نفر به عنوان نیروی پیش دبستانی در خوزستان به کار گرفته شدند.
کد خبر: ۵۴۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 20 December 2017
محمد تقی‌زاده در نشست صمیمی با معلمان حق التدریس و جدیدالاستخدام شهرستان باوی، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات صورت گرفته، چهار هزار نفر از نیروهای با سابقه پیش‌دبستانی به عنوان نیروهای حق‌التدریس در سراسر استان به کار گرفته شدند.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی معلمان، آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی به دانش‌آموزان است، تصریح کرد: درک، فهم، شناخت و شعور و معرفت درباره ساده‌ترین واژه‌های زندگی اجتماعی باید اولویت اصلی معلمان در تدریس باشد.  

تقی‌زاده مهم‌ترین ثروت یک جامعه را انسان دانا دانست و خاطرنشان‌کرد: انسان دانا ممکن است یک کشاورز، یک کارگر و یا یک کارمند باشد. این انسان باید ساده‌ترین واژه‌های زندگی اجتماعی را درک کند و در زندگی به کار بندد.  این همان فصل اول کتاب زندگی اجتماعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجباری کردن دوره پیش‌دبستانی در خوزستان، گفت: پیش‌دبستانی در خوزستان از رتبه ۱۸ کشوری به رتبه اول ارتقا یافته است که این امر نشان از توجه بالای مجموعه تعلیم و تربیت استان به مقوله پیش دبستانی دارد.

وی با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته ۱۰ هزار نفر به عنوان نیروی پیش دبستانی در خوزستان به کارگیری شدند، توضیح داد: با توجه به وجود مناطق دو زبانه در استان، توسعه کمی و کیفی پیش‌دبستانی در دستور کار قرار گرفت و در این راستا از نیروهای توانمند استفاده شد. اجباری کردن این دوره باعث شد دانش‌آموز یک سال زودتر با مفاهیم زندگی اجتماعی آشنا شود.

تقی‌زاده گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات سازمانی، مدیریت علمی و اجرایی است و مدیریت راهبردی تنها با توجه به برنامه محوری محقق می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: پیشرفت و توسعه تمدن یک جامعه تنها از طریق نویسندگان و کتابخانه‌ها محقق می‌شود. باید تلاش شود فرهنگ کتابخوانی بیش از پیش در بین دانش‌آموزان ترویج داده شود.
 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار