در ۱۰ سال اخیر قول‌هایی داده شده که باید به صورت مستمر با مردم و رسانه‌ها حرف زده و گزارش عملکرد بدهیم. اگر دستورالعمل همه دولت‌ها بوده که کارون به‌عنوان شریان اصلی حیات خوزستان احیا شود چرا نشده و یا اینکه کجاها انجام شده است؛ اگر قرار بوده مسائل پسماندها و فاضلاب‌هایی که در مسیر به کارون می‌ریزد را حل کنیم خودمان باید به مردم گزارش دهیم.
کد خبر: ۵۴۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱ 20 December 2017
به گزارش تابناک؛ حجت‌الاسلام سید علی خمینی عصر امروز در جلسه شورای اداری خوزستان که عصر امروز 29 آذر 96 در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد:۱۰ صفحه دستورالعمل امام صادق (ع) ترجمه شود و در استانداری خوزستان قرار بگیرد که تا ابد هر کسی اینجا مسئولیت می‌گیرد این ۱۰ صفحه دستورالعملی که از امام صادق (ع) وارد شده را مطالعه کند.
 
در 10سال اخیر قول هایی به مردم خوزستان داده شد بدون ارائه گزارش عملکرد 

وی افزود: نامه از عبدالله نجاشی خطاب به امام صادق (ع) نوشته می‌شود که در آن می‌گوید: اگر ممکن است الگو و چارچوبی برای من قرار دهد که آن را پشتوانه خود قرار داده و به خداوند و رسول‌الله (ص) نزدیک شوم و اگر ممکن است در یک کتابی آن را برای من بنویسید.

سید علی خمینی ادامه داد: امام صادق (ع) ۱۰ صفحه خطاب به نامه وی می‌نویسد که باید به آن مراجعه کنید و همه آن را ملاک قرار دهند. امام (ع) در آن نامه می‌فرمایند که خوشحالم که یکی از محبان ما به استانداری اهواز منصوب شده و اگر بتواند به شیعیان و محبین ما خدمت کند رضایت خداوند را به دنبال خواهد داشت. خوشحال شدم که اگر بتوانی درست رفتار کنی آن چنان که اسلام از تو خواسته و خدا خواسته، عمل کنی به بالاترین مدارج می‌رسی و اگر نه، زورگویی و ظلم را پیشه کنی حتی بوی بهشت را هم استشمام نخواهی کرد.

وی ادامه داد: امام در آن می‌نویسند بدان برای خلاص تو و نجات تو، چه در دنیا و یا آخرت، باید هفت مورد را رعایت کنی. نسبت به خون مردم هوشیار باش (مسئله جان انسان‌ها به طور مطلق، هرکسی و در هر مسئولیتی که هستی و قدرت داری مراقب جان مردم باشد) یعنی نسبت به همه مسئولان است که نسبت به جان و خون انسان‌ها توجه داشته باشیم.

سید علی خمینی با اشاره به اینکه امام همچنین فرموده بودند که مراقب باش اولیای خدا را که محب خدا هستند را آزار نده و اذیت نکن، گفت: خیلی مهم است که در تصمیم‌گیری‌های خود و در تمامی قدم‌هایی که در دوره حکومت برمی‌داریم دائماً مراقب باشیم که مردم اذیت نشوند و آزار نرسانیم. متأسفانه برخی‌ها اذیت نشدن مردم را به‌عنوان الگو قرار نمی‌دهند؛ باید طوری رفتار کرد که قشر ضعیف مردم اذیت نشوند.

نوه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در تمام تصمیم‌گیری‌ها باید برخی از شئونات را رعایت کنیم، گفت: امام فرمودند با مردم زیردست مهربان باشید و از موضع تکبر و اینکه ما مسئول شما و رئیس شما هستیم نباید با آنها صحبت کند.

سید علی خمینی افزود: با این تعریف امام بزرگوار، یعنی مسئول جامعه خادم است و باید خودش را نوکر مردم بداند و مسئولیتش را فرصتی برای خدمت بداند. مسئولان باید در قلب و ضمیر خود فکر کنند که این منصب فرصتی است که عطا شده تا بتوانیم خیری از آن برای خود و دیگران به دست بیاوریم.

وی با تأکید بر اینکه مسئول باید با آرامش برخورد کند، بیان کرد: چقدر خوب است که شوراهای مشورتی شکل بگیرد. جلسات شورای اداری یک قدم محکم به پیش بوده برای بشر به شرطی که در جایگاه خودش باشد.

سید علی خمینی با اشاره به اینکه چند وقت قبل اختلافات و نارضایتی‌هایی در حوزه آب پیش آمده بود، انتقاد کرد: این همه همایش‌های بی‌خاصیت در کشور داریم که هیچ فایده‌ای ندارند. در جایی که نیاز به همایش، همفکری، کارشناسی و گفتگو داریم باید با نگاه مثبت با همدیگر صحبت کنند. هدف دعوا کردن یا اختلاف داشتن نیست؛ مسئله باید با گفتگو، صبوری و شنیدن حرف حل شود؛ نباید این‌طور باشد که زود بخواهیم به نتیجه برسیم.


نوه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان با همدیگر، زیرمجموعه و مردم خیلی خوب رفتار کنند، عنوان کرد: حسن معاشرت خیلی خوب است چون متأسفانه بسیاری از مشکلات بزرگ با اشتباهات کوچک رخ می‌دهد که با یک عذرخواهی و یا لبخند قابل حل خواهند بود. قطعاً با اجبار و فشار که مسائل پیش نمی‌رود؛ بسیاری از کارها را می‌توان با یک رفتار و زبان نرم حل کرد.

سید علی خمینی بیان کرد: انسان یک جایی باید پیش برود که ظلم نکند؛ مسئولی که باید محکم باشد ولی همیشه بخواهد مدارا کند هم کارش پیش نمی‌رود ولی دلیلی نمی‌شود که بخواهد ظلمی صورت بگیرد. بسیاری از مسئولان را مردم خودشان مستقیم و غیرمستقیم انتخاب می‌کنند و انسان‌هایی علاقه‌مند به فعالیت هستند.

وی تأکید کرد: مردم خوزستان بسیار بسیار صبور هستند؛ قلب مطمئن و گوش شنوایی دارند که باید با آنها حرف زده شود. البته من تخصصی در زمینه مشکلات استان ندارم ولی به هر حال در ۱۰ سال اخیر قول‌هایی داده شده که باید به صورت مستمر با مردم و رسانه‌ها حرف زده و گزارش عملکرد بدهیم. اگر دستورالعمل همه دولت‌ها بوده که کارون به‌عنوان شریان اصلی حیات خوزستان احیا شود چرا نشده و یا اینکه کجاها انجام شده است؛ اگر قرار بوده مسائل پسماندها و فاضلاب‌هایی که در مسیر به کارون می‌ریزد را حل کنیم خودمان باید به مردم گزارش دهیم.

سید علی خمینی ادامه داد: اگر قرار بوده مسائل اروند حل شود و پاک‌سازی شود قرار بود با دولت عراق تفاهم کنیم که مسائل اروند را حل کنیم. اگر قرار بود تالاب‌های این منطقه احیا شوند چقدر انجام شده؟ و اگر قرار بوده مسائل زیست‌محیطی و پدیده ریزگردها حل شود باید با مردم صادقانه صحبت کرد؛ تلاش‌های بسیار زیادی انجام شده که باید صادقانه آن را گزارش داد.

نوه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی تأکید کرد: منطقه آزاد اروند اگر مطرح شد آیا به اهدافی که داشته رسیده است؟ یا اینکه مسئله برق و میزان مصرف برق در پیک مصرف در این استان با تهران قابل‌مقایسه است و اینکه چه زیرساخت‌هایی هست؟ همه مسئولان گفتند که مسائل را حل، کارون و تالاب‌ها را احیا، معضل آب آشامیدنی و ریزگردها را حل، اروند را پاک‌سازی و برق را درست می‌کنیم ولی اینها دستورالعمل همه دولت‌ها بوده که باید صادقانه با مردم حرف زد.
برچسب ها: سید علی خمینی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار