کد خبر: ۵۴۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 23 December 2017
فناوری اطلاعات > اینترنت - کسی نمی‌تواند به طور 100 درصد درباره آینده پیش‌بینی کاملی داشته باشد اما می‌توان از روی شواهد، برخی حدس‌های آکادمیک را مطرح کرد.

  این موضوع در دنیای آی تی نمود بیشتری داشته و امروز بیزینس اینسایدر بر اساس پیش‌بینی محققان در موسسه Frog برای 2018 فهرست زیر را تهیه کرده که با هم می خوانیم.

 1-     هوش مصنوعی الهام بخش طراحی محصولات مختلف خواهد شد

در حال حاضر نتفلیکس و ایر‌بی‌ان‌بی/ Airbnb از هوش مصنوعی در محصولات و سرویس‌های خود برای رضایتمندی بیشتر مشتریان استفاده می‌کنند و این روند به گفته «ویرال شاه» استراتژیست ارشد و «ماتئو پنزو» مدیر فناوری در موسسه فروگ در سال 2018 بیشتر به چشم خواهد خورد. هوش مصنوعی در بسیاری از محصولات بکار گرفته می‌شود و نه تنها ماشین‌هایی برای انسان خواهند ساخت، بلکه شبیه انسان نیز خواهند شد.

 2-     الگوریتم سازی گوگل تِرِند می‌شود

قابلیت موسوم به پیج رَنک گوگل برای نشان دادن نتایج بهتر در بالای نتیجه جستجو بر اساس الگوریتم جدید شکل گرفته که به گفته «گونزالو  پرات» در سال 2018 کمپانی‌های بیشتری از این الگوریتم و مشابه آن برای توسعه خدمات و محصولات خود بهره خواهند برد و شاهد خودروی کاملا خودران و ... خواهیم بود و در نهایت شاهد پیوستن کمپانی‌ها به آنچه «Algorithm Hall of Fame» گفته می‌شود؛ خواهیم بود.

  3-     واقعیت مجازی و افزوده یک تجربه جمعی می‌شود

در حال حاضر واقعیت مجازی تجربه ای ایزوله شده محسوب می‌شود. شما هدست را قرار داده و در حالی که ساکن هستید، درجهانی جدید غوطه‌ور می‌شوید. اما به گفته Seth Mach واقعیت افزوده و مجازی امکان بازی، کار و کشف دسته جمعی را به انسان می‌دهد و جایگزین واقعیت می‌شود. به گفته وی به زودی مسافران در سفرهای پیشرفته و مجازی کنار هم قرار خواهند گرفت و دوستانتان را می توانید به این سفر دعوت کنید.

 4-     فناوری زنجیره بلوکی/ Blockchain محدود به پول دیجیتال نخواهد بود و به دموکراسی و حکومت‌ها نیز می‌چسبد

کریستینا فیلیپس و سالی داربی از استراتژیست های فروگ معتقدند ظهور و توسعه فناوری زنجیره بلوکی / Blockchain تنها محدود به ارزهای دیجیتال در سال 2018 نخواهد بود و ما شاهد ورود این فناوری در عرصه‌های بزرگ اجتماعی خواهیم بود که یکی از نمودهای آن ورود به حکومت در جهت توسعه دموکراسی است و رای گیری بر اساس زنجیره بلوکی می تواند کاغذ رای سنتی را برای همیشه جمع کند.

 5-     واقعیت افزوده ذات مالکیت معنوی را دستخوش تغییر خواهد کرد

واقعیت افزوده هنر سازنده است و کاربران از طریق این هنر می‌توانند تغییرات نامحدود را در حول و حوش زندگی خود ایجاد کنند که به گفته کریستینا فیلیپس این موضوع می‌تواند مالکیت‌های معنوی را به چالش بکشاند. عصر جدیدی از هنر وارد زندگی ما می‌شود و مردم دارای قلمرو دیجیتالی در کنار قلمرو فیزیکی خواهند شد.

 6-     محصولات مصرفی در حوزه فناوری دوستانه‌تر خواهند شد

گوشی‌های هوشمند و دستیاران دیجیتال در سال 2018 دوستانه‌تر در خدمت کاربران خواهند بود و در نهایت یکپارچگی را در زندگی ما به ارمغان خواهند آورد. به گفته «سم هاداوی» سخت افزار  پرمعناتر خواهد شد و مصرف کنندگان گزینه‌های متناسب با سبک خود را بر می‌گزینند.


7-     فناوری در دسترس همه خواهد بود

مدیر اندیشه در فروگ، جاستین لی، معتقد است نوآوری بیشتری در سال 2018 نخواهیم دید بلکه دسترسی به فناوری بیشتر از قبل خواهد شد. وی به گفته‌های ساتیا نادلا اشاره می‌کند که در ماه اکتبر گفته بود می‌خواهیم دسترسی به فناوری را بیشتر از قبل کنیم. با تمرکز روی طراحی، تمرکز بر استفاده انسانی باعث می‌شود تا مردم و کسب و کارهای بیشتری از فناوری بهره ببرند.

8-     دیتای ناشناس زندگی ما را هوشمندترخواهد ساخت

«هری وود» مدیر اجرایی فروگ می‌گوید بدون اینکه هویت انسانی مشخص شود، حسگرها در زندگی، اطلاعات حیاتی‌تری از ما را به اشتراک می‌گذارند. به عقیده وی «Big Data» نقش عمده‌ای در این زمینه بازی می‌کند و به همین دلیل گوشی هوشمند نقش بیشتری در زندگی ما بازی خواهد کرد و به ما از خوابیدن، خوردن، سلامت و ... خواهد گفت. در این زمینه حسگرهای موسوم به Lo-fi نقش عمده‌ای بازی خواهندکرد بدون اینکه حریم خصوصی را نقض کنند.

9-     ربات‌های کوچک بخشی از پزشکی و دنیای بیماران خاص خواهد شد

تصور کنید رگ شما می‌گیرد. خوردن ویتامین برای جلوگیری از انسداد کمک کننده است.  به گفته «تینگیو چن» طراح در فروگ، دکتر ممکن است در سال 2018 نانورباتی را به بدن شما بفرستد تا بتواند بدن شما را مدیریت کند و در نهایت سالم‌تر بمانید. ربات‌های خوراکی برای شناسایی و درمان نقش محوری را بازی خواهند کرد.

10-  تحول زندگی سنتی با خودروهای الکتریکی و تاکسی آنلاین

«سم هاداوی» می‌گوید خودروهای الکتریکی و  تاکسی آنلاین جهان ما را در 2018 تغییر می‌دهند. اقتصاد نیز در حال تغییر بدین سمت است.

11-   توسعه یادگیری ماشین

بیزینس‌های بیشتری از «یادگیری ماشین» و دیتا برای امور مشتریان خود بهره خواهند برد و سازندگان خودرو به این سمت حرکت می‌کنند. کمپانی‌های زیادی در امر فروش آنلاین به کاربران خدمات می‌دهند و به گفته «توشی موگی» معاون نوآوری در فروگ مشتری‌پسندی تمرکز استراتژیک این کمپانی ها در سال 2018 می‌شود. داده های دریافتی از کاربر با فناوری های جدید واقعیت افزوده و یادگیری ماشین جمع شده و محصولات و خدمات بیشتری به کاربر داده می‌شود تا حس رضایتمندی بیشتر شود.


12-  شبکه‌های اجتماعی مسوولیت پذیری بیشتری را بر عهده خواهند گرفت

«شلتون پاکوتی» معمار استراتژیست در فروگ معتقد است پاسخ به کاربران بد و ربات‌های مضر در سال 2018 در شبکه‌های اجتماعی بیشتر خواهد شد تا مشکلات طراحی برطرف شده، اخبار جعلی کمتر شده و انتقاد به این گونه رسانه‌ها کمتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار