آیت‌الله موسوی‌جزایری:
نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: پیشنهادهایی که در شورای فرهنگ عمومی استان ارائه می‌شود عملیاتی و اجرایی باشد که نتایج ملموس و محسوسی برای جامعه بگیریم .
کد خبر: ۵۴۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 24 December 2017
آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در پنجاه و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان این که فاصله برگزاری جلسات شورا کمتر باشد و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان برای این موضوع اهمیت زیادی قائل شود اظهار داشت: از جمله درخواست‌های من این است که ارتباط ما با مرکز بیشتر شود .

وی با اشاره به این که دکتر موالی‌زاده به تازگی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب شده است تاکید کرد: باید بتوانیم از راهکارهای آنها استفاده کنیم. پیشنهاد می‌کنم برنامه‌هایی که برای مرکز و ما محسوس و ملموس باشد مورد عمل قرار بگیرد .

آیت‌الله موسوی جزایری عنوان کرد: درخواست می‌کنم گزارش‌های کارگروه‌ها که به دلیل کمی وقت موقعیت توضیح شفاهی و کامل آنها ممکن نباشد به صورت کتبی نوشته شود و برای اعضا فرستاده شود که بر روی آن مطالعه انجام گیرد و ما در جریان تبادل‌ آرا و پیشنهادات برنامه‌ها قرار بگیریم .

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان گفت: با این رویکرد و مطالعه پیش از جلسات این گزارش‌ها، کمیته‌ها هم ملزم می‌شوند که فعال‌تر عمل کنند. همچنین پیشنهادهایی که ارائه می‌شود عملیاتی و اجرایی باشد که نتایج ملموس و محسوسی برای جامعه بگیریم. وقتی دست ما از این مطالب پر باشد بهتر می‌توانیم در جلسات تبادل ‌نظر کنیم .

وی بیان کرد: موضوعاتی همچون طلاق، اخلاق عمومی و... بسیار مهم هستند. از کمیته‌ها خواهشمندم که از صاحب ‌نظران در این زمینه‌ها هم برای حضور در شورای فرهنگ عمومی دعوت کنند حتی اگر عضو اصلی نباشد .

همچنین با حکم آیت‌الله موسوی جزایری به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدجواد موسوی جزایری به عنوان نماینده وی در پیگیری مصوبات در این شورا معرفی شد .

آسیب‌های اجتماعی از چالش‌های مهم پیش روی نظام اسلامی است

در ادامه این جلسه معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با بیان این که همواره اذعان داریم که انقلاب ما انقلاب فرهنگی است ادامه داد: به لحاظ نوع نگاه و اعتبارات توجه لازم به حوزه فرهنگی نمی‌شود. امروزه آسیب‌های اجتماعی از چالش‌های مهم پیش روی نظام اسلامی است. این مسائل با زور حل نمی‌شود بلکه اینها نیاز به اساس و پایه فرهنگی دارد .

علی‌حسین حسین‌زاده تاکید کرد: باید واقعیتی را گفت که علی رغم این که همواره بر روی فرهنگ و مبانی ارزشی تأکید می‌کنیم اما در برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها کمتر به آن توجه شده است. این موضوع تنها مربوط به استان نیست و در کل کشور مصداق دارد.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ نوع نگاه و اعتبارات توجه لازم به حوزه فرهنگی نمی‌شود. فرهنگ حوزه‌ای دقیق، حساس و پیچیده است. امروزه آسیب‌های اجتماعی از چالش‌های مهم پیش روی نظام اسلامی است. مسئولان عالی رتبه کشور به دنبال تذکرات مقام معظم رهبری خدمت ایشان رسیدند و ایشان درباره این مسائل دستور اکید دادند چون این مسائل با زور حل نمی‌شود. اینها نیاز به اساس و پایه فرهنگی دارد.

حسین‌زاده افزود: کمترین اعتبارات به حوزه فرهنگی اختصاص داده می‌شود. با این دوگانگی در نگاه و عمل نمی‌توان گره‌های فرهنگی را حل کرد؛ اگرچه استاندار همواره تأکید دارد که اعتبارات فرهنگی را به نحوی تأمین شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با تأکید بر این که اگر قرار است اتفاق دیگری بیفتد نوع دیگری از برگزاری جلسات را می‌طلبد گفت: با این شیوه که دور هم جمع شویم و جلسه بگیریم قضایای فرهنگی حاصل نمی‌شود. کی دیده‌اید که یک برنامه از شورای فرهنگی در کمیته برنامه‌ریزی استان مصوب شود و اعتبار گرفته باشد؟ این نشان می‌دهد که ما توجه به حوزه فرهنگی نداریم
 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار