شریعتی با انتقاد از عدم انعقاد قرارداد های پژوهشی وزارت نفت با دانشگاه های استان خوزستان بویژه دانشگاه شهید چمران به عنوان دانشگاه مادر، عنوان کرد: دانشگاه های خوزستان انتظار دارند در بخش مطالعات بی نصیب نمانند، دانشگاه شهید چمران در دوران دفاع مقدس مورد آماج حملات دشمن بود کم انصافی است به آن بی توجه باشند ، از وزارت نفت انتظار می رود با عقد قرارداد های پژوهشی زمینه جبران عقب ماندگی های مراکز دانشگاهی را فراهم کنیم.
کد خبر: ۵۴۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 24 December 2017
به گزارش تابناک دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری که در محل نمایشگاه های بین المللی استان خوزستان با حضور قائم مقام وزیر نفت برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 90 درصد از درآمدهای کشور هزینه مسائل جاری کشور می شود ، میزان اعتبارات عمرانی در کشور 12 درصد می باشد و شرایط  کشور برای جهش و توسعه زیرساخت ها مطلوب نیست .

وی با بیان اینکه اگر بخواهم بیکاری را در همین سطح نگه داریم باید سالانه 950 هزار شغل ایجاد کنیم، گفت:  در شرایط مطلوب باید سالانه یک میلیون و هفتاد هزار شغل ایجاد کنیم، این در حالی است که اقتصاد کشور ظرفیت تنها 700هزار شغل است .

استاندار خوزستان، با اشاره به اینکه برای بزرگتر کردن اقتصاد ایران باید از سرمایه گسترده و آموزش دیده انسانی استفاده کنیم، بیان کرد: یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال ، توسعه صنعت نفت در کشور است . صنعت نفت ظرفیت تولید6 میلیون تا 8 میلیون بشکه نفت را دارد، با افزایش تولید، شرکت های نفتی و حفاری نیز توسعه خواهد یافت و همچنین با افزایش تولید نفت اشتغال نیز حاصل خواهد شد.

شریعتی با بیان اینکه در حال حاضر درآمدهای حاصل از مالیات از درآمدهای نفتی پیشی گرفته است، ادامه داد: صنعت نفت در تولید ناخالص داخلی نقش بی بدیل و کم نظیری دارد، توسعه نفت به رشد و توسعه خوزستان وابسته است . 

وی افزود : رشد و توسعه صنعت نفت بدون توسعه استان خوزستان، تبعات جبران‌ناپذیری به همراه دارد، بدون خوزستان نفت و حفاری معنا و مفهوم و جایگاهی نخواهد داشت .

استاندار خوزستان تصریح کرد: شرکت ملی حفاری ایران باید برای رقابت با سایر شرکت های داخلی و خارجی نفتی ظرف 2 سال آینده آمادگی لازم را داشته باشند . 

وی‌ بیان داشت: باید بپذیریم در سایه رقابت با سایر شرکت های نفتی ،صنعت نفت به رشد و تعالی می رسد . 

استاندار خوزستان در ادامه یادآور شد: شرکت های نفتی مطالباتی بسیاری از وزارت نفت دارند، اگر بناست که شرکت های داخلی با شرکت های نفتی خارج از کشور به رقابت بپردازند باید در زمینه پرداخت مطالبات شرکت های داخلی اهتمام بورزیم .

شریعتی با انتقاد از عدم انعقاد قرارداد های پژوهشی وزارت نفت با دانشگاه های استان خوزستان بویژه دانشگاه  شهید چمران به عنوان دانشگاه مادر، عنوان کرد: دانشگاه های خوزستان انتظار دارند در بخش مطالعات بی نصیب نمانند، دانشگاه شهید چمران در دوران دفاع مقدس مورد آماج حملات دشمن بود  کم انصافی است به آن بی توجه باشند ، از وزارت نفت انتظار می رود با عقد قرارداد های پژوهشی زمینه جبران عقب ماندگی های مراکز دانشگاهی را فراهم کنیم.

استاندار خوزستان به مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت اشاره کرد و تصریح کرد: عوارض ارزش افزوده نفت باید به خوزستان پرداخته شود، از مجلس شورای اسلامی انتظار می رود که خوزستان نیز مشمول اختصاصی ارزش افزوده نفت و عوارض آلایندگی شود. باید دولت بودجه آن را برای وزارت پیش بینی کند، اختصاص بودجه عوارض آلایندگی می تواند کمک فراوانی به عمران شهری کند. 

شریعتی در پایان بیان داشت : در یک و سال و نیم گذشته وزیر نفت و مدیران این وزارتخانه  تعامل خوبی با استان در خصوص مسئولیت های اجتماعی داشته اند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار