آیت الله موسوی جزایری:
نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر اهمیت اشتغال جوانان گفت: همه خواستار استخدام در ادارات هستند اما مگر گنجایش و ظرفیت نیروی انسانی ادارات به چه میزان است؟ باید اشتغال را به سمت خودباوری، خودکفایی و خودمحوری سوق دهیم و این امر احتیاج به مهارت دارد.
کد خبر: ۵۴۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴ 26 December 2017

 

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که بعداز ظهر (دوشنبه 4 دی‌ماه) با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی خوزستان در بیت نماینده ولی فقیه برگزار شد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که در جلسات آینده این ستاد باید اولویت‌های حوزه جوانان به طور کامل بررسی‌ شوند. برای مثال در حال حاضر در این حوزه مشکلات و مسائلی از جمله ازدواج، تامین مسکن، ورزش، سوادآموزی و اشتغال جوانان و مسائل معنوی مانند جمله تربیت دینی، اخلاق اسلامی ، عرفان و معنویت و ... وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت سلامت جوانان و نبود شهرک سلامت در خوزستان، تصریح کرد: مشکلات موجود بسیار زیاد است و اکتفا و مداومت به سخن گفتن از این مشکلات تنها موجب ناامیدی می‌شود، باید به خود روحیه نیز بدهیم. چه مشکلی موجب می‌شود بعضی اقدامات و کارها با وجود تلاش و زحمت دستگاه‌ها عقب می‌مانند و گره می‌خورند؟

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در راستای اشتغال‌زایی، موضوع تسهیلات ویژه برای انواع مشاغل شهری و روستایی به طور کامل در استانداری خوزستان مورد بررسی قرار گرفت که مصوبات مختلفی داشت و در خروجی آن اخبار خوش بسیار بزرگی وجود دارد.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: در صورت اجرای این مصوبات، انواع و اقسام تسهیلات ارزان قیمت و با نرخ بهره 4 درصد و یا بعضا 6 درصد به کلیه مشاغل شهری و روستایی اعم از مشاغل خانگی و واحدهای تولیدی نیمه‌تمام تعلق می‌گیرد. رقم پیش‌بینی‌شده برای این تسهیلات حداقل 500 میلیارد و شاید بیشتر است که بسیار امیدوارکننده است.

وی با تاکید بر لزوم اولویت‌بندی مسائل جوانان و اختصاص جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان خوزستان به هرکدام از این موضوعات، بیان کرد: برای مثال می‌توان یکی از جلسات ستاد را به بررسی وضعیت سواد جوانان خوزستان و رتبه و جایگاه دانشگاه‌های استان در سطح ملی و بین‌المللی اختصاص داد تا دیگر وزارت نفت برای ما تصمیم نگیرد که فارغ‌التحصیلان کدام دانشگاه‌ها به درد می‌خورند و خوب هستند و فارغ‌التحصیلان کدام دانشگاه‌ها هم بد هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: در این زمینه گزارشهایی دریافت کرده‌ایم اما نامی از اسامی درج‌شده نمی‌برم. چه این گزارش واقعیت داشته باشد و چه غیرواقعی باشد احتیاج به پیگیری و بررسی دارد. آیا آنچه که اکنون عرصه را برای همه ما تنگ کرده است موضوع اشتغال نسل جوان نیست؟ جوانی که دارای شغل و درآمد خوب است، می‌تواند مسائل و مشکلات خود را حل کند و نیازی به ما ندارد.

آیت الله موسوی جزایری با تاکید بر بررسی اشتغال جوانان خوزستان به عنوان یک اولویت در ستاد ساماندهی امور جوانان، گفت : در زمینه اشتغال جوانان ارائه تسهیلات با سود کم مطالبه ما است و اعطای تسهیلات گران‌قیمت هیچ فایده‌ای ندارد. بررسی یکجای تمام مسائل جوانان ممکن نیست و باید این مسائل را اولویت‌بندی کرد.

وی یکی از دلایل بیکاری جوانان را عدم مهارت شغلی آنان دانست و تصریح کرد: همه خواستار استخدام در ادارات هستند اما مگر گنجایش و ظرفیت نیروی انسانی ادارات به چه میزان است؟ واقعا در این زمینه دیگر توانایی نداریم و باید اشتغال را به سمت خودباوری، خودکفایی و خودمحوری سوق دهیم و این امر احتیاج به مهارت دارد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: باید اعتراف کنیم کم‌مهارتی جوانان در مشاغل مختلف، یکی از ضعف‌های عمده استان خوزستان است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار