استاندار خبرداد:
استاندار خوزستان گفت: امیدواریم در طول 4 یا 5 سال آینده مشکل آب شرب و فاضلاب استان با پروژه‌های بزرگی که توسط دولت در حال اجرا است حل شود.
کد خبر: ۵۴۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 27 December 2017

به گزارش تابناک غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه آغاز عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری و انشعابات فاضلاب خانگی منطقه کوی آل صافی در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی 6 پروژه به طور همزمان بود که در طول 35 کیلومتر در نقاط مختلف منطقه اجرایی می‌شود تا همه این نقاط را به خط اصلی متصل کند و فاضلاب به تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز منتقل شود. 

  شریعتی، با بیان این‌که امیدواریم تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز را تا پایان سال افتتاح کنیم، افزود: این 35 کیلومتر شبکه جمع آوری و انشعابات فاضلاب خانگی که در مناطق مختلف در حال اجرا است امیدواریم در مدت یک سال به اتمام برسد. 

 وی افزود: پس از دستور رییس جمهور و مصوبه دولت در خصوص مشکلات فاضلاب و آب شرب استان، اراده دولت برای حل این مشکلات قوی است. علی رغم مشکلات مالی شدیدی که دولت امسال و سال آینده با آن مواجه است، اما اعتبار لازم برای حل مشکل آب شرب و فاضلاب خوزستان در نظر گرفته شده است. 

  استاندار خوزستان ادامه داد: در این زمینه دولت امسال اعتبار مورد نیاز جهت حل مشکلات فاضلاب و آب شرب استان را اختصاص داده و اعتبارات مورد نیاز برای سال آینده را نیز پیش بینی کرده است.   

شریعتی اظهار امیدواری کرد که با سرعت و جدیت، کار موردنظر در خصوص حل مشکلات استان پیگیری و دنبال شود. پیش بینی و برنامه‌ریزی در خصوص حل مشکلات برای سه سال است اما چون کار، یک کار بزرگ است، امیدواریم در طول 4 یا 5 سال آینده مساله آب شرب و فاضلاب استان با پروژه‌های بزرگی که توسط دولت در حال اجرا است حل شود. 


وی عنوان کرد: امسال برای اصلاح شبکه‌های آب استان، 300میلیارد تومان را برای کل استان اختصاص دادیم که از این میزان حدود 55 میلیارد تومان آن برای شهرستان اهواز است. همچنین حدود 300میلیارد تومان نیز برای شبکه‌های فاضلاب استان اختصاص داده شده که در این زمینه نیز 60میلیارد تومان آن به فاضلاب اهواز اختصاص پیدا کرده است.   

شریعتی در پایان یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای نیز در خصوص بحث فاضلاب اهواز به ارزش 54 میلیارد تومان با وزارت نفت منعقد کرده‌ایم که در این زمینه آب و فاضلاب اهواز به جد پیگیر این مساله است و امیدواریم در این زمینه کارهای اساسی برای حل مشکلات اهواز، کارون، حمیدیه و باوی انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار