شریعتی با بیان این که باید برای ایده‌دهندگان افق روشنی وجود داشته باشد٬ عنوان کرد: در شان استان خوزستان نیست که با داشتن شش درصد از جمیعت کشور و زیرساخت‌های لازم٬ ۲.۴ درصد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را به خود اختصاص دهد و تعداد ایدهای ارائه شده از این رقم هم پایین‌تر باشد.
کد خبر: ۵۴۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹ 27 December 2017

غلامرضا شریعتی در مراسم اختتاميه هفته پژوهش و فناوری خوزستان که امروز چهارشنبه (ششم دی‌ماه) در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهارکرد: در طی سال های پس از انقلاب پژوهش‌های زیادی انجام شد و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به طور عمده بر روی موضوعی تحقیق و سازمان‌های مختلف نیز پژوهش‌هایی انجام می‌دهند اما تعداد قابل توجهی از آن ها تنها به تحقیق ختم می‌شود.

وی افزود: این امر که موضوعی که بر آن تحقیق می‌شود، چه مشکلی را از جامعه حل می‌کند و در راستای زنجیره‌ای که منجر به ایجاد محصول می‌شود قرارمی‌گیرد یا خیر، مورد توجه قرار نگرفته است. اکنون کشور ما سیاست‌ها و برنامه‌های خود را اصلاح کرده و روندی را در پیش گرفته است که تحقیقات هدفمند و جهت دار شود و نیازی از جامعه را رفع کند و ایده‌ها به فناوری و تکنولوژی تبدیل شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: صندوق حمایت از پژوهش و فناوری نیز این وظيفه را در راستای تجاری‌سازی ایده‌ها برعهده دارد. شتاب دهنده‌ها نیز برای همین مسئله هستند. اکنون در خوزستان یکی از شتاب دهنده‌ها راه‌اندازی شده و قرار است دو شتاب دهنده‌ دیگر نیز با تعهد اداره‌کل فنی و حرفه‌ای خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز ایجاد شوند.

شریعتی با بیان این که باید برای ایده‌دهندگان افق روشنی وجود داشته باشد٬ عنوان کرد: در شان استان خوزستان نیست که با داشتن ۶ درصد از جمیعت کشور و زیرساخت‌های لازم٬ ۲.۴ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان را به خود اختصاص دهد و تعداد ایدهای ارائه شده از این رقم هم پایین‌تر باشد.

وی تصریح کرد: یکی از علت‌های فرار مغزها در کشور این است که شرایط لازم برای تبدیل ایده به ثروت در اختیار افراد قرار نگرفته است و با دیدن این شرایط در سایر کشورها دست به مهاجرت می‌زنند. اکنون استان‌های دیگر در زمینه حمایت از ایده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان موفق‌تر عمل کرده‌اند و نیاز است کارگروه پژوهش و فناوری استان بر این کار تمرکز کنند.

در پایان این مراسم از پژوهشگران و فناوران برتر استانی تقدیر به عمل آمد. در بخش غرفه‌های برتر نمایشگاه هفته پژوهش و فن‌بازاز استان نیز غرفه‌های دانشگاه صنعتی شهدای هویزه٬ دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران اهواز٬ شرکت ملی حفاری ایران٬ انجمن‌های علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و در بخش فن‌بازار غرفه خانه‌بازار مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در بخش رسانه‌های برتر پژوهشی استان٬ خبرگزاری‌ ایسنا خوزستان و خبرگزاری دانشجو به عنوان رسانه‌های برتر شناخته شدند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار