کد خبر: ۵۴۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 28 December 2017

وزیر نفت به همراه رئیس كميسيون برنامه و بودجه مجلس، مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب ، استاندار خوزستان، مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره و هیات همراه در رگ سفید گچساران حضور یافت.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،بیژن نامدار زنگنه ،وزیرنفت که برای تقدیر و تشکر از تیم مهارگران چاه 147رگ سفید به این منطقه سفرکرده است با اشاره به شهادت دو تن از نیروهای ملی حفاری در رگ سفید گفت: ما باید همواره به نکات ایمنی توجه بیشتری داشته باشیم ،گستردگی وسعت عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرایط خاص آن از نظر عملیاتی، سختی و مخاطرات خود را به همراه دارد و از این جهت موارد ایمنی همواره باید اولویت کار در این صنعت بزرگ باشد.

وی افزود: بر اساس مسؤولیت‌های اجتماعی که داریم چنین حوادثی برای ما سنگین است و امیدواریم با بررسی دقیق این حادثه با به کاربستن نکات ایمنی و رعایت استانداردهای تعریف شده بتوانیم حوادث را به حداقل ممکن برسانیم.

زنگنه اظهارکرد: نیروی انسانی مهمترین و ارزشمندترین سرمایه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است و صیانت از نیروی انسانی اصلی‌ترین اولویت کار در مناطق نفتخیز جنوب محسوب می‌شود.

وزیرنفت ضمن قدردانی از مهارگران چاه 147رگ سفید ،تصریح کرد: شما برگ زرینی را در تاریخ صنعت نفت رقم زديد،کارکنان نفت موفق شدند با ثبت رکورد در مدت 34 روز حفاری به نقطه مورد نظر برسند و چاه را از عمق مهار کنند و این یکی از افتخارات بزرگ صنعت نفت است.

درادامه وزیرنفت با اهداء دسته گل بر روی دکل حفاری 95 فتح یاد جانباختگان حادثه رگ سفید(فرزاد ارزانی و محمد سلیمی) را گرامی داشت.
 

 

وزیر نفت و تاجگردن در رگ سفید + تصاویرحادثه آتش سوزی چاه ۱۴۷ رگ سفید در حوزه عملیاتی شرکت نفت و گاز گچساران در هنگام حفاری به‌وسیله دکل ۹۵ فتح شرکت ملی حفاری ایران، هفتم آبان‌ماه اتفاق افتاد که در جریان آن دو نفر از کارکنان ملی حفاری(فرزاد ارزانی و محمد سلیمی) شهادت گونه جان باختند و دستگاه حفاری و بخش عمده تجهیزات آن به طور کامل طعمه حریق شد. 

مهارگران پس از فائق شدن بر آتش و به کنترل درآوردن این چاه در حالی که اشک شوق بر چهره خسته از کار شبانه روزی اما مصمم خود داشتند، سجده شکر به جا آوردند، این چاه پس از ۵۸ روز در نتیجه تلاش بی وقفه و مستمر مهارگران صنعت نفت در شامگاه سه شنبه (پنجم دی‌ماه) مهار و آتش سرکش خاموش و به کنترل در آمد.

میدان نفتی رگ‌سفید از میدان‌های نفتی جنوب غربی ایران است، که در نزدیکی زیدون در استان خوزستان قرار دارد و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری از جنوب شرقی اهواز و ۴۰ کیلومتری امیدیه واقع است و از روستای داربهاره در زیدون تا نزدیکی دیلم گسترده است.

میدان نفتی رگ سفید در سال ۱۳۴۳ کشف شد. این میدان پس از میدان نفتی پازنان، دارای بزرگترین حجم کلاهک گازی، در میان میادین نفتی ایران است. حجم ذخیره درجای نفت خام میدان رگ‌سفید ۱۶٫۵ میلیارد بشکه برآورد می‌شود و حجم ذخیره درجای گاز طبیعی این میدان نیز معادل ۵۴٫١۶ تریلیون فوت مکعب است.

بهره برداری از بخش غربی میدان (رگ سفید-١) توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری و بهره برداری از بخش شرقی میدان (رگ سفید-2) توسط شرکت نفت و گاز گچسارن انجام می پذیرد.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
با سلام واقعا تاسف آوره خبر خاموشی چاه رگ سفید گچساران را با عنوان صدا وسیمای خوزستان از شبکه ۱ پخش شد !
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار