استاندار خوزستان خبرداد:
استاندار خوزستان از راه اندازی خط کشتیرانی باری خرمشهر - قطر و خرمشهر- کویت خبر داد تا میزان صادرات از طریق آب های خوزستان افزایش یابد.
کد خبر: ۵۴۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶ 30 December 2017

غلامرضا شریعتی ظهر امروز در آیین گشایش نخستین خط مستقیم کشتیرانی خرمشهر به عمان در جمع خبرنگاران در اداره بندر خرمشهر اظهار کرد: به زودی خط دریایی خرمشهر به قطر و خرمشهر به کویت را ه اندازی میشود تا زیرساخت های صادرات استان خوزستان به کشورهای همسایه بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت های اقتصادی و صادراتی از وظایف دولت در خوزستان است تا صادر کنندگان بتوانند با شرایط مناسبت تر، برنامه ریزی بهتر و هزینه کمتر به امر صادرات بپردازند، افزود: در صورت افزایش امکان مبادلات تجاری با کشورهای همسایه، تجار کشور و منطقه می توانند با انتخاب گزینه ها مختلف، در شرایط و زمان های مختلف اقدام به صادرات بدون دغدغه و رضایت بخش کنند.

استاندار خوزستان از راه ندازی خط دریایی خرمشهر به بندر صحار عمان به عنوان ایجاد نوعی زیرساخت یاد کرد و با جمله « زیرساخت اقتصادی بود اما تیم کار نبود» به دلیل مغفول ماندن از این ظرفیت تا کنون اشاره کرد.

وی توضیح داد: یک نیاز بود که تیمی کاری متشکل از معاونت اقتصادی استانداری، سازمان صنعت معدن تجات و اتاق بازرگانی تشکیل و با همکاری سفیر کشور سلطنتی عمان و رایزن اقتصادی این کشور با بررسی این مورد نسبت به استفاده زا ین ظرفیت اقدام کنند.

شریعتی، ایجاد فرصت های شغلی و وارد کردن شوک به تولید کنندگان و صادر کنندگان منطقه را از مهمترین تاثیرات راه اندازی این خطر دریایی دانست و اظهار کرد: ایجاد زیرساخت ها همچون راه اندازای خطوط دریایی با کشورهای همسایه، می تواند علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال، شوکی را به تولید کنندگان و صادرکنندگان وارد کنند که با در دسترس دیدن بازارهای جدید اقدام به گسترس فعالیت تولیدی و صادرات کنند و به طبع آن سهم استان خوزستان در صادرات ناخالص ملی افزایش یابد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار