رئیس جامعه هتل‌داران خوزستان گفت: احداث رو به رشد خانه‌های مسافر در کشور به ویژه در استان خوزستان بزرگترین تهدید برای صنعت هتل‌داری و شهر است.
کد خبر: ۵۴۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ 30 December 2017

عبدالحمید حرمتی درباره وضعیت هتل‌های خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به این که 40 هتل در استان و پنج هتل در حال ساخت در مرکز استان داریم، هتل‌های استان وضعیت خوبی دارند.

وی گفت: هتل‌های در حال ساخت کلانشهر اهواز از ظرفیت بالایی برخوردار هستند.

رئیس جامعه هتل‌داران خوزستان با اشاره به مشکلات جامعه هتل‌داران تصریح کرد: در حال حاضر پدیده شوم احداث خانه مسافر در کشور به ویژه در خوزستان در حال شکل‌گیری است که این پدیده به ضرر اقتصاد جامعه است.

وی ادامه داد: هتلی که ساخته می‌شود در حقیقت سرمایه‌گذاری برای شهر به حساب می‌آید به دلیل این که هتل‌ها جز اماکن عمومی هستند و خدمات خود را برای عموم ارائه می‌دهند.

حرمتی عنوان کرد: با توجه به این که هتل‌ها سرمایه‌گذاری ماندگار برای شهر هستند موجب اشتغال تعدادی از افراد جامعه می‌شوند.

وی با بیان این که خانه‌های مسافر به دلیل ظرفیت خیلی پایین آنها اشتغال ایجاد نمی‌کنند گفت: خانه‌های مسافر به دلیل این که تحت نظارت و کنترل نیستند فساد را در جامعه نهادینه و فساد اجتماعی و اخلاقی را در منطقه ایجاد می‌کنند. خانه‌های مسافر مکان مناسبی برای سارقان و اغتشاش‌گران است.

رئیس جامعه هتل‌داران خوزستان بیان کرد: زمانی که خانه‌های مسافر زیاد شوند در هتل‌ها سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود و به تدریج سبب ایجاد خلاء می‌شود.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر برای ساخت خانه مسافر برنامه‌ریزی صحیحی صورت می‌گیرد و شرط احداث خانه مسافر ظرفیت بالا است. همچنین این خانه‌ها تحت نظارت اتحادیه هتل‌داران قرار می‌گیرند.

حرمتی با بیان این که خانه مسافر را می‌توان در شهرهایی مانند شادگان، هویزه و رامهرمز که فاقد هتل هستند احداث کرد گفت: خانه‌های مسافر را نمی‌توان به شکل افسارگسیخته احداث کرد به دلیل این که اگر روند احداث این خانه‌ها ادامه یابد به زودی صنعت هتل‌داری با ورشکستگی رو‌به‌رو می‌شود.

وی با اشاره به این که سازمان میراث فرهنگی کشور به دلیل نداشتن تخصص کافی موجب اشتباهات مکرر می‌شود افزود: احداث خانه مسافر بزرگترین خیانت میراث فرهنگی کشور به صنعت هتل‌داری و گردشگری است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: هتل داری ، مسافر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار