خط کشتیرانی خرمشهر به بندر صحار کشور عمان افتتاح شد تا سومین خط کشتیرانی و نخستین خط کشتیرانی باری ایران و عمان باشد.
کد خبر: ۵۴۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸ 30 December 2017

خط کشتیرانی باری از خرمشهر به عمان ظهر امروز و با حضور سعود بن احمد البروانی سفیر عمان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان هادی حق شناس معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی دیگر مسئولان استانی و شهری در بندرخرمشهر افتتاح شد.


این خط کشتیرانی که قرار است برای صادارات کالا با کانتینر به مقصد کشور عمان استفاده شود، نخستین خط کشتیرانی تجاری است و دو خط کشتیرانی پیشین در بندر چابهار و باهنر هرمزگان خط کشتیرانی مسافربری بوده اند.

پیش از راه اندازی این خط دریایی صادرات ایران به عمان میزان مبادلات تجاری میان دو کشور ایران و عمان طبق گفته رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، ۵۴۰ میلیون دلار در سال ۹۵ بوده است که سفیر عمان با تاکید بر تاثیر راه اندازی این خط کشتیرانی تجاری سفیر عمان در این آیین افتتاحیه خط کشترانی بندر خرمشهر به بندر صحاره عمان اظهار کرد:تعاملات میان دو کشور با کمک مبادلات تجاری رشد چشم گیری خواهد داشت.

سعود بن احمد البروانی گفت: امیدواریم راه اندازی این خط دریایی مقدمه ای برای ارتباط بیشتر و حمل و نقل مسافران بین ایران و عمان باشد.

وی حمایت خود را شرکت های هایی که خواهان برقراری خط هوایی میان ایران و عمان باشد اعلام کرد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار