فرماندار دهلران از اقدام لازم برای بازسازی روستاهای فکه و قندی در بخش موسیان خبرداد وگفت: استان ایلام و شهرستان دهلران آمادگی لازم برای بازسازی این روستاها را دارد.
کد خبر: ۵۴۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 01 January 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ سید حسینعلی موسوی  در بررسی مشکلات این روستا ها با حضور مردم و مدیران کل بنیاد مسکن و امور روستایی استانداری گفت: روستای قندی بر اساس تصویب نامه ی هیات وزیران در حوزه سرزمینی شهرستان دهلران قرار دارد .


وی از آمادگی بنیاد مسکن استان و دفتر امور روستایی استانداری ایلام برای بازسازی این روستا خبر داد و افزود: مردم باید پای کار باشند تا در روند بازسازی تسریع شود.


فرماندار دهلران بر ضرورت تامین زیرساخت های این روستا تاکید کرد و افزود: تلاش می شود تا اعتبارات لازم برای تامین آب و برق این روستا لحاظ شود.


موسوی گفت: هر چه سریعتر باید لیست افراد واجد شرایط برای واگذاری زمین مسکونی تهیه و در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد.


مدیر کل بنیاد مسکن استان نیز گفت: نقشه 200خانواری روستای قندی آماده است و مشکلی برای اجرای آن وجود ندارد.


فریادرس شهبازی با اشاره به تسهیلات 200 میلیون ریالی برای ساخت و ساز افزود:احیای کد روستا،تثبیت نام روستا و حل مشکل سند روستا از جمله اقداماتی است که برای تسریع در مراحل ساخت و ساز دنبال می شود.


وی از آمادگی بیناد مسکن برای واگذاری اراضی مسکونی به مردم روستای قندی تا پایان دیماه جاری خبرداد و گفت: مردم باید در امر مشارکت همکاری و هماهنگی لازم با دستگاههای متولی داشته باشند.


شهبازی از مشخص بودن زمین برای روستای فکه نیز خبرداد و گفت: سایت فکه نیز آماده است و بحث تامین اعتبار و تهیه لیست افراد واجد شرایط متقاضی موضوع ها نبازمند بررسی و حل است.


مدیر کل امور روستایی استانداری ایلام نیز گفت: با توجه به اخذ مجوز دهیاری روستای قندی و استقبال مردم؛ به بازسازی این روستا در دستور کار قرار گرفته است.


محمد کریم محمد یاری افزود:به دلیل اهمیت اقتصادی سکونت در منطقه و همچنین ساماندهی فعالیت های کشاورزی و دامپروری در منطقه بازسازی این روستا به جد دنبال می شود.


وی با اشاره به مصوبه تقسیمات کشوری در خصوص روستای قندی گفت: از نظر تقسیمات کشوری این روستا در حوزه سرزمینی استان ایلام است و به زودی بازسازی آن انجام خواهد شد.


بسیاری از اهالی روستا های مرزی قندی و فکه از توابع دهستان ابوغویر ،بخش موسیان شهرستان دهلران درجنوبی ترین نقطه استان ایلام و در مجاورت استان خوزستان در دهه گذشته به علت فقدان امکانات اب مجبور به مهاجرت شدند.


این روستاها در تاریخ درخشان دفاع مقدس نام های پرتکرار و مقدسی محسوب می شوند فکه و قندی اوردگاه برجسته دوران دفاع مقدس ، محل عملیات های بزرگی چون والفجر مقدماتی و مشهد سرداران 2 فرمانده بزرگ جنگ یعنی حسن باقری و مجید بقایی وهمچنین سعید یزدان‌پرست بر اثر انفجار مین در این منطقه به شهادت رسیدند.

3فکه یکی از مقصدهای اصلی گردشگری دوران دفاع مقدسی به خصوص کاروان های راهیان نور است.
دهلران در 200 کیلومتری چنوب ایلام قرار دارد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار