آیت‌الله جزایری با دعوت اقشار مختلف به حضور در مراسم راهپیمایی فردا گفت: باید در برنامه‌هایی همچون راهپیمایی فردا شرکت کنیم تا به طور صحیح نشان دهیم مردم از وضعیت اقتصادی و اجتماعی راضی نیستند ولی با قوت پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.
کد خبر: ۵۴۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 02 January 2018

آیت‌الله موسوی جزایری پیش از ظهر امروز در جمعی از طلاب و مدیران حوزه‌های علمیه اهواز در مسجد اعظم در رابطه با اعتراضات اخیر اظهار کرد: فضاهای اعتراضی این‌چنینی را در زمان اوایل انقلاب نیز دیده بودیم و در برخورد با این فضاها بی‌تجربه نیستیم کما اینکه در آن زمان کار طلاب سخت‌تر بود زیرا تعداد آنها کمتر بود.

به گزارش تابناک؛ آیت‌الله جزایری خطاب به طلاب و روحانیون گفت: وظیفهٔ روحانیت این است که در کل ایام سال به روشنگری و تبیین مسائل برای مردم بپردازند نه فقط در هنگام رخ دادن فتنه‌ها و حوادث روشنگری کنند.

وی افزود: طلاب و روحانیون از ابتدای شکل‌گیری انقلاب، در دفاع مقدس و تمام بزنگاه‌های مهم در تاریخ جمهوری اسلامی، حضور داشته و در صف اول بوده‌اند، لذا باید در مسئله مطالبه معیشت مردم نیز پیش‌قدم باشند و مسائل اقتصادی و معیشتی را پیگیری کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان بیان کرد: قطعاً مسئله بیکاری‌ ام لفساد بسیاری از مشکلات است و از مطالبات به حق مردم است که مسئولین باید فکر جدی در این باره کنند اما باید دید مثلاً اگر دولت وام بی‌بهره یا کم‌بهره بدهد افراد مهارت لازم را برای راه اندازی کسب‌وکار مستقل دارند یا خیر.

وی با بیان اینکه ظرفیت استخدام دولتی در کشور بسیار کم است و جوانان نباید فقط به دنبال استخدام در مشاغل دولتی باشند افزود: در اداره‌ای که هزار نفر ظرفیت کار وجود دارد، اگر دو هزار نفر استخدام شوند، آن هزار نفر مازاد بر ظرفیت، برای کار انجام نشده حقوق می‌گیرند که این شرعاً حرام است.

آیت‌الله موسوی جزایری گفت: دولت ضمن اینکه باید تسهیلاتی را در زمینه‌های شغلی مختلف بخصوص در صنایع کشاورزی، دامداری، پرورش آبزیان و مانند این‌ها فراهم کند، باید مراکز آموزشی را که مشاغل را به‌صورت عملی به جوانان یاد بدهند تقویت کند.

وی افزود: به دولت و مسئولان در زمینه اشتغال‌زایی تأکید می‌کنم ولی مردم نیز باید به فکر خود باشند و مهارت شغلی یاد بگیرند متأسفانه کیفیت مدرک‌های دانشگاهی پایین آمده است و بسیاری افراد فقط کار را به‌ صورت تئوری بلدند و تجربه عملی لازم را ندارند.

نماینده ولی‌فقیه بیان کرد: از ضرباتی که از استعمار خورده‌ایم همین مدرک‌گرایی است، قبلاً جوانان از سنین پایین با پدران یا آشنایان سر کار می‌رفتند و مهارت‌های شغلی را به‌صورت تجربی کسب می‌کردند که امروزه دیگر شاهد چنین چیزی نیستیم.

آیت‌الله جزایری با دعوت اقشار مختلف به حضور در مراسم راهپیمایی فردا گفت: باید در برنامه‌هایی همچون راهپیمایی فردا شرکت کنیم تا به طور صحیح نشان دهیم مردم از وضعیت اقتصادی و اجتماعی راضی نیستند ولی با قوت پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار