پژمانفر در گفت و گو با خبرفوری مطرح کرد
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از ضرر ۴۳۰ هزار میلیاردی فیلترینگ تلگرام به مردم خبر داد.
کد خبر: ۵۴۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۱ 05 January 2018

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اینکه آیا رویه فعلی فیلترینگ تلگرام ادامه پیدا خواهد می کند اظهارکرد: در شرایط فعلی و باتوجه به اینکه برخی از شبکه های تلگرامی رفتارهای براندازانه علیه جمهوری اسلامی ایران دارند بدون شک امکان رفع فیلتر تلگرام وجود ندارد.

وی تصریح کرد: شرایط امروز متاسفانه به دلیل فیلترینگ تلگرام در کشور ایجاد شده است نتیجه کوتاهی وزارت ارتباطات در دوران مختلف است چرا که مجلس شورای اسلامی طبق مصوباتی که از سوی نمایندگان مجلس تهیه و تصویب کرده است وزارت ارتباطات را مکلف کرده است که نرم افزار داخلی را در جهت استفاده مردم طراحی و اجرایی کند روندی که متاسفانه تا به امروز عملیاتی نشده است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: فعالیت گسترده فعالان اقتصادی و مردم در عرصه تلگرام تنها به دلیل کوتاهی وزارت ارتباطات در ایجاد یک شبکه اجتماعی قوی و منسجم داخلی صورت گرفته است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرر و زیان بالای مردم از فیلترینگ تلگرام تاکید کرد: امروز در نتیجه فیلترکردن برنامه تلگرام‌ ۴۳۰ هزار میلیارد تومان به مردم ضرر اقتصادی وارد شده است روندی که این سوال را در اذهان همه به وجود می آورد که چه کسی این خسارت را جبران خواهد کرد.

پژمانفر با اشاره به سوء استفاده برخی از اپراتورها از فیلترینگ تلگرام اظهارکرد: میزان استفاده مردم از فیلترشکن در مدت فیلتربودن تلگرام ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است که از نظر بنده آمار بالایی نیست از این رو باید مراقب حرف ها و اظهاراتی که از سوی برخی افراد زده می شود باشیم.

وی با بیان اینکه بنده موافق فیلترینگ تلگرام هستم تاکید کرد: ما در مجلس آماده هستیم تا در جهت حمایت از یک نرم افزار داخلی تمامی اقدامات لازم را برای وزارت ارتباطات در قالب مصوبات قانونی انجام دهیم از این رو منتظر اقدامات متقابل از سوی وزارت ارتباطات هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار