معاون وزیر علوم در یادمان شهدای هویزه:
معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: شهید علم‌الهدی و یارانش که دانشگاه را رها کردند و در دانشگاه دیگری حضور یافتند، جوانانی بودند که نگاه عدالت‌گرایانه و استکبارستیزی آنها نه تنها در جبهه‌های جنگ بلکه در همه حوزه‌ها مشهود بود.
کد خبر: ۵۴۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 05 January 2018

دکتر غلارضا غفاری، مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت شهید علم‌الهدی و یاران وی امروز جمعه ۱۵ دی در محل یادمان شهدای هویزه برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور خانواده های شهدا، مسئولان، روحانیت و عموم مردم گفت: وظیفه خود می‌دانم یاد شهدای عزیز این سرزمین به ویژه شهدای سوسنگرد و هویزه را گرامی بدارم. شهدایی که در پانزدهم و شانزدهم دی ۵۹ حماسه آفریدند.

وی گفت: شهید علم‌الهدی دانشجوی تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد بود که درس‌های تاریخ دانشگاه را رها کرد و تاریخ دیگری را رقم زد. او درس‌خوانده تجربی و عملی این سرزمین بود و نام او در آثار تاریخی ما در کنار دیگر شهدا و فداکارانی که همواره در برابر ظالمان برای پاسداشت ارزش‌های دینی این سرزمین از جان خود مایه گذاشتند، باقی خواهد ماند.

غفاری با بیان اینکه نام و یاد آنها در متون تاریخی این سرزمین نقش بسته است، گفت: این ما هستیم که باید تاریخ سراسر مجاهدت و حماسه آنها را بخوانیم. شهید علم‌الهدی و دیگر عزیزانی که دانشگاه را رها کردند و در دانشگاه دیگری حضور یافتند، جوانانی بودند که نگاه عدالت‌گرایانه و استکبارستیزی آنها نه تنها در جبهه‌های جنگ بلکه در همه حوزه‌ها مشهود است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: شهید علم الهدی از گروه دانشجویان پیرو خط امام راحل بود. در همان روزهای شروع انقلاب اسلامی متوجه حرکت‌های استکبار بود و در تاریخ کوتاه زندگی‌ خود رخدادهایی را ثبت کرد که هواره برای نسل جدید الگو و درس‌آموز است.

وی با بیان اینکه حماسه هویزه در ۱۶ دی سال ۵۹ رخ داد، گفت: این نشان می دهد دانشگاه در همان ماه‌های اول جنگ حضور مؤثری در جبهه دارد و در کنار دیگر عزیزان و رزمندگان این سرزمین، دانشجویان از جان خود مایه گذاشتند. دانشگاه همواره در همه رخدادهای تاریخی، دفاع از کیان این سرزمین و ارزشهای دینی را وجهه همت خود قرار داده و با هوشمندی، تلاش و درایت توانسته است حضور مؤثر خود را نشان دهد.

غفاری با اشاره به اهمیت برگزاری چنین برنامه‌ها و جلساتی گفت: نمی خواهیم این برنامه‌ها صرفاً تجلیل باشد. در کنار این تجلیل باید تمام تلاش خود را به کار بندیم که شهیدان ما کسانی مثل شهید علم‌الهدی و همرزمانشان الگو و مرجع دانشجویان امروز ما قرار بگیرند. به آنها اقتدا کنند و توجه به عدالت و مبارزه با ظلم را در هر قامت و قالبی وجهه همت خود قرار دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: وفاق و انسجام کشور در گرو فداکاری، ایثار و از جان‌گذشتگی است و همین روحیه است که باعث شده در برابر تمام ناملایمات و فشارهایی که از جانب کشورهای خارجی در این چهار دهه اخیر به کشور ما وارد شده است، مقاومت کنیم. بن‌مایه‌های گرمابخشی به هر جامعه ای روحیه فداکاری، سعادت‌طلبی و ایثار است.

 منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار