رئیس مرکز بهداشت آبیک:
رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت از سوی مردم این شهرستان را خواستار شد.
کد خبر: ۵۴۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 06 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، محمد بابایی در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک اظهار داشت: طی آمار سرشماری سال 95 جمعیت شهرستان آبیک 93 هزار و 540 نفر است که تاکنون 87 هزار و 561 نفر پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه 93 درصد از جمعیت شهرستان آبیک پرونده الکترونیکی تشکیل داده‌اند، افزود: 6 هزار نفر از جمعیت این شهرستان باقی ماندند که باید نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت و ثبت‌نام آنان در سامانه الکترونیکی سیب اقدام کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک ادامه داد: شهروندانی که نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی اقدام نکرده‌اند، می‌توانند با دست داشتن کارت ملی، دفترچه بیمه و سوابق آزمایشات قبلی به پایگاه‌های سلامت، مرکز بهداشت و درمانی و خانه‌های بهداشت در روستاها مراجعه کنند.

بابایی اضافه کرد: مردم باید بدانند اگر نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت اقدام نکنند در آینده برای دریافت خدمات از بیمارستان‌ها در زمان بستری باید فرم ارجاع از وزارت بهداشت داشته باشند که منوط به ثبت اطلاعات آنان در سامانه الکترونیکی سیب است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیتی توسط مقام معظم رهبری از سال 93، لازم است که تمام مسؤولان در اجرای این سیاست‌ها گام بردارند.

این مسؤول اذعان کرد: نرخ باروری در کشور 1.7 است که هنوز به نرخ جایگزین نرسیده‌ایم یعنی اگر به سطح دو و بالاتر برسیم به سطح جایگزینی دست یافته‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک افزایش نرخ باروری در شهرستان آبیک را ضروری دانست و افزود: از سال 88 تاکنون نرخ باروری در این شهرستان نوسان داشته و در سال 95، نرخ باوری در شهرستان آبیک 1.69 بوده است.

بابایی ادامه داد: لازم است با افزایش نرخ باروری به نرخ جایگزینی برسیم تا با مشکلات سالمندی در آینده مواجه نشویم.

وی اضافه کرد: از جمله علل کاهش نرخ باروری می‌توان به افزایش میانگین سن ازدواج، کاهش تعداد ازدواج، افزایش روند طلاق و فاصله بین فرزندان از زمان ازدواج، آسیب‌های اجتماعی و غیره اشاره کرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: شهرستان آبیک بیشتر آمار طلاق در استان قزوین را دارد که در سال گذشته 33 درصد ازدواج‌ها در این شهرستان منجر به طلاق شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار