استاندار خوزستان در شورای مدیریت بحران:
شریعتی افزود: در حال حاضر در خصوص تامین آب کشاورزی بین مردم شهرستان‌ها اختلاف ایجاد شده است که باید فارغ از مسائل حاشیه‌ای و قومی دست به دست دهیم تا عدالت را برقرار کنیم و باید مناطق پایین‌دست در تخصیص آب لحاظ شوند.
کد خبر: ۵۴۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵ 06 January 2018

دستگاه های اجرایی استان باید آمادگی لازم را جهت استان معین منطقه ۱۸شهرداری تهران داشته باشد/بحران آب موجب ایجاد اختلاف بین افراد شده است

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان که پیش از ظهر امروز ۱۶ دی‌ماه با موضوع زلزله احتمالی منطقه ۱۸ تهران برگزار شد، اظهار کرد: پس از شورای تأمین، شورای مدیریت بحران به عنوان مهمترین شورا شناخته شده است.

به گزارش تابناک وی ادامه داد: مدت زیادی از زلزله سر پل ذهاب در غرب کشور نگذشته است، اگر همه دستگاه‌های کشوری بسیج نمی شدند نمی توانستیم این زلزله را مدیریت کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در زمینه بسیج کلیه نیروها پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ایم گفت: زلزله بم در سال 82 با 6 ریشتر حدود 40 هزار کشته به جای گذاشت ولی در چند ماه گذشته چنین زلزله‌ای در کرمان رخ داد و هیچ کشته‌ای نداشت و تنها چند ساختمان خراب شدند که این موضوع نشان از پیشرفت و اصلاحات خوبی دارد که در این زمینه انجام شده است.

شریعتی با اشاره به اینکه شرایط زمین‌شناسی و جغرافیایی کشور نشان می‌دهد که ما در منطقه‌ای قرار داریم که در معرض آسیب‌های طبیعی از جمله زلزله قرار دارد بیان کرد: همیشه باید آمادگی مقابله با حوادث را داشته باشیم و کار را بر دوش یکدیگر قرار ندهیم.

وی با اعلام اینکه استان خوزستان به عنوان معین منطقه 18 شهرداری تهران جهت کمک در زمان وقوع بحران‌های احتمالی از جمله زلزله تهران تعیین شده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید وظایف همه دستگاه ها تقسیم‌بندی و سهم هر یک مشخص شود.

شریعتی با انتقاد از اینکه دستگاه‌های مختلف نیروهای آموزش‌دیده ندارند گفت: این در حالی است که باید ظرفیت خدمت‌رسانی به همنوعان و هموطنان در خوزستان افزایش یابد.

استاندار خوزستان با اشاره به لیست برآورد امکانات مورد نیاز خوزستان جهت کمک‌رسانی به منطقه 18 تهران در زمان وقوع بحران و زلزله عنوان کرد: باید سهم هر دستگاه از نظر نیروی انسانی و امکانات مشخص شود و با تشکیل کمیته‌ای از سوی پدافند غیرعامل، بر آماده‌سازی سهم هر دستگاه نظارت شود.

عالی ترین مقام دولت در استان با اشاره به دور بودن استان خوزستان از تهران گفت: گاه در زمان بروز بلایای طبیعی از کشورهای همجوار کمک‌رسانی می‌شود، درست است که خوزستان از تهران دور است ولی این کمک‌ها از عهده خوزستان برمی‌آید لذا باید استان تجهیز شود و به همین دلیل است که باید چابک باشیم تا در سریعترین زمان به محل حادثه برسیم.

وی افزود: در زلزله سر پل ذهاب اولین آمبولانس‌هایی که به محل حادثه رسیدند آمبولانس‌های دانشگاه‌ علوم پزشکی دزفول بودند که این نشان از آمادگی امکانات دارد.


استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت ایجاد سالن‌های چند منظوره مدیریت بحران ، بیان کرد: این سالن ها باید در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار دارند و فرمانداران مسئول هستند که این سالن‌ها را به مدیریت بحران برگرداند یا سالن‌های جایگزین با امکانات لازم فراهم کنند.

عالی ترین مقام دولت در استان با بیان اینکه ‫چهار روستای خوزستان در معرض خطر رانش زمین ‬قرار دارند تصریح کرد: بنیاد مسکن با نظارت فرمانداران شهرستان‌های مربوطه برای ۴ روستای در خطر طرح اجرایی آماده کند و گزارش ارائه دهد تا مصوبات مورد نیاز طرح‌ها را فراهم کنیم و سازمان برنامه و بودجه خوزستان نیز موظف است که این موضوع را جزو اولویت‌های اصلی قرار دهد.


استاندار خوزستان در ادامه این جلسه به بحث بحرانی آب و برق در خوزستان اشاره کرد و یادآور شد: کشاورزان اقدام به کشت کرده‌اند و این جز معیشت آن ها محسوب می شود و لازم است که فرمانداران، جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق خوزستان کمیته‌های مشترکی تشکیل دهند و دستگاه‌های متولی را درگیر کنند تا به اهمیت کار پی ببرند.

وی افزود: در حال حاضر در خصوص تامین آب کشاورزی بین مردم شهرستان‌ها اختلاف ایجاد شده است که باید فارغ از مسائل حاشیه‌ای و قومی دست به دست دهیم تا عدالت را برقرار کنیم و باید مناطق پایین‌دست در تخصیص آب لحاظ شوند.

استاندار خوزستان به لزوم اندیشیدن پیرامون آب و تامین برق درتابستان آینده تاکید کرد و گفت: ممکن است شرایط آبی ما به نحوی شود که نیروگاه‌های برق‌آبی نتوانند در تابستان کار کنند و از مدار خارج شوند و به همین دلیل است که باید تولید برق مدیریت شود. همچنین حهاد کشاورزی ملزم است در این زمینه همکاری کند و برخی مشکلات را بدوش بکشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار