استاندار خوزستان در جلسه شورای سلامت مطرح کرد:
شریعتی گفت: اجرای طرح سنجش نابرابری های سلامت در کلان شهر اهواز باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.
کد خبر: ۵۴۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 07 January 2018

غلامرضا شریعتی یکشنبه در نشست شورای سلامت اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن این طرح کوهورت باید نشست هایی با مسئولان مربوطه برگزار شود که در صورت اجرایی شدن در اهواز، در شهرداری های دیگر مانند ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) نیز قابلیت اجرا دارند.


به گزارش تابناک؛ وی افزود: فعالیت شهرداران نه فقط در حوزه های عمرانی بلکه در حوزه های اجتماعی و سلامتی نیز باید مورد توجه واقع شود.


شریعتی بیان کرد: با توجه به خشک‌سالی بی‌سابقه و کاهش شدید آب پشت سدها و رودخانه‌ها لازم است که کنترل‌های بهداشتی بیشتری روی ایستگاه‌های برداشت آب صورت گیرد و کلرزنی به طور مرتب انجام شود و نسبت به لایروبی، آهک پاشی جداول فاضلاب اقدام کنند.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت شورای سلامت در استان از غیبت برخی اعضا ابراز نارضایتی کرد و در این رابطه تذکر داد.

استاندار خوزستان طرح "کوهورت" را مهم و ارزنده دانست و با تقدیر از تلاش‌های دکتر ساکی رئیس مرکز مطالعات کوهورت خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی در این رابطه، گفت: مطالعات 15 ساله و این‌چنینی است که ارزش پیدا می‌کند و کشورهای توسعه یافته نیز به علت نتایج جامع این قبیل مطالعات، در مسائل علمی مرجع می‌شوند.


شریعتی با تأکید بر اینکه میزان شیوع سرطان در استان و کشور از میانگین جهانی کمتر است، گفت: نباید در این رابطه در مردم نگرانی و تشویش ایجاد کرد.


وی با بیان اینکه سبک زندگی در ابتلا به سرطان نقش عمده‌ای دارد، اظهار کرد: توصیه می‌کنم کارکنان و خانواده‌های یک یا دو سازمان استان به صورت آزمایشی در بحث پیشگیری از سرطان و مطالعات مربوط به آن انتخاب و به تدریج فراگیر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار