نماینده ایذه خبر داد:
نماینده ایذه با اشاره به آخرین پیگیری‌های نمایندگان خوزستان در خصوص انتقال آب گفت: پس از تعطیلات مجلس طرح سؤال از رئیس جمهور مطرح می‌شود. همچنین طرح سؤال از وزیران را پیگیری می‌کنیم و در صورت لزوم استیضاح وزرا را می‌نویسیم و اجازه نمی‌دهیم با خیال راحت آب خوزستان را ببرند.
کد خبر: ۵۴۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳ 08 January 2018

هدایت‌اله خادمی با اشاره به پروژه‌های انتقال آب خوزستان اظهار کرد: دولت در حال تلاش برای انتقال آب خوزستان به استان‌های دیگر است و با روی کار آوردن آقای کلانتری و با توجیهات غلط وی قصد دارد کار انتقال آب را تسریع کند.

وی افزود: اگر آب خوزستان را انتقال دهند اکثر استان‌های زاگرس‌نشین مخصوصاً استان چهار محال بختیاری و خوزستان آسیب شدیدی می‌بینند. با انتقال آب خوزستان صنایع و کشاورزی تعطیل می‌شوند و ریزگردها نه تنها کاهش پیدا نمی‌کنند بلکه افزایش می‌یابند.

خادمی با اشاره به آخرین پیگیری‌های نمایندگان خوزستان در خصوص انتقال آب تصریح کرد: پس از تعطیلات مجلس طرح سؤال از رئیس جمهور مطرح می‌شود. همچنین طرح سؤال از وزیران را پیگیری می‌کنیم و در صورت لزوم استیضاح وزرا را می‌نویسیم و اجازه نمی‌دهیم با خیال راحت آب خوزستان را ببرند.

وی عنوان کرد: با صحبت‌هایی که انجام شد بسیاری از نمایندگان استان‌های زاگرس‌نشین پشتیبان ما هستند. باید نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه‌ها و همه مردم به صورت سازمان‌یافته جهت جلوگیری از انتقال آب خوزستان پای کار بیایند و اینکه تنها حرفی بزنیم و در عمل سکوت کنیم کاری از پیش نمی‌برد.

نماینده ایذه افزود: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست باید بداند که نخستین تمدن‌ها در کنار رودخانه‌ها و چشمه‌ها شکل گرفت و انتقال آب استانی به یک استان دیگر خلاف اکوسیستم و خلاف تمدن انسان است.

خادمی عنوان کرد: نباید پروژه‌های صنایع را به استان‌های خشک که آبی ندارند ببرند تا برای تامین آب مورد نیاز این صنایع مجبور به انتقال آب شوند. مثلا استان‌های شمالی کشور پتانسیل کشاوری را دارند و استان‌های خوزستان و بوشهر پتانسیل صنایع سنگین و خدماتی را دارند، بنابراین نمی‌شود آب این استان‌ها را به استان دیگر انتقال داد.

وی گفت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست باید بداند که هزاران سال طول می‌کشد تا مسیر جریان یافتن یک رودخانه ایجاد شود و اگر اختلالی در این مسیر ایجاد شود، موجب صدمات شدیدی به مردم و محیط زیست خواهد شد.

نماینده ایذه بیان کرد: اگر استان‌های دیگر نیاز به آب دارند دلیل بر انتقال آب خوزستان نیست و ایده انتقال آب خلاف عقل، شرع و انسانیت است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: انتقال آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار