کد خبر: ۵۵۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 12 January 2018

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تلاش کمیسیون متبوعش برای پیگیری حذف کنکور از سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی زاهدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان هرمزگان، اظهار کرد: در این سفر ضمن آشنایی با نقاط قوت و ضعف استان و پیگیری آن، تلاش شد از مدارس فرسوده که مشکلاتی را در زمینه تجهیزات دارند بازدید شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳۴۰ مدرسه در حال تخریب در استان هرمزگان وجود دارد که باید بازسازی شوند، گفت: با بروز زلزله در این مدارس شاهد تلفات و خسارات زیادی می‌شویم، لذا امیدواریم بودجه‌ای در مجلس تصویب شود تا مشکلات این‌چنینی برطرف شوند.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به اینکه دانشگاه هرمزگان نقاط قوت بسیار خوبی دارد و انگیزه اعضای هیئت‌علمی بالا است، ادامه داد: کمبود هیئت‌علمی در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد. همچنین متوسط نسبت عضو هیئت‌علمی به دانشجو در کشور ۱ به ۱۲ است درحالی‌که این متوسط در استان هرمزگان یک به ۲۰ است که باید بهبود یابد؛ ضمن آنکه متوسط سرانه فضای آموزش برای هر دانشجو در کشور ۸ متر در نظر گرفته‌شده که در دانشگاه علوم پزشکی استان این میزان ۲ متر است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه رشته‌های دانشگاهی باید مطابق با نیاز استان‌ها باشد، عنوان کرد: رشته‌های تحصیلی استان گرایشی به مباحث دریا ندارند و عدم تربیت تکنسین در حوزه دریا یک ضعف اساسی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چندین سال است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته‌ای به ریاست آقای حداد عادل تشکیل‌شده که در آن سعی شده بر اساس رشته‌ها و مقاطع دروس تعریف شوند و سپس بر اساس دروس محتوا را تعریف کنند، گفت: باید حوزه‌های علمیه کمک بیشتری کنند تا در زمینه این اقدامات شاهد سرعت بیشتری باشیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در سال ۹۶ از نظر جذب هیئت‌علمی موفق نبوده‌اند که باید دلایل این مسئله اعلام شود، ادامه داد: با وجود آن که درخواست آیین‌نامه سفرهای دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور را از وزارت آموزش‌وپرورش داشته‌ایم، اما حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان در هرمزگان باعث شد تا به‌صورت جدی‌تر پیگیر این درخواست باشیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون حذف کنکور در سال ۹۲ تصویب‌شده و دولت موظف است آن را اجرا کند، گفت: حضور وزیر آموزش‌وپرورش و وزیر علوم در دستور کار کمیسیون قرار دارد تا در خصوص روند اجرای این قانون گزارشی را ارائه کنند؛ لذا از سال ۹۸ نباید کنکوری وجود داشته باشد.

زاهدی تصریح کرد: سال گذشته دولت کمتر از نصف میزان تعیین‌شده برای پژوهش در کشور را اختصاص داده است که قانونا دیوان محاسبات باید با متخلفین این مسئله برخورد کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها تاکنون مشارکتی در اقتصاد مقاومتی نداشته‌اند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باور ندارند که باید به سمت آموزش‌های مهارتی حرکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار