معاون سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:
معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه به شرط عدم انفجار مجدد در حین عملیات اطفای حریق، آتش سوزی نفتکش سانچی تا 24 ساعت آینده تمام می شود، گفت: درباره سرنوشت خدمه کشتی هیچ احتمالی را نمی توان داد.
کد خبر: ۵۵۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴ 11 January 2018

هادی حق شناس درباره آخرین وضعیت اطفای حریق کشتی نفتکش سانچی اظهار داشت: به شرط عدم انفجار مجدد در کشتی و پیوستگی عملیات اطفای حریق کشتی نفتکش، آتش تا 24 ساعت آینده مهار می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی ایلنا مبنی بر اینکه حجم بار کشتی نفتکش سانچی در حد استاندارد و مجاز بوده است، گفت: این کشتی حتی کمتر از حد مجاز بارگیری کرده است به طوری که این کشتی ظرفیت بارگیری 136 هزار تن را داشته که این بار این کشتی 115 هزار تن معیانات گازی بوده است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کشتی ژاپنی برای عملیات اطفای حریق به کمک به محل سانحه رسیده است، ادامه داد: عملیات اطفای حریق از روز گذشته جدی تر شده است و در حال حاضر 9 کشتی برای اطفای حریق در کنار کشتی در حال فعالیت هستند که البته هر 9 کشتی به صورت همزمان عملیات اطفای حریق را نمی توانند انجام دهند. چراکه عرض کشتی زیاد است و به دلیل وزش باد نمی توانند همزمان به سمت آتش حمله ور شوند.

حق شناس افزود: در حال حاضر 3 کشتی ایرانی در محل سانحه حضور دارند اما مخصوص انجام عملیات اطفا حریق نیستند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به حضور ارتش در محل سانحه برای انجام عملیات تجسس و نجات گفت: ارتش برای انجام عملیات تجسس پس از اتمام عملیات اطفای حریق به محل سانحه اعزام می شود و در حال انجام مراحل اداری برای اعزام به محل هستند.

وی همچنین درباره سرنوشت خدمه کشتی نفتکش گفت: در حال حاضر هیچ احتمالی درباره سرنوشت کارکنان این کشتی نمی توان داد و جسد دیگری هم تا کنون یافت نشده است.

 

منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار