مدیرکل دفتر ایمنی، کیفیت و حفاظت کشتی های کشتیرانی گفت: گشت زنی کشتی های متعلق به تا شعاع بیش از 70 کیلومتری محل سانحه برای عملیات تجسس و نجات ادامه داشت اما به جز چند جلیقه نجات در این مسیر نشانی از احتمال وجود دریانوردان پیدا نشد.
کد خبر: ۵۵۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸ 11 January 2018

 

گشت زنی کشتی‌های ایرانی تا شعاع 70 کیلومتری محل سانحه برای نجات دریانوردان / هنوز نشانی از دریانوردان در دریا پیدا نشده است

کاپیتان محمودپور با بیان اینکه از همان روز ابتدای سانحه کشتی نفتکش سانچی به سایر نهادها برای کمک رسانی و پشتیبانی اعلام آمادگی کردیم، گفت: در همان ساعات اولیه وقوع سانحه، یک فروند کشتی متعلق به کشتیرانی تحت عنوان کشتی «دلنواز» از مسیر بازرگانی خارج شد و به سمت محل سانحه حرکت کرد و از طریق این کشتی در جریان آخرین وضعیت نفتکش سانچی هستیم.

وی ادامه داد: در وقوع این سوانح یکی از راهکارهای نجات افراد حاضر در کشتی با قایق های نجات خود را به دریا برسانند و با این احتمال که شاید خدمه کشتی توانسته اند با قایق های نجات از کشتی دور شوند، کشتی دلنواز در همان ساعات ابتدایی سانحه شروع به گشت زنی در دریا کرد.

مدیرکل دفتر ایمنی و کیفیت کشتی های کشتیرانی با بیان اینکه اینکه چند فروند از کشتی های کشتیرانی که مسیرشان در محدوده آب های شانگهای بود هم خود را به محل سانحه رساندند و در عملیات گشت زنی شرکت کردند، گفت: گشت زنی کشتی دلنواز به همراه کشتی های گذری کشتیرانی تا شعاع بیش از 70 کیلومتری محل سانحه برای عملیات تجسس و نجات ادامه داشت اما به جز چند جلیقه نجات در این مسیر نشانی از احتمال وجود دریانوردان پیدا نشد.

کاپیتان محمودپور تاکید کرد: البته احتمال اینکه این جلیقه ها برای خدمه کشتی های دیگری باشند بسیار زیاد است چراکه این مسیر عبور کشتی های بسیار زیادی است و نمی توان آن را به خدمه کشتی نفتکش سانچی نسبت داد.

وی گفت: اگر دریانوردان لباس غوطه وری مخصوص دریانوردان بر تن داشته باشند می توانند حتی تا 20 روز در برابر درجه دمای پایین دریا مقاومت کنند.

مدیرکل دفتر ایمنی و کیفیت کشتی های کشتیرانی با ابراز امیدواری درباره سرنوشت خدمه کشتی نفتکش گفت: موتورخانه کشتی فضای بسیار وسیع در حد 6 الی 7 طبقه دارد که در برابر دما مقاومت دارد و خدمه کشتی دربرابر وقوع چنین سوانحی دوره دیده اند.

 

منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار