نماینده مردم اهواز:
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش شدید دبی رودخانه کارون، گفت: حدود 17 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان باوی زیر کشت رفته اما آبی برای آبیاری این زمین‌ها وجود ندارد.
کد خبر: ۵۵۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 12 January 2018

جواد کاظم نسب با اشاره به کاهش شدید دبی رودخانه کارون، اظهار کرد: حدود 17 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان باوی زیر کشت رفته اما آبی برای آبیاری این زمین‌ها وجود ندارد.

وی گفت: دبی رودخانه به حدی پایین است که حتی نمی‌توان توسط پمپاژ آب رودخانه را منتقل کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خاموش شدن پمپ‌های انتقال‌دهنده آب از رودخانه به دلیل پایین آمدن دبی آب، بیان کرد: برای بالا بردن آب رودخانه نیازمند رهاسازی آب از پشت سدها هستیم.

وی اظهار کرد: تماس‌هایی که با معاونت وزارت جهاد کشاورزی و استاندار خوزستان داشتیم که مقرر شد از بالادست سد گتوند آب و کارون مقداری آب رهاسازی شود.

کاظم نسب افزود: از ساعت یک روز چهارشنبه مقداری آب از بالادست سد گتوند رهاشده است که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته آب موردنیاز جمعه به رودخانه می‌رسد و پس‌ازآن می‌توان آب موردنیاز کشاورزان را انتقال دارد.

وی با تأکید بر اینکه میزان EC آب منتقل‌شده از سد گتوند مشکلی ندارد، بیان کرد: برای رهاسازی آب از پشت سد کارون نیاز به هماهنگی از مسئولان آب و برق است که هیچ‌کدام از آن‌ها در استان حاضر نیستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اغلب مردم این منطقه از طریق کشت و زراعت زندگی خود را می‌گذرانند، گفت: به‌طور حتم بی‌آبی و نابودی زمین‌های کشاورزی مردم منطقه بحران‌های اجتماعی زیادی را به دنبال دارد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار