امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: وزارت کشور باید راهکارهای قانونی را برای بیان مطالبات مردم فراهم کند و باید ظرفیت‌های قانونی را افزایش داد. کسی که به گرانی‌ها اعتراض دارد مخالف کشور نیست و کسی که معترض انتقال آب است، علیه کشور بلند نشده است.
کد خبر: ۵۵۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 12 January 2018

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه امروز (22 دی‌ماه) در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز، ضمن توصیه به رعایت تقوی به بیان روایتی از امام علی(ع) و توصیه‌های امام به مالک اشتر پرداخت و اظهار کرد: مملکت اسلامی باید قبل از اینکه مردم مشکلات و نیازهای خود را بگویند، به رفع نیازهای مردم بپردازد. یک جامعه اسلامی دینی باید پیش از تقاضای مردم، مشکلات و نیازها را شناسایی و دولت به این مشکلات و مسائل رسیدگی کند.

وی با اشاره به مناسبت‌های سیاسی هفته آتی تصریح کرد: سه‌شنبه هفته آینده، سالروز فرار شاه ملعون از کشور در 26 دی ماه سال 57 است که حضور گسترده مردم در تظاهرات‌ها عرصه را بر این خائن به دین، ملت و وطن و خادم آمریکا و صهیونیست‌ها تنگ کرد. در واقع شاه ملعون دشمن مردم و خادم آمریکا و صهیونیست‌ها بود که در نهایت مجبور به فرار شد و طومار کثیف و ننگین شاهنشاهی در آن روز درهم شکست.

امام جمعه موقت اهواز گفت: یک روز بعد از آن یعنی 27 دی‌ماه سال 57، روزی است که در تاریخ انقلاب خوزستان و اهواز، به چهارشنبه سیاه معروف شد. در این روز اجتماع بزرگی در دو نقطه اهواز یعنی حسینیه و همچنین دانشگاه اهواز صورت گرفت و در هر دو تجمع شمار زیادی از مردم حضور داشتند.

حسن‌زاده افزود: در تجمعی که در 27 دی‌ماه سال 57 در دانشگاه تشکیل شد، حضور داشتم. پس از خاتمه این تجمع، مردم در خارج از دانشگاه با نظامی‌هایی مواجه شدند که وحشیانه به مردم معترض حمله‌ور شدند و تعداد زیادی از مردم را به شهادت رساندند. این چنین بیست و هفتم دی‌ماه 57 در تاریخ انقلاب ماندگار شد. صدا و سیما هم در سطح ملی و هم مرکز استان، تلاش‌هایی برای گرامیداشت این روز داشته است. اما باید این تلاش‌ها افزایش یابد و این روز بیشتر به جامعه معرفی شود.

وی ادامه داد: غیر از اهواز در آن روز، تجمعاتی در برخی از دیگر شهرهای استان نظیر دزفول، لالی و روستایی در بخش صیدون باغملک برگزار شد که همه این تجمعات، شهدایی از معترضان بر جای گذاشت. خوزستان در دی‌ماه سال 57 حوادث بسیاری به خود دید.هدف رژیم از کشتارهای آن روز، حاکم شدن رعب و وحشت بر مردم بود که نتیجه عکس داد و مردم شهدای چهارشنبه سیاه را با شکوه تمام تشییع کردند. یاد شهدای انقلاب را گرامی می‌داریم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به 27 دی‌ماه سالروز شهادت شهید مجتبی نواب صفوی در سال 1334 بیان کرد: شهید نواب صفوی از جمعیت فدائیان اسلام، در واقع یک روحانی انقلابی به تمام معنا بود که روحیه پرشوری داشت و در بیانات مقام معظم رهبری در باره این شهید نیز می‌توان این روحیه پرشور و انقلابی شهید نواب صفوی را به خوبی دریافت که حقیقتا فدایی اسلام بود. یاد این شهید و سایر شهدای فدائیان اسلام را نیز گرامی می‌داریم.

حسن‌زاده در ادامه به بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حوادث اخیر کشور در روز 19 دی‌ماه امسال و در جمع مردم قم پرداخت و گفت: این فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری باید نصب‌العین سران سه قوه و تمامی نیروها و ملت عزیز ایران قرار گیرد. رهبری در ابتدای این بیانات خود از حضور مردم در محکومیت اغتشاشات و ناامنی‌های ایجاد شده توسط آشوبگران تشکر کردند و فرمودند هزاران بار تشکر از مردم بابت این حضور، کم است. در بسیاری از شهرهای کشور در محکومیت این اغتشاشات راهپیمایی‌هایی برگزار شد و رهبری نام اهواز را نیز جزو این شهرها بیان کردند.

وی ادامه داد: در واقع اهواز اولین شهری بود که در محکومیت و اعتراض به این آشوبگری‌ها در 13 دی‌ماه، راهپیمایی باشکوهی برگزار کرد که جمعیت بسیار زیادی از مردم در این راهپیمایی حضور داشتند. حضور دلسوزانه مردم با بصیرت در این راهپیمایی واقعا جای تشکر دارد و مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود از حضور مردم کشور در راهپیمایی‌هایی که در محکومیت این حوادث شکل گرفت، تقدیر کردند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: مقام معظم رهبری در وهله بعد، در ادامه این بیانات فرمودند که در کنار مقاومت و فداکاری مردم، کشور پیشرفت‌های علمی داشته است که این فرموده رهبری بسیار حائز اهمیت است. دشمن القاء می‌کند که اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید روحیه انقلابی خود را کنار بگذاریم و نه تنها از شعارهای‌مان نظیر مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست که بلکه از آرمان‌های خود نیز دست بکشیم و بعد هم در ادامه این القائات خود آدرس می‌دهند که به برخی از کشورهای منطقه نظیر دوبی نگاه کنیم که چگونه پیشرفت کرده‌اند.

حسن‌زاده افزود: این القاء دشمن است. باید از اساتید محترم و دانشجویان از جهت پیشرفت‌های علمی که در کشور داشته‌ایم تقدیر کرد و به مردم معرفی کنیم. در حال حاضر کشور ایران از لحاظ تولید علم میان کشورهای منطقه رتبه اول یا دوم را دارد.

وی به دیگر سخنان مقام معظم رهبری در 19 دی‌ماه امسال اشاره و تصریح کرد: رهبری در این بیانات از اغتشاشات اخیر به پاتک دشمن و آمریکا به انقلاب تعبیر کردند. بالاخره آمریکا تمام منافع خود را در ایران با پیروزی انقلاب اسلامی از دست داد، و مقام معظم رهبری فرمودند که دشمنان اغراق کرده اند که از بیرون نمی‌توانند کاری کنند و تخریب را تنها از درون کشور باید کلید زد و بنابراین حوادث و اغتشاشات اخیر، پاتک‌های دشمن به انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: همه باید مراقب درون کشور باشیموگرنه دشمن از بیرون نمی‌تواند کاری کند. رهبری فرمودند که تحلیل مشترک تمام سه قوه از حوادث اخیر این بود که باید میان اعتراضات برحق مردم و این آشوب‌ها تفکیک قائل شد و مردم خواسته‌های بحقی دارند و حق مردم بیان این خواسته‌ها است. اما حتی خود مردم هم اجازه نمی‌دهند که کسی امنیت کشور را سلب کند.

حسن‌زاده ادامه داد: در گذشته نیز مردم در راستای تجمعات بحق خود در اهواز و برخی از شهرهای خوزستان تجمع کردند. برای مثال برای اعتراض به انتقال آب و یا بحث موسسات مالی و اعتباری و یا بی‌تدبیری‌ها و معضل گرد و غبار. حتی در مقابل استانداری نیز تجمع کردند. اما کسی چیزی نگفت و نماینده ولی فقیه در استان نیز در رابطه با این تجمعات صحبت کرد. باید کاری کرد تا صدای اعتراض مردم هم به گوش برسد.

وی افزود: وزارت کشور نه تنها در این دولت بلکه در تمام دولت‌ها چند مجوز برای تجمعات این چنینی مردم صادر کرده است؟ تعداد بسیار اندک است. وزارت کشور باید ورود کند و به تجمعاتی که مردم قصد برگزاری آنها را دارند، مجوز دهد و صدا و سیمای ملی و مرکز استان باید در این زمینه با دعوت از کارشناسان مسائل کلان و فعالان سیاسی برای بیان خواسته‌های بحق مردم تلاش کنند و وزارت کشور نیز باید راهکارهای قانونی را برای بیان مطالبات مردم فراهم کند. باید ظرفیت‌های قانونی را افزایش داد. کسی که به گرانی‌ها اعتراض دارد مخالف کشور نیست و کسی که معترض انتقال آب است، علیه کشور بلند نشده است.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: به تمام مسئولان استانی و کشوری می‌گوییم که دفاع از محرومان این نیست که بودجه کمیته امام خمینی و بهزیستی را چند برابر کنند بلکه با ایجاد اشتغال است که می‌توان فقر را ریشه‌کن کرد. از بین بردن فقر جز با اشتغالزایی امکان پذیری نیست و اینجا است که طبق بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری باید دست به دست هم دهیم.

حسن‌زاده عنوان کرد: فرمایش دیگر مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری و پرهیز از نشر شایعات باید نصب‌العین تمامی ما قرار بگیرد. باز هم از حضور گسترده مردم اهواز در راهپیمایی 13 دی ماه تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه به اظهارات اخیر وزیر نیرو اشاره و عنوان کرد: وزیر نیرو گفته که در 47 سال گذشته، خشکسالی که امسال با آن مواجه بودیم، بی‌سابقه بوده است و همه مردم نیز شاهد این خشکسالی هستند. بنابراین باید در مصرف آب صرفه‌جویی کرد. همه در استان خوزستان و در رأس آنها، نماینده ولی فقیه بحث انتقال آب را پیگیری می‌کند تا از مسیر عادلانه خود خارج نشود. اما اگر آبی منتقل نشود، باز هم آب موجود برای کشاورزی سنتی کفاف نمی‌دهد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: مسئولان باید شرکت‌های دانش بنیان را تقویت کنند تا روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی و صنعتی را به مردم معرفی کنند. ما نمی‌توانیم از کشاورزی دست بکشیم. البته کشاورزان زحمت‌کش ما نیز زندگی سخت و دشواری دارند. باید شیوه‌های آبیاری را تغییر داد. اسراف در هیچ جایی روا نیست و باید به کارگیری این شیوه‌های آبیاری نوین، الزام قانونی شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: نماز جمعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار