ششمین جشنواره ملی گل نرگس هم زمان با آغاز برداشت گل از نرگس زارهای بهبهان آغاز شد.
کد خبر: ۵۵۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸ 12 January 2018

 

آغاز ششمین جشنواره ملی گل نرگس در بهبهان

بهبهان یکی از شهرهای تاریخی با قدمت چند هزار ساله در خوزستان است که از آن به عنوان خاستگاه اصلی گل نرگس در ایران یاد می شود و با برگزاری جشنواره بزرگ گل نرگس تا ششم بهمن ماه میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

استاندار خوزستان در آئین افتتاحیه این جشنواره در بهبهان با اشاره به استقبال صورت گرفته از این جشنواره گفت: از این بابت که جشنواره گل نرگس به عنوان پایتخت نرگس زار موجب چنین تجمع باشکوه و گرایش مردم این دیار شده جای خوشحالی دارد.

غلامرضا شریعتی افزود: گل نرگس می تواند به عنوان یک نماد از این منطقه برای کل کشور و در سطح بین المللی مطرح شود.

وی تاکید کرد: افتخار ما به گل نرگس به خودرو بودن آن است چرا که این دیار استعداد رویش آن را به صورت طبیعی دارد هر چند که در شهرها و کشورهای دیگر نیز گل نرگس پرورش داده می شود اما ژن این گل از این سرزمین بوده است.

برای این جشنواره که از آن به عنوان مهمترین رویداد در حوزه منابع طبیعی خوزستان یاد می شود برنامه های مختلف فرهنگی و هنری تدارک دیده شده که در طول این جشنواره ملی در بهبهان اجرا می شوند.

برگزاری کنسرت موسیقی شهرام و حافظ ناظری، آئین اهدای هشت هزار شاخه گل نرگس به آستان قدس رضوی، برپایی موزه و چاپ کتاب گنجینه میراث خوزستان، نشست پژوهشی باستان شناسی و برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با حضور هنرمندان مطرح کشور از جمله این برنامه ها است.

گشت گردشگری فیلم سازان برای اعضای خانه فلیم سازان کوتاه سینمای ایران، تفریح و بازی های آبی در دریاچه سد مارون و سایر برنامه های فرهنگی، هنری و تفریحی برای هر چه باشکوهتر برگزار شدن این جشنواره ملی در نظر گرفته شده است.

در ایام برگزاری این جشنواره هتل ها و مراکز اقامتی، سازمان های مردم نهاد و خانه ها و اماکن فرهنگی فرهنگی، تاریخی شهرستان بهبهان برای میزبانی و پذیرایی از میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی آماده شده اند.

شهرستان بهبهان در جنوب شرقی خوزستان واقع است.

 

منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار