یک عضو ارشد دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا: تصمیم برای ادامه تعلیق تحریم‌های ایران کار درستی بود
کد خبر: ۵۵۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶ 12 January 2018

الیوت انگل عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بعد از تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران از سوی ترامپ در خصوص سیاست‌ واشنگتن در قبال تهران بیانیه‌ای‌ منتشر کرد.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا انگل در بیانیه خود با تکرار ادعای خصمانه و بی اساس واشنگتن مبنی بر اینکه ایران برای منطقه خطرناک است گفت: آمریکا نقشی اساسی برای اعمال فشار بر ایران برای تغییر رفتارهایش به عنوان بزرگترین حامی تروریست و تهدید علیه امنیت جهانی دارد.

وی ادامه داد: تصمیم برای ادامه تعلیق تحریم‌های ایران کار درستی بود، اما سیاست دولت ترامپ که امروز اعلام شد استانداردهایی غیرممکن را وضع می کند که به طور قطع منجر به انزوای آمریکا خواهد شد تا ایران. من تلاش خواهم کرد تا به نقاط ضعف توافق هسته‌ای رسیدگی کنم. راه رسیدن به این هدف تعامل با متحدان بین المللی و مذاکره برای شروط جدید است. رویکرد غلط این است که با تعیین ضرب الاجل‌های غیر قابل اجرا و مستبدانه به کشورها زور بگوییم.

این عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه بیانیه‌ خصمانه خود تصریح کرد:‌ لازم است که این حرف اشتباه را کنار بگذاریم که کنگره می ‌تواند به طور یک جانبه توافق را تغییر دهد هر قانونی که پایبندی آمریکا به توافق را تحت تاثیر قرار دهد ما را در جایگاه کشوری قرار خواهد داد که تعهدات‌مان را کنار گذاشته‌ایم . چه خوشتان بیاید یا نه، ما باید پای حرف خود بمانیم تا بتوانیم ایران را ملزم به پایبندی به تعهداتش کنیم و به دیگر فعالیت‌های بی‌ثبات کننده این کشور رسیدگی کنیم .

این ادعاها در حالی به طور مکرر و به شکلی نخ نما از سوی مقامات آمریکایی مطرح می شود که سیاست‌های مداخله جویانه و جنگ‌طلبانه آمریکا در منطقه خاورمیانه دلیل اصلی مشکلات این منطقه و تنش‌های به وجود آمده است اما این کشور همواره تلاش می‌کند تا با طرح این ادعاهای بی‌اساس توجه جامعه بین الملل را از این حقایق منحرف کند و به اقدامات خصمانه خود ادامه دهد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: برجام ، دونالد ترامپ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار