عدم وجود شانه خاکی مناسب و پارکینگ هایی هرچند کوچک برای پارک خودروها در کنار و یا حتی نزدیکی این پیست هاباعث می شود تا رانندگان خودروهای خود را در کنار ویا درداخل جاده پارک نمایند. که این خود باعث ترافیک می شود. حال باید دید آیا مسئولان استان فارس و شهرستان سپیدان برنامه ای برای ظرفیت گردشگردی شهرستان و جاده هادارند و یا خیر؟
کد خبر: ۵۵۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 13 January 2018

تابناک فارس به نقل از مارگون:شهرستان سپیدان، منطقه ییلاقی در استان فارس است که نه تنها در فصل تابستان و بهار پذیرای گردشگران است بلکه در زمستان و مخصوصا در ایام بارش برف پذیرای حجم عظیمی از مسافران وعلاقمدان به ورزش اسکی است؛ چراکه یکی از بهترین مناطق برف‌گیردر استان فارس، ارتفاعات سپیدان است و فرصتی برای بازی‌های برفی و زمستانی ایجاد کرده است. اما حضور گسترده مردم ، باعث ایجاد ترافیک های چند کیلومتری در مسیرهای منتهی به این پیست ها وحتی درمرکز شهرستان، شهر اردکان می شود و نارضایتی مردم و انتظار چندین ساعته را به دنبال دارد. آنچه مشخص است زیر ساخت های جاده ای برای دسترسی به این منطقه به حد لازم نرسیده و ظرفیت این حجم گسترده از گردشگران را ندارد.

استان فارس یکی استان های است که بهترین ومتفاوت ترین اقلیم آب و هوایی رادر بین استان های کشور دارا می باشد.و با این که بسیاری از استان ها وشهرهای کشوردر طول سال درگیر آلودگی های آب و هوایی هستند مردم شهرستان چهارفصل سپیدان از آب و هوایی مطبوع استفاده می کنند.سپیدان به علت شرایط کوهستانی خود زمستان های پر برف با سرمای بالا را تجربه می کند و به همین علت می توان از این ظرفیت فوق العاده برای جذب گردشگر بهره کافی را جویا شد.

مناطق تفریحی پیست های اسکی سپیدان وتفرج گاههای شهر نیازمند نگاه ویژه مسئولین امر می باشد .مسئولان استان و شهرستان باید نگاه ویژه ای برای حل مشکلات چنین مناطقی گردشگردی داشته باشند به دلیل اینکه مناطقی همچون پیست اسکی های اسکی وتفرجگاههای متعدد وآبشار زیبای مارگون در شهرستان سپیدان بخاطر نزدیکی به مرکز استان، پذیرای حجم انبوهی از گردشگران است.پیست های اسکی سپیدان که در همه ساله به علت مشکلات خاص خود سوانحی را پدید می آورد، اما جاده های منتهی به این محل هنوز دچار مشکلات جدی ای است که می تواند حوادث جبران ناپذیری را ایجاد کند.

هرچند شهرستان سپیدان به عنوان قطب گردشگردی در استان پهناورفارس معرفی شده و در ایام تعطیل پذیرای چند هزار گردشگر است اما این گردشگری بودن شهرستان سپیدان، امروز به یک معضل تبدیل شده است چراکه زیرساخت های اصلی مانند جاده و راه، آب و .. یا اصلاً وجود ندارد یا مناسب نیست و حضور گسترده گردشگران مشکلاتی همچون ترافیک، تصادف، کمبود آب و ... را به دنبال دارد. پیست های اسکی سپیدان به عنوان یکی از پیست های بین المللی ایران در دامنه‌ کوه‌های زاگرس واقع شده است.به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی خاص خود دارای ظرفیت ها و زمینه های مناسب در توسعه و جذب گردشگر داخلی و خارجی می باشد.

پیست اسکی سپیدان که در دو فصل زمستان و تابستان پذیرای گردشگران از داخل خارج از استان وحتی کشور است خود می تواند یکی از مهم ترین سرمایه های مهم گردشگری استان نیز محسوب شود.حال که این ظرفیت ورزشی تفریحی در استان فارس دارای تاییدیه های بین المللی نیز می باشد، باید امکان دست رسی به آن نیز به خوبی برای همگان فراهم گردد. در فصل بهار و تابستان راه های ارتباطی و رسیدن به این مجموعه برای اکثر افراد باز بوده و رفت و آمد در آن امکان پذیر می باشد.اما باید باید به این نکته نیز توجه داشت که با شروع بارندگی های فصل بهار، به دلیل نبود کوه بند های مستحکم در مواقعی کوه ریزش کرده که موجب بسته شدن این جاده زیبا و توریستی می گردد. واین جاده به عنوان تنها جاده در استان فارس برای دست یابی به آبشار زیبای مارگون است. مشکل اصلی در فصل پاییز و زمستان توجهات را به خود جلب می کند، و آن لغزندگی سطح جاده دست رسی به این پیست است که در بیشتر مواقع باعث مسدود شدن آن می گردد.جاده پیست اسکی با عرض کم از طرفین به کوه و دره منتهی می شود که این موضوع خود می تواند خطرات بسیاری را برای علاقه مندان و مسافران فراهم آورد.در برخی از نقاط این جاده پیچ های خطرناک و عدم وجود گارد ریل یکی دیگر از مخاطرات اصلی جاده تفریحی اردکان به کمهرمحسوب می شود.

عدم وجود شانه خاکی مناسب و پارکینگ هایی هرچند کوچک برای پارک خودروها در کنار و یا حتی نزدیکی این پیست هاباعث می شود تا رانندگان خودروهای خود را در کنار ویا درداخل جاده پارک نمایند. که این خود باعث ترافیک می شود. حال باید دید آیا مسئولان استان فارس و شهرستان سپیدان برنامه ای برای ظرفیت گردشگردی شهرستان و جاده هادارند و یا خیر؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار