دولت تنها به شعار و آمار غلط اکتفا نکند زیرا مردم با گفتن آمار و اعداد سیر نمی‌شوند و مردم خواستار تحقق مطالبات خود هستند.
کد خبر: ۵۵۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 13 January 2018

آیت الله محسن حیدری اظهار داشت: خوشبختانه بواسطه بصیرت مردم آشوب‌هایی که با حمایت و دخالت در کشور ایجاد شده بود  به اتمام رسید اما اصل کار که مطالبات به حق مردم بود در جای خود باقی ماند.

وی افزود: مسئولان و دولتمردان باید در کارهای خود بازنگری کنند و نسبت به مسائل پیش آمده پاسخگو باشند همچنین نباید فرافکنی کنند متاسفانه برخی از مسئولان مقصر مشکلات امروز را دولت‌های گذشته می‌دانند و انگار که در این 5 سال دولت هیچ اختیار و قدرتی در دست نداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این فرافکنی امری ناشایست است بیان کرد: مردم این فرافکنی‌ها را قبول ندارند و از دولتمردان فعلی پاسخ می‌خواهند. باید در زمینه اشتغال، بهبود زندگی مردم، تورم و سایر مشکلات پیش آمده به مردم پاسخ دهند.

وی گفت: دولت تنها به شعار و آمار غلط اکتفا نکنند زیرا هیچ گرسنه‌ای با گفتن آمار و اعداد سیر نمی‌شوند و  مردم خواستار تحقق مطالبات خود هستند. برخی مطالبات جنبه استانی و برخی دیگر شهری، منطقه‌ای و کشوری هستند.

مسئولان باید پاسخگوی مطالبات مردم خوزستان باشند

آیت الله حیدری تصریح کرد: مسئولان مرکزی باید نسبت به تمام مطالبات مردمی پاسخگو باشند مثلا در زمینه استانی نیز استان خوزستان مطالباتی در زمینه ریزگردها، مباحث محیط زیستی، کشاورزی و آب نخیلات مطالبات و حقوقی دارد و مردم می‌دانند که تمام مشکلات پیش آمده معلول طرح انتقال آب از استان است.

وی تاکید کرد: دولت و وزارت نیرو باید پاسخگوی مطالبات استانی مردم خوزستان در زمینه کشاورزی باشد هچنین مشکل ریزگردها که گریبان استان را گرفته است با نهال کاری به صورت فعلی و در کوتاه مدت حل نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آب خوزستان برای نیازهای اساسی استان کافی نیست چه برسد به اینکه قصد انتقال آن را به استانی دیگر داشته باشند و این مطالبه جدی استان خوزستان که دولت باید پاسخگو باشد. دولت نمی‌تواند با دلیلی مانند اختصاص آب فقط برای شرب این امر را توجه کند زیرا مردم می‌توانند این آب تنها برای شرب منتقل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: قصد دارند که با آب خوزستان مناطق دیگر را آباد کنند درحالی که خوزستان رو به ویران شدن است اما این امر معقولی نیست و از هیچ حکومت عاقل، معتدل و عادلی چنین پیزی انتظار نمی‌رود که جایی را به بهانه آباد کردن جایی دیگر ویرانه کنند.

آیت الله حیدری گفت: مازاد بودن آب خوزستان غیر علمی و غیر کارشناسه است، اگر جزئی از آب خوزستان به خلیج فارس ریخته نشود آب شور به زمین‌های کشاورزی خورستان باز خواهد گشت و خوزستان به شوره‌زار تبدیل خواهد شد.

رسانه‌ها گفتمان سازی کنند

وی درباره نقش رسانه‌ها در منعکس کردن مطالبات مردم استان اظهار داشت: رسانه‌ها باید مطالبات مردم استان را با زبانی روشن، مستدل و عینی بیان کنند و از تکرار اینگونه مکرراتی نپرهیزند همچنین مردم اگر روشن شوند افکار عمومی هدایت خواهد شد و دولتمردان مجبورند مردم را در تحقق مطالبات خود همراهی کنند.

عضو مجلس خبرگان خاطر نشان کرد: اگر افکار عمومی مردم دربرابر مطالبات به حق روشن نشود دولتمردان نیز تلاشی برای تحقق مطالبات خواهند داشت همچنین لازم به ذکر است که افکار عمومی با گفتمان سازی روشن می‌شود.

وی ادامه داد: نخبگان، خبرگان، نمایندگان مردم در مجلس، اصحاب رسانه و قلم باید گفتمان سازی کنند و باید در زمینه مطالبات اصلی مردم گفتمان کنند و امید را به مردم درباره تحقق مطالباتشان بازگردانند همچنین اگر امید تحقق مطابات در بین مردم بازگردد؛ مردم دیگر به اشخاص سودجو و سوء استفاده‌گر اجازه سوء استفاده از مطالبات خود را نخواهند داد.

آیت الله حیدری تصریح کرد: سوء استفاده افراد جاهل از مطالبات مردم بخاطر وجود یاس از تحقق مطالبات مردمی در بین عموم است و چه بسا افرادی نیز در این بین بازیچه دشمن خواهند شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار