عضو شورای شهر اهواز:
عضو شورای شهر اهواز با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه خدمات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در مناطق اهواز گفت: فاجعه است که در شهرک اندیشه اهواز حتی یک مدرسه وجود ندارد.
کد خبر: ۵۵۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷ 13 January 2018

جاسم موسی‌پور با اشاره به توزیع ناعادلانه خدمات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در اهواز اظهار کرد: ناعدالتی در همه خدمات در جامعه اثراتی بر جا می‌گذارد ولی ناعدالتی در خدمات فرهنگی اثرات مخرب‌تری در جامعه دارد.

وی افزود: ناعدالتی در امکانات بخش‌های مختلف در اهواز قابل دیدن است به طور مثال در برخی مناطق یک مرکز فرهنگی وجود ندارد ولی برخی مناطق انواع زیرساخت‌ها را دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و امور جوانان شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بانوان در اهواز در مسائل فرهنگی و ورزشی مغفول مانده‌اند. همچنین تنها یک یا دو مؤسسه خصوصی به بحث کودکان توجه کرده‌اند.

موسی‌پور با اشاره به پروژه ایجاد یک فرهنگسرا در منطقه عین دو تصریح کرد: علی‌رغم اینکه این فرهنگسرا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ولی به علت اختلافات بین برخی دستگاه‌ها تاکنون از آن بهره‌برداری نشده است.

وی با اشاره به لزوم پراکندگی عادلانه حسینیه‌ها و مساجد در سطح شهر افزود: درست است که احداث حسینیه‌ها و مساجد مردمی کاری مردمی است ولی نهادهای دولتی در پراکندگی و توزیع این حسینیه‌ها و مساجد مسئول هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی و امور جوانان شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در حال حاضر شهرک اندیشه در شرق اهواز فاقد مراکز فرهنگی و مذهبی است و حتی یک مدرسه در این منطقه وجود ندارد که این یک فاجعه است.

موسی‌پور با اشاره به غیرفعال بودن دو پارک بانوان اهواز تصریح کرد: علی‌رغم هزینه صدها میلیون تومانی برای احداث این دو پارک ولی متأسفانه در حال حاضر غیرفعال مانده‌اند.

وی عنوان کرد: پارک بانوان گلستان اهواز دچار مشکل فاضلاب بود و به همین دلیل آن را شخم زدند و به حالت اولیه برگردانده نشده است. همچنین عدم جانمایی مناسب هر دو پارک بانوان اهواز و مشکلات آب و برق پارک بانوان در پارک شهروند مزید بر علت شده و از این پارک‌ها استقبال نشده است.

عضو شورای شهر اهواز گفت: شهردار اهواز قول داده است که تا پایان سال یکی از این دو پارک بانوان را با وضعیت بهتری آماده کنند. همچنین باید احداث پارک بانوان در نقاط مرکزی و محلات در نظر گرفته شود.

موسی‌پور خاطرنشان کرد: شورای شهر اهواز سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی خوبی در برنامه پنج ساله دوم شهرداری در نظر گرفته و به سمت و سویی خواهیم رفت تا توزیع ناعادلانه خدمات فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم کمتر شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار