مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی بهبهان با اشاره به فعالیت 12 کانون دانشجویی و فرهنگی در این دانشکده، گفت: شرکت در فعالیت‌های این کانون‌ها موجب پختگی بیشتر دانشجویان و بالا رفتن سطح آشنایی آن‌ها با بروکراسی اداری و خارج شدن آن‌ها از فضای آرمانی می‌شود.
کد خبر: ۵۵۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲ 13 January 2018

غلامرضا شهبازی‌مقدم با اشاره به لزوم گسترش فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: در سال 93 در دانشکده علوم پزشکی بهبهان تنها کانون هلال احمر فعالیت می‌کرد اما از آن زمان تاکنون با توجه به انجام فعالیت‌های فرهنگی در دانشکده و تلاش برای گسترش این فعالیت‌ها، تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری دانشجویان به 12 کانون رسیده است.

وی افزود: هم‌اکنون کانون‌هایی مانند کانون قرآن و عترت، کانون مهدویت، کانون تئاتر، کانون شهر و ادب، کانون فیلم و عکس و کانون خیریه نیکان در دانشگاه فعالیت می‌کنند. خوشبختانه دانشجویان استقبال مناسبی از کانون‌های دانشجویی داشته‌اند و هم‌اکنون نیز دو کانون نجوم و محیط زیست در دانشگاه منتظر اخذ مجوز برای فعالیت هستند.

مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: فعالیت تمام کانون‌های دانشجویی ما به صورت عملی است. کانون‌های دانشجویی برنامه‌های مختلفی را در دانشکده برگزار می‌کنند. همچنین همکاری‌های مناسبی میان کانون‌ها در دانشکده ایجاد شده است.

شهبازی در خصوص لزوم داشتن فعالیت‌های فرهنگی برای دانشجویان، گفت: داشتن فعالیت‌های فرهنگی و فعالیت در کانون‌ها موجب رشد دانشجویان و پختگی آن‌ها می‌شود. اغلب دانشجویان یک تصور آرمانی از نظام اداری دارند و انتظار دارند کارها بدون فوت وقت انجام شوند. فعالیت در کانون‌های فرهنگی موجب می‌شود دانشجویان تا حد زیادی با بروکراسی اداری آشنا شده و از آن فضای آرمانی خارج شوند.

وی درباره فعالیت نشریات دانشجویی در این دانشکده، بیان کرد: در حال حاضر دو نشریه "هدهد" و "حرکت" در دانشگاه منتشر می‌شوند. همچنین حدود 12 نشریه مجازی در دانشگاه فعال هستند. با توجه به مقتضیات روز و اینکه فضای مجازی در دسترس‌تر است، دیگر اغلب دانشجویان تمایل دارند که نشریات به صورت مجازی باشند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار