استاندار یزد:
رئیس ستاد مدیریت راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی محل ارایه گزارش دستگاه ها اجرایی، تخصیص و توزیع بودجه نیست ، بلکه هدف آن رفع موانع در واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت های موجود در عرصه اقتصادی است.
کد خبر: ۵۵۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 14 January 2018

محمود زمانی قمی روز پنجشنبه در نوزدهمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که در محل شرکت فولاد ابرکوه برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ، حضرت امام (ره) و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید از ظرفیت ستاد اقتصاد مقاومتی برای چاره اندیشی در راه اندازی پروژه های نیمه تمام بخش های مختلف استفاده کنیم .
وی ادامه داد: نشست یادشده برای رفع مسائل و مشکلات تولید کنندگان در حوزه اشتغال و تولید است، و هنر ما این خواهد بود که برای جوانان اشتغال پایدار ایجاد شود.
 استاندار یزد با بیان اینکه مسئولان خادم مردم هستند، برای ایجاد اشتغال جوانان و نیز تولید تلاش کنند، تاکید کرد: باید قولی به مردم بدهیم که بتوان آن را انجام داد.
وی اظهار کرد: مردم ایران با تقدیم بیش از 300 هزار شهید همچنان شاهد استواری و اقتدار نظام اسلامی در عرصه های داخلی، منطقه ای و جهانی هستند.
زمانی قمی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یادآور شد : در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم که بهمن ‌ماه 1357 با رهبری امام خمینی (ره) و با مشارکت گسترده مردم ایران به پیروزی رسید.
وی با اشاره به نقش آیین اسلام در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، اضافه کرد: وظیفه ما علاوه بر عمل به وظایف کاری باید به‌ نوعی کار کنیم که دین در تابلو عملکرد انقلاب زیباتر از گذشته به درخشد.
استاندار یزد تصریح کرد: با پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی ، برای دوام و بقای سازه‌ های مستحکم انقلاب باید تلاش کنیم .
زمانی قمی در ادامه به موضوع بیکاری، مشکل اقتصادی و معیشتی برخی از مردم اشاره کرد و افزود: درست و به موقع خدمت کردن به مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند باید مورد توجه و در اولویت کارهای مسئولان در این ارتباط باشد.
رئیس ستاد مدیریت راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان افزود: مقام معظم رهبری اولویت اصلی کشور را مساله اقتصادی به‌ ویژه اشتغال تعیین فرموده اند، و تمام ارکان جامعه با توجه به منویات رهبری و با نگاه به مسیر رشد اقتصاد مقاومتی باید تلاش کنند.
زمانی قمی ادامه داد: هدف از سفر به شهرستان ها بررسی مسایل و مشکلات حوزه اشتغال و تولید است که مسایل و مشکلات ابرکوه بیشتر مربوط به امور کشاورزی و صنعتی است.
رئیس ستاد مدیریت راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در ادامه با بیان اینکه مشکلات تولید کنندگان واحدهای صنعتی در نشست امروز ابرکوه مطرح شد، یادآورشد : موضوع زیرساخت‌ واحدهای صنعتی و همچنین طرح های نیمه تمام برخی واحدهای تولیدی و مشکل پرداخت تسهیلات که واحدها با آن مواجه اند طرح و مقرر شد، دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی و سازمان برنامه ‌و بودجه استان موضوع های طرح شده را پیگیری کند.
استاندار یزد همچنین به نحوه اجرای واحد تولید بنزین از گاز طبیعی ( جی. تی .ال ) در ابرکوه که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است، اشاره کرد و گفت: کمیته‌ای برای عملی شدن این پروژه تشکیل و پیگیری خواهد شد.
زمانی قمی اظهار امیدواری کرد که مدیران دستگاه های اجرایی خود را با شتاب فعالیت در استان هماهنگ کنند در غیر این صورت اگر خدمات و فعالیت هایی برای مسایل و مشکلات مردم همخوانی نداشته باشد با اقدامات مناسب به نفع مطالبات مردم ، راه را در پیش خواهیم گرفت.
در این نشست که جمعی از مسئولان شهرستان حضور داشتند ، امام جمعه ابرکوه گفت : همه مسئولان برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که خروجی آن تولید و اشتغال است ،تلاش کنند. 
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اظهار کرد: ابرکوه به عنوان یکی از 14شهر نمونه گردشگری کشور، در میان مثلث طلایی( فارس، اصفهان و یزد) برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ظرفیت های فراوانی دارد. 
وی ادامه داد: تسریع در ساخت راه آهن یزد به اقلید که مصوب سفر مقام معظم رهبری است و در صنعت گردشگری ابرکوه و استان یزد تاثیر گذار خواهد بود از مطالبات به حق مردم است .
سرپرست فرمانداری ابرکوه هم گفت: این شهرستان که نسبت به 9 شهرستان دیگر استان کمتر توسعه یافته است، و در افق سال 1404 به شهرستان برخوردار استان باید تبدیل شود.
محمد کاظمی نسب، تصریح کرد: سرو 4500 ساله ابرکوه می تواند با ثبت جهانی در حوزه گردشگری تاثیرگذار باشد و این اقدام در حوزه اقتصاد مقاومتی صنعت گردشگری حایز اهمیت است. 
به گزارش ایرنا ، استاندار یزد امروز در سفر به ابرکوه که تنی چند از اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی وی را همراهی می کردند با حضور در گلزار شهدا با قرائت فاتحه و نثار گل یاد و خاطره شهدای والا مقام را گرامی داشت.
استاندار یزد همچنین با حضور در درس اخلاق که توسط حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه با حضور مدیران شهرستان برگزار شد، شرکت کرد . 
زمانی قمی در ادامه با حضور در منزل پدر روحانی شهید محمدباقر فلاح زاده و سرتیپ محمد رضا فلاح زاده، جانباز مدافع حرم و استاندار پیشین یزد حضور یافت و از پدر این ایثارگر هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد.
استاندار یزد همچنین از کارخانه فولاد ابرکوه ، سرو تاریخی ، خانه آقازاده و بافت تاریخی این شهر دیدن کرد و از مسئولان خواست از ظرفیت های ابرکوه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی استفاده و تلاش کنند.
استان یزد با سه هزار 600 واحد صنعتی چهارمین استان صنعتی کشور محسوب می شود و سال گذشته در حوزه عملکرد اقتصاد مقاومتی نیز رتبه چهارم کشور را احراز کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار