کد خبر: ۵۵۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷ 16 January 2018

لیگ برتر هفدهم در شرایطی ٥ ماه قبل و در تاریخ ٥مرداد آغاز شد که از همان ابتدا خیلی‌‌ها بر این باور بودند تراکتورسازی و سپاهان جزو تیم‌های مدعی لیگ خواهند بود و حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن خواهند داشت. حالا اما پنج‌ماه بعد است و ١٩هفته از مسابقات برگزار شده و این تیم‌هایی که قرار بود مدعی برای قهرمانی یا کسب سهمیه آسیایی باشند،‌ خطر سقوط به دسته یک را احساس می‌کنند!

دو تیم ریشه‌دار و قدرتمند فوتبال ایران مدت‌هاست که حال و روز خوبی ندارند و با ادامه این روند و با توجه به شرایط جدول به هیچ عنوان بعید نیست که به لیگ یک سقوط کنند.


آمار فاجعه‌بار پرافتخارترین تیم لیگ برتر


سپاهان تیم پر مهره‌ای است که با زلاتکو کرانچار بدترین نتایج را کسب کرده است. مدیران باشگاه این تیم را با هدف قهرمانی در لیگ برتر در ابتدای فصل روانه مسابقات کردند اما حالا تا پایان هفته نوزدهم پرافتخار‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر با ٤ برد،‌ ٨ تساوی و ٧ باخت و تنها ٢٠ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول ١٦ تیمی لیگ قرار دارد. سپاهان در این ١٩ بازی ٢٠ گل به ثمر رسانده و ٢٢ گل هم دریافت کرده است. این آمار فاجعه‌بار نگرانی‌های زیادی را برای هواداران این تیم به همراه داشته و از آنجایی که این تیم هیچ وقت در نتیجه‌گیری ثبات نداشته، ‌از دست دادن امتیازهای دیگر قطعا سپاهان را به قعر جدول می‌چسباند.
کارت زرد به کرانچار
طاهری مدیرعامل باشگاه سپاهان روز گذشته رسما از کارت زرد هیأت‌مدیره و اولتیماتوم نهایی به کرانچار صحبت کرد و با اشاره به وضع نگران‌کننده باشگاه در لیگ گفت: «اگر شما به جایگاه تیم در جدول نگاه کنید فقط ٣ امتیاز با تیم‌های منطقه خطر فاصله دارد که این جایگاه در شأن تیمی مثل سپاهان نیست. با این حال تاکنون از کرانچار حمایت کرده‌ایم ولی این کارت زرد آخری که به او دادیم آخرین فرصتش خواهد بود.» همان‌طور که طاهری اشاره کرده تیم‌های نفت تهران و استقلال خوزستان که با ١٧ امتیاز در رده‌های سیزدهم و چهاردهم جدول قرار دارند تنها سه امتیاز با سپاهان فاصله دارند و سپیدرود رشت تیم پانزدهم ١٦ امتیازی است.
بحران در تبریز
تراکتورسازی تبریز تا پایان هفته نوزدهم با ٥ برد، ٦ تساوی و ٨ باخت ٢١ امتیازی است و رتبه یازدهم جدول را در اختیار دارد. آنها ١٨ گل زده و ٢٢ گل هم از حریفان دریافت کرده‌اند تا این عملکرد به شدت بد هواداران را ناراضی کند. اوضاع داخلی تیم هم به قدری نابسامان است که هیأت‌مدیره و مدیرعامل، یحیی گل‌محمدی که با جذب ستاره‌های سرباز سایر حریفان هم نتوانسته نتایج خوبی بگیرد نمی‌خواهند. از طرفی آقای سرمربی تأکید کرده پولش را پرداخت کنند تا رسما از این باشگاه جدا شود. شرایط تراکتورسازی در ١١ هفته باقی مانده با توجه به شرایط جدول که به آن اشاره کردیم دقیقا مثل سپاهان است و بزرگی این تیم‌ها هیچ دلیلی بر این نیست که حقیقت احتمال سقوط آنها با ادامه ناکامی‌ها به لیگ یک را کسی نادیده بگیرد.
قعرجدولی‌ها می‌توانند خطرساز باشند
تنها امیدواری سپاهان و تراکتورسازی برای سقوط نکردن این است که مشکی‌پوشان،‌ سپید‌رود و نفت تهران و استقلال خوزستان به قدری بد بوده‌اند که این پتانسیل را دارند با ادامه ناکامی‌ها این دو باشگاه بزرگ را با خطر سقوط مواجه نکنند. منتهی نباید نادیده گرفت که سپید رود با علی کریمی و نفت تهران با هومن افاضلی شرایط بهتری کسب کرده‌اند و می‌توانند با تمام سختی‌هایی که وجود دارد نتایج بهتری در ١١هفته باقی مانده بگیرند. نکته قابل‌تأمل اینجاست که در پایان فصل دو تیم به صورت مستقیم به لیگ یک سقوط می‌کنند. این‌که سپاهان و تراکتورسازی یکی از این سقوط کننده‌ها خواهند بود یا خیر را گذر زمان به همه نشان خواهد داد! اتفاقی که هرچند بعید به نظر می‌رسد،‌ اما همان‌طور که اشاره شد احتمال‌ آن وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار