مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه گفت: در صورت موافقت و همکاری منابع طبیعی و سایر متولیان، طرح توسعه "مجموعه تفریحی توریستی قوری قلعه" می‌تواند بانگرش جذب توریسم آغاز شود.
کد خبر: ۵۵۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 16 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،وحید امیری به مشکلات پیش روی طرح توسعه مجموعه تفریحی توریستی قوری قلعه اشاره کرد و گفت: در صورت حل مشکلات قبلیو با همکاری و موافقت منابع طبیعی، می‌توانیم با جذب سرمایه گذار و مشارکت بخش خصوصی طرح‌های متنوعی را با نگرش جذب توریسم و ایجاد اشتغال در مجموعه قوری قلعهاجرا کنیم.

امیری از "زیپ لاین" به عنوان یکی از طرح‌های درنظر گرفته شده برای مجموعه نام برد و تصریح کرد: زیپ لاین از جمله طرح‌های توریسم ورزشی است که در نمک آبرود نیزاجرا شده و در صورت اجرا در منطقه بکر شاهو می‌تواند گردشگران زیادی جذب کند.

وی تاکید کرد: درصورت موافقت کارگروه گردشگری استان و سازمان میراث فرهنگی با اجرای این طرح، با مشارکت بخش خصوصی آن را اجرا می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری کرمانشاه به دیگر طرح‌های درنظر گرفته شده برای مجموعه تفریحی توریستی قوری قلعه اشاره کرد و گفت: طرح ایجاد مسیری برای رفتن بهارتفاعات کوه شاهو با موتور چهار چرخ و یا به شیوه سنتی با استفاده از احشام را درصورت موافقت اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: احداث اقامتگاه‌های بومی با استفاده از مصالح بومی طرح دیگر برای رونق گردشگری قوری قلعه است.

امیری با بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند پروژه‌های گردشگری خوبی را در مجموعه قوری قلعه اجراکند، از مسئولین استان خواست کمک کنند تا بخش خصوصی ضمن رعایتقوانین و مقررات محیط زیستی و طبیعی به اجرای این پروژه‌ها وارد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر از غار قوری قلعه بازدید کرده‌اند، اظهارکرد: نوروز ۹۷ برنامه‌های متنوعی را برای گردشگران در محوطهاین غار اجرا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برگزاری جشن‌های بومی محلی همراه با موسیقی سنتی منطقه، برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه خوراک و غذای محلی منطقه اورامانات، راهاندازی مجموعه راهنمایی گردشگران و تهیه تیزر‌های تبلیغاتی از جمله برنامه‌های ما برای نوروز ۹۷ است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان افزود: در صورت مساعد بودن شرایط جوی جشن چهارشنبه آخرسال با برگزاری مراسم بومی محلی داخل محوطه مجموعه اجرا می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار