در میان رسانه‌ها، بی بی سی جلوتر از همه تلاش می‌کند تا با موج سواری بر موضوع آمار شهدای فاطمیون، آنان را قربانی جلوه دهد. شانتاژ رسانه حکومتی انگلیس که با بودجه دولتی بریتانیا اداره می‌شود، در جانبداری از مهاجران افغانستانی قابل باور نیست.
کد خبر: ۵۵۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰ 17 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ فاطمیون در سال 1390 شمسی با تلاش‌های شهید توسلی (ابوحامد) با گردآوری 22 نفر برای دفاع از حرم تشکیل و  تبدیل به تیپ شد و امروز با دارا بودن چند هزار نیرو با نام لشکر فاطمیون با نام عربی (لواء فاطمیون) شناخته می‌شوند. لشکر فاطمیون دارای چند هزار نیروی متعهد و متخصص است که به‌تصریح بسیاری از حاضران در جنگ سوریه، این لشکر عامل موفقیت جبهه مقاومت و حفظ حرم حضرت زینب(س) است تا جایی که در جریان تصرف بلندی‌های اطراف لاذقیه شخص سید حسن نصرالله به رزمندگان فاطمیون تبریک گفت، مناطقی که مدت‌ها در دست تروریست‌ها بود و کاری از جانب ارتش و نیروهای حزب‌الله بر نمی‌آمد.

بچه‌های افغانستانی میان رزمندگان مقاومت به شجاعت و نترس بودن معروفند. مشهور است که می‌گویند فاطمیون، لشکری است که تروریست‌ها از آنان می‌ترسند، تا جایی که گاهی برخی گروه‌های دیگر وقتی می‌خواهند در مقابل تکفیری‌ها جلو بروند و پیشروی کنند از فاطمیون می‌خواهند که پرچمشان را گرفته و با خود ببرند و دشمن به‌گمان اینکه رزمندگان فاطمیون به‌سراغشان می‌آیند ترسیده و فرار کنند. حضور نیروهای فاطمیون در جبهه مقاومت اسلامی بسیار اثرگذار و تعیین کننده بوده و در نبردهای پایانی با داعش در سوریه و نبردهای اخیر برای پاکسازی نهایی مناطقی مرزی و محور البوکمال و المیادین سوریه از لوث گروه‌های تکفیری نقش فعالی داشتند. همین اثرگذاری و نقش تعیین کننده این رزمندگان افغانستانی در معادلات جنگ سوریه، پیش بینی قدرت‌های حامی تروریست‌های تکفیری را بر هم زده و آنان را بر آن داشته تا با توسل بر قدرت رسانه به تخریب وجهه و فریب افکار عمومی در مورد بچه‌های فاطمیون بپردازند.

چندی پیش بود که رسانه‌های خارجی معاند در منطقه مثل ایران اینترنشنال، العربیه و بی‌بی‌سی با توسل به انتشار بخشی از سخنان تقطیع‌شده‌ سید زهیر مجاهد از رزمندگان لشکر فاطمیون بار دیگر حمله به لشکر فاطمیون را هدف قرار داده و تضعیف اهداف جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دادند.  از آنجایی که یافتن نقاط ضعف یگان قدرتمندی همچون فاطمیون کار دشواری برای رسانه‌های معاند این جریان شده است، دستاویز قرار دادن یکی دو نکته قدیمی در ارائه نظرات شخصی یک رزمنده در مقطعی از زمان، باعث ذوق زدگی این رسانه‌ها شده و آن‌ها را برای متهم کردن چندین باره رزمندگان فاطمیون به تکاپو انداخته است.

برخی از این رسانه‌ها که برای متهم کردن جریان مقاومت، هدف جهاد کردن رزمندگان افغانستانی مدافع حرم را دچار تشکیک می‌کنند، با اظهار دلسوزی برای مهاجران افغانستانی آنان را مردم بی پناهی معرفی می‌کنند که برای رسیدن به منافع مالی از طریق ایران به جنگ سوریه فرستاده می‌شوند.

در همین زمینه سید زهیر مجاهد در پاسخ به سواستفاده رسانه‌های خارجی از سخنان او نوشت: «فاطمیون به دلسوزی گرگ‌ها که برای آینده تشیع و اسلام ناب محمدی(ع) در منطقه و به‌ویژه افغانستان نقشه کشیده‌اند، نیازی ندارد.... آنچه توسط بنگاه دروغ‌پراکنی BBC پخش شد تلاش مذبوحانه‌ایست تا سرپوشی بر حمایت‌های خود از جنایات وحشیانه آل‌سعود بگذارند...»

رسانه‌های خارجی صرفا با دلسوزی‌های متظاهرانه به دنبال اهداف خود و ایجاد یک جنگ روانی در مورد فاطمیون است. این دلسوزی بی بی سی و رسانه‌های پیرو او برای کسانی که سیاست‌های اداره کنندگان آن را بشناسند، باورپذیر نیست چرا که پیش تر شاهد دشمنی‌های این رسانه با رزمندگان جبهه مقاومت در مقابله با داعش و تکفیری‌ها بوده‌ایم.

کسانی که همیشه تلاش داشتند تا حضور این رزمندگان شجاع را در بر هم زدن معادلات تروریست‌های تکفیری در منطقه ناچیز جلوه دهند و از آنان مهاجران بی طرفی بسازند که فاقد ایدئولوژی و اعتقاد هستند و در طمع شرایط تابعیت و مال اندوزی راهی سوریه می‌شوند. افرادی که با تکیه بر آمار غیررسمی و غیرواقعی از شهدای مدافع حرم مدعی دفاع از حقوق کشته شدگان سوریه هستند. از سویی حامی قدرت‌های شکل دهنده داعش در منطقه هستند و از سویی کاسه داغ تر از آش می‌شوند که  چرا مسئولان جمهوری اسلامی پاسخگوی کشتار وسیع این رزمندگان در سوریه نیست؟

در میان این رسانه‌ها، بی بی سی جلوتر از همه تمام تلاش  می‌کند تا با موج سواری بر موضوع آمار شهدای فاطمیون، آنان را قربانی این جنگ جلوه دهد. شانتاژ رسانه حکومتی انگلیس که با بودجه دولتی بریتانیا اداره می‌شود، در جانبداری از مهاجران افغانستانی فاطمیون باورناپذیر است؛ چرا که انگلیس خود یکی از حامیان مالی داعش در سوریه است که همپای برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی در تجهیز تکفیری‌های سوریه از هیچ اقدامی فروگذار نکرد. او خود حامی قاتلان رزمندگان افغانستانی و مجروحیت‌های عدیده جانبازان فاطمیون محسوب می‌شود.

خبرنگاران بی بی سی که در نوشته‌های خود از شهدا و جانبازان با عنوان کشته شده و معلول جنگی نام می‌برند، به مدافعان حرم توهین کرده و آنان را مدافعان اسد می‌نامند، تروریست‌های داعش را معارضان سوری می‌شمرند و همه آنچه در میدان کشورهای مقاومت اتفاق می‌افتد را وارورنه انعکاس می‌دهند، نمی‌توانند خود را حامی حقوق مهاجران افغانستانی عضو فاطمیون معرفی کنند.

سال 94 بود که یک روزنامه کانادایی به نقل از "تیم اندرسون" - نویسنده کتاب "جنگ کثیف ضد سوریه" – اطلاعات مختصری را از حمایت های عربستان، ترکیه، قطر، فرانسه، انگلیس و آمریکا از داعش ارائه کرد. بنا به اعلام این روزنامه، فرانسه و انگلیس اقدام به اعزام منظم تروریست‌های مرتبط با القاعده برای پیوستن به تروریست‌ها در سوریه و حمایت تسلیحاتی از آن‌ها کرده‌اند.

همچنین دو سال پیش بود که یکی از بزرگترین حامیان مالی گروه تروریستی داعش، موفق به فرار از انگلیس و پیوستن به داعش در سویه شد. سایت روزنامه انگلیسی تلگراف فاش کرد که "محمد خالد" شهروند سوری الاصلِ انگلیس که در غرب لندن ساکن بود، در فهرست مجازات تروریستی قرار داشت و اموال او به اتهام استفاده از آن‌ها برای خدمت به داعش، بلوکه شده بود. خالد، در حالی ناپدید شد که نام او در صدر مهمترین فهرست مجازات و مراقبت در انگلیس بود.

مستند مدافعان اسد نیز یکی دیگر از تلاش‌های شبکه دولتی انگلیس برای تخریب جبهه فاطمیون بود. بی‌بی‌سی فارسی سال 2016 مستندی با عنوان "مدافعان اسد" درباره حضور افغانستانی‌ها در جنگ سوریه پرداخت. بی بی سی در این مستند بخشی را با عنوان اعترافات چند اسیر فاطمیون که در اسارت تکفیری‌ها بودند منتشر کرد. این اسرا می‌گفتند به‌خاطر پول و به‌زور ایران به سوریه آورده شده‌اند. عباس و حیدر دو تن از این اسرا بودند که سخنان آن‌ها از تلویزیون بی‌بی‌سی پخش شد. اما طولی نکشید که دروغین بودن دلایل این مستند برای اثبات  اعزام اجباری افغانستانی‌ها به سوریه نیز بر ملا شد.

عباس وفایی و حیدر محمدی دو تن از این رزمندگان بودند که اوایل اردیبهشت ماه سال 94 در جریان یک عملیات در جنوب سوریه، در استان درعا و منطقه بُصر الحریر به اسارت تکفیری‌های جیش الحر درآمده و پس از تحمل 14 ماه اسارت، در اوایل ماه مبارک رمضان سال 95 آزاد شدند.

تابستان سال 95 خبرگزاری تسنیم میزبان این دو رزمنده بود و به اطلاعات بسیار مهمی از نقش برخی شبکه‌های خبری مهم منطقه از جمله العربیه و الجزیره و برخی رسانه‌های غربی مانند بی‌بی‌سی در پشتیبانی از تروریست‌ها در سوریه دست یافت.

عباس وفایی در مورد نقش رسانه‌های خارجی در حمایت از تروریست‌های تکفیری داعش می‌گفت: ما را روز اول که به اسارت گرفتند، از تلویزیون الجزیره برایمان مترجم آوردند. آنها با الجزیره در تماس بودند و حتی خبرنگاران الجزیره در همان منطقه شب‌ها می‌خوابیدند. آن‌ها فارسی هم حرف می‌زدند...قبل از مصاحبه ما را تهدید می‌کردند و می‌گفتند که باید بگویید که به‌خاطر پول آمدیم و کار و شغل نبود. با سلاح می‌آمدند و می‌گفتند که اگر این حرف‌هایی را که ما می‌گوییم را نگوییم، شما را به قتل خواهیم رساند و بعد هم که تصویربرداران الجزیره و خبرنگارانش می‌آمدند، ما این حرف‌ها را می‌زدیم.

حیدرمحمدی هم در همین زمین می‌گوید: «الجزیره و العربیه از نقض حقوق بشر و کارهایی که تروریست‌ها می‌کردند، مطلع بودند و حاضرم قسم بخورم که می‌دانستند چون که آن‌ها ما را در حال کتک خوردن و شکنجه شدن، دیده بودند... ما حتی با خودمان گفتیم که اگر خبرنگار باشد، اینها را می‌بیند و قضاوت می‌کند... روز دوم ما نشسته بودیم و خبرنگار زیاد آمده بود و خبرنگار الجزیره و العربیه لوگو داشتند و مشخص بود که برای این 2 شبکه کار می‌کنند اما غیر از اینها، 3 خبرنگار دیگر هم بود که متوجه نشدم برای کجا هستند.

درباره مصاحبه هم باید بگویم که ما خیلی صحبت کردیم و آن‌ها را حذف کردند و حتی با قمه و تبر ایستاده بودند و اینقدر ما را با چوب زدند که گفتیم، حالا حتما نوبت تبر و قمه است. ما در آن مصاحبه گفته بودیم که ما برای دفاع از مردم سوریه، مقدسات اسلام و ایستادگی در مقابل داعش و نیروهای آمریکایی و اروپایی به اینجا آمده‌ایم که آنها، این سخنان ما را حذف کردند و گفتند این‌هایی که می‌گوییم را بگویید. اگر آن حرف‌ها را نمی‌گفتیم، صد در صد ما را می‌کشتند و قطعه قطعه می‌کردند.»

او با اشاره به اینکه اگر دشمن می‌دانست که ما از تک تیراندازان لشکر فاطمیون بودیم، ما را همانجا روی آتش کباب کرده و می‌خورد، می‌گوید: «مقصود بچه‌های فاطمیون اصلا پول نیست، بی بی سی حرف‌های خودش را زده است و هر کسی می‌خواهد تبلیغات می‌کند تا روحیه بچه‌های فاطمیون و جبهه مقاومت در سوریه را از بین ببرد و بهم بزند. ما خودمان یک بنا و کارگر هستیم و روزانه 120 هزار تومان کار می‌کردیم و وقتی می‌توانیم این مقدار کار کنیم چه ضرورتی دارد که به سوریه برویم؟ مقصد بچه‌های فاطمیون فقط دفاع از مقدسات اسلام، دفاع از حرم حضرت زینب(س)، حضرت رقیه(س) و حضرت سکینه(س) و دفاع از مردم و مسلمانان سوریه است.»

همان طور که در ابتدای نوشتار تاکید شد، آنچه لندن نشینان بی بی سی را به تکاپو انداخته تا به هر وسیله در اهداف رزمندگان افغانستانی فاطمیون تشکیک ایجاد کنند، اثرگذاری حضور آنان در معادلات مقاومت منطقه است و احساس خطری که قدرت‌های بزگی چون آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به آینده این لشکر دلاور مرد برای خود متصور است. ترس آنکه با قدرت گرفتن رزمندگان لشکر فاطمیون و گسترش آن، شیعیان افغانستانی به بزرگترین گروه مقاومت در منطقه تبدیل شود، رسانه‌های خارجی را بر آن می‌دارد تا دست به هر اقدامی در این زمینه بزنند. آنان با سواستفاده از شکاف ناچیز بر سر بحث مشکلات مهاجران افغانستانی در ایران شبهه‌هایی ایجاد کرده و به آن دامن می‌زنند. بی بی سی این بار نیز همانند بسیاری از حمله‌های رسانه‌ای خود زمین بازی را اشتباه انتخاب کرده است. سابقه بد او و رسوایی‌های گذشته‌اش، تصنعی بودن ژست دلسوزانه‌‌اش را آشکار می‌کند.

 

 

//خبرنگاران پویا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار