نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: برای پاسداست مفاخر استان خوزستان باید یک فرهنگسرای نام‌آوران راه‌اندازی شود و بزرگان همه اقوام جزو هیئت امنای آن باشند.
کد خبر: ۵۵۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 18 January 2018

آئین نکوداشت بی‌بی مریم بختیاری مادر سردار شهید شیرعلی‌مردان خان بختیاری و از زنان مبارز عصر مشروطیت معروف به «بی مریم» با حضور گسترده و کم نظیر عموم مردم و اقوام مختلف در اهواز برگزار شد.

در این برنامه همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تجلیل از شخصیت بی‌بی مریم بختیاری مادر سردار شهید شیرعلی‌مردان خان بختیاری اظهار داشت: افتخار بزرگی برای ما بختیاری‌ها است که رهبر معظم انقلاب تعابیر پرمعنایی درباره شیرعلی‌مردان خان و بی‌بی مریم دارد.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان آئین نکوداشت بی‌بی مریم بختیاری مادر سردار شهید شیرعلی‌مردان خان بختیاری گفت: در این مدت حجت‌الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه محبوب مسجدسلیمان تلاش زیادی کردند تا تاریخ بختیاری زنده شود.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایداری ملت ایران و تمدن ایرانی بیان کرد: انسجام اقوام مختلف ایرانی سبب به وجود آمدن این تمدن بزرگ شده است.

وی با تاکید بر این نکته که همیشه در ایران اقوام مختلف در کنار هم مسالمت آمیز زندگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: قوم‌های مختلف در استان خوزستان و کشور عزیزمان با هم بوده‌اند و سال‌های طولانی با هم زیسته‌اند که این نشان از تمدن بزرگ اسلامی ایرانی دارد.

یوسفی در ادامه سخنان خود در آئین نکوداشت بی‌بی مریم بختیاری مادر سردار شهید شیرعلی‌مردان خان بختیاری با یادآوری این مطلب که باید میراث خوبی برای آیندگان خود به یادگار بگذاریم عنوان کرد: بی‌بی مریم و سردار شهید شیرعلی‌مردان خان بزرگان تاریخ بختیاری هستند که باید واقعه نگاری و تاریخ‌نگاری آنها انجام شود تا برای نسل‌های آینده باقی بماند و آنها نیز با این عزیزان آشنا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شهدای والامقام و بزرگان استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در استان خود شهیدان بزرگی داریم که سردار شهید علی هاشمی بزرگمردی از قوم عرب از جمله این شهیدان گلگون کفن است و می‌تواند برای همگان الگو باشد.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سردار شهید بهنام محمدی‌راد نیز از شهدای بزرگ بختیاری است که می‌تواند به عنوان الگو برای تمام تاریخ معرفی شود.

وی شاعر نامدار ایران زمین قیصر امین‌پور را یکی از مفاخر بزرگ استان خوزستان و قوم بختیاری دانست و گفت: امنیت امروز ما مرهون فداکاری بزرگانی چون سردار محسن رضایی، امیر دریابان علی شمخانی و سردار غلامعلی رشید است.

یوسفی در ادامه بر کتابت زندگی بزرگان استان خوزستان تاکید کرد و افزود: برای پاسداست مفاخر خوزستان باید یک فرهنگسرای نام‌آوران راه‌اندازی شود و بزرگان همه اقوام جزو هیئت امنای آن باشند.

وی به بیان مزایای فرهنگسرای نام‌آوران استان خوزستان پرداخت و تصریح کرد: با این کار می‌توانیم تاریخ گذشته و حال استان خود را بنویسیم و برای نسل‌های آینده به یادگار بگذاریم.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم زمینی برای راه‌اندازی فرهنگسرای نام‌آوران استان خوزستان در نظر گرفته شود و مردم نیز برای ساخت آن ما را یاری رسانند.

 

منبع: تسنیم

برچسب ها: همایون یوسفی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار