اولتیماتوم استاندار خوزستان به مدیران کل؛
استاندار خوزستان با اولتیماتوم به مدیران کل از آنها خواست در صورت نداشتن توان خدمت شبانه روزی به مردم کار را به مدیر توانمند در این زمینه واگذار کنند.
کد خبر: ۵۵۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶ 19 January 2018

غلامرضا شریعتی عصر امروز جمعه در جلسه شورای اشتغال شهرستان هندیجان اظهار کرد: تذکری می دهم به مدیران استانی که دیشب زمزمه هایی شد که شاید من در این جلسه حضور پیدا نکنم ولی سفر مهمانان تهرانی کنسل و آنها یا نمایندگان دست دوم و سوم خود را به جلسه فرستادن یا اینکه اصلا حضور پیدا نکردند و این نشان می دهد که مدیران برای حل مشکلات استان نمی آیند و فقط برای اینکه شریعتی آنها را ببیند می آیند.

وی افزود: این مسئله به هیچ وجه پذیرفته نیست از خود استانداری مثل حاجتی که نماینده فرستاده، حسینی مدیرکل روستایی یا معاون عمرانی، مدیرکل جهاد کشاورزی (سه هفته است سرماخوردگی دارد!! من سه روز پیش وی را دیدم این حرفا چیه؟)، مدیران کل کمیته امداد، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، مدیرعامل شهرک صنعتی، مدیرعامل بانک ملی خوزستان هم نیامدند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مدیرکل محیط زیست از من اجازه گرفت، مدیرعامل مناطق نفتخیز، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل فناوری و همچنین مدیرکل امور عشایر هم نیامدند. صندوق ذخیره تعاون هم نمی دونم آمده یا نه یعنی چون می دونستن من نمیام نباید بیایند و این انتقاد جدی را به همه این افراد دارم.

شریعتی بیان کرد: به همه غایبان بدون هیچ ملاحظه ای تذکر داده می شود و تکرار این مسئله به هیچ وجه از هیچ کسی قبول نیست؛ اگر مسئولیت را پذیرفته اند باید به صورت شبانه روزی در خدمت مردم باشند و اگر این توان را ندارند جای خود را به کسی بدهند که این توان خدمتگزاری به مردم را داشته باشند.

وی ادامه داد: دولت و رئیس جمهور تعهد به خدمت گذاری مردم دارند و برای این مورد تأکید هم می کنند و به هیچ وجه چنین عملکردی پذیرفته نیست و تمام مدیران غایب این جلسه باید کتبا علت غیبت خود را توضیح بدهند در عین حالی که به هیچ وجه در هیچ جلسه دیگری به خصوص شورای اشتغال غیبت مدیران استان پذیرفته نیست.

استاندار خوزستان گفت: دغدغه اصلی و مشکل مردم در کشور اشتغال است ولی مدیران در چنین جلسه ای به خاطر نبودن شریعتی شرکت نمی کنند به هیچ وجه پسندیده و قابل قبول نیست. این مسئله مایه نگرانی و خجلت است چون نسبت به مردم متعهد هستیم.

وی عنوان کرد: وقتی مدیران خوزستان با چنین جلسه ای از اهمیت که دغدغه اصلی کشور و سران نظام هست و اینکه تبعات ناشی از آن در جامعه مشهوده اینطور برخورد می کنند، آن وقت وای به حال مسائل دیگر؛ ما مسئولیت را می خواهیم که از مواهب آن بهره مند شویم نه اصلا بلکه برای خدمت گزاری به مردم باید آن را پذیرفت.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه حضور یا عدم حضور استاندار در این جلسه نباید مبنای دیگر مدیران قرار می گرفت، ادامه داد: مسئولیت می پذیریم تا از یک روند کارمند عادی بودن خارج و تمام وقت در خدمت مردم باشیم؛ اگر کسی نمی تواند هم باید کار را به افراد توانمند محول کند.

شریعتی یادآور شد: اهمیت اصلی برای مدیران خوزستانی باید اشتغال باشد و با بسیج همگانی دنبال آن باشند و برای حل مشکل بیکاری در هر جای لازمی حضور پیدا کنند. در حقیقت تعهد به جمهوری اسلامی ایران و نظام باید عملی باشد و اصلا به لقلقه زبان بدون عمل نیست.

وی اضافه کرد: ما مسئولان اینطور بر خان نعمت نظام نشسته ایم و همه هم در حال کفران این نعمت هستیم، باید نسبت به مردم تعهدات خود را انجام بدهیم؛ بنابراین چنین رفتاری از مدیران کل خوزستانی غایب در این جلسه پذیرفتنی نیست و به همه آنها تذکر می دهم، ضمن اینکه هیچ ملاحظه ای برای آنها نداریم.

استاندار خوزستان انتقاد کرد: رعایت امر به معروف و نهی از منکر نیز طی مدت های اخیر به اندازه کافی شده که امروز من کمی سخت صحبت را بیان می کنم چون از ابتدای مسئولیتم سعی داشتم شرایط امر به معروف و نهی از منکر را رعایت کنم و اکنون وضعیت به اینجا رسیده است.

شریعتی تصریح کرد: در جلساتی که من حضور داشتم و مدیران می دانستند که هستم همه حضور داشتند ولی حالا چون در این جلسه بنا بوده که نباشم به این نحو برخورد کرده اند و این مسئله درد جامعه و استان است که نباید از آن گذر کرد.

وی اظهار کرد: اگر بناست خوزستان به رشد و توسعه برسد یا شاهد اشتغالزایی باشد باید خواست همگانی برای تحقق این اهداف بسیج شود. اگر استانی رشد و توسعه داشته یا پیشرفت کرده فقط برای خواست و اراده خودشان بوده و اگر در خوزستان چنین نشده یعنی خودمان نخواستیم، به زبان گفتیم ولی برای بهانه گیری و یقه گیری از هم بوده نه برای خواستن و تلاش در جهت عمران و آبادانی استان بلکه فقط برای ایراد گرفتن از یکدیگر بوده است.

استاندار خوزستان با گلایه از اینکه همه در کنار یکدیگر برای توسعه استان جمع نشدیم، گفت: خواستیم از ایرادات یکدیگر برای له کردن استفاده کنیم و حاشیه بر متن غلبه پیدا کرده است. مناصب و پوزیشن ها بر اصل کار غلبه پیدا کرده و این درد استان هست و اگر بنا به رشد و توسعه استان باشد باید این من بودن ها را کنار گذاشته و در راستای پیشرفت خوزستان همت کرده و زندگی خود را بگذاریم.

شریعتی افزود: به نسبت استان وضع هندیجان به علت تجارت و مسائل مختلفی که هست از جمله کمک هایی مثل صیادی، تجاری، ته لنجی و بازرگانی الحمدلله بد نیست؛ کشاورزی هم زمین های خوبی دارد که در دو سال اخیر رنج و سختی داشته اند اما در مجموع شرایط بد نبوده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: اینکه می گویند میزان بیکاری در جامعه بیشتر احساس می شود، این نرخ هشت درصد در کل جامعه وجود دارد ولی آنچه ذهن ما را درگیر می کند رده سنی بین ۲۰ تا ۳۸ سال است و قطعا در این رده بیکاری بیشتر است.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای حل مشکل بیکاری جوانان ادامه داد: وقتی بیکاری هشت درصد اعلام شود بله این امکان وجود دارد که در رده سنی فوق بیکاری بین ۱۸ تا ۲۰ درصد هم باشد. البته اصل برای ما همان جوانان و نیروهای فعال و جویای کار هستند و این مسئله بیکاری بین جوانان وظیفه ما را سنگین تر می کند.

استاندار خوزستان با اشاره به نقش مهم کشاورزی در اشتغالزایی در ارتباط با مشکلات کشاورزان هندیجان گفت: در این چند سال متأسفانه مشکلات خشکسالی هم داشتیم ولی در هندیجان به دلیل آخر مسیر بودن بیشتر از سایر شهرها مشاهده می شد و واقعا شرمنده کشاورزان این شهرستان شدیم.

شریعتی خبر داد: برای معوض کشت و پرداخت خسارت در تمام استان پیگیری ها و مکاتباتی داشتم ولی برای هندیجان و شادگان تأکیدات بیشتر بوده است. برای سد سلولی با وزارت نیرو رایزنی داشتیم اما آنها موافقت نداشته و اعلام کردند که با احداث سد خیرآباد و بعد هم چم شیر این مسئله حل می شود و امسال نیز سد خیرآباد ردیف بودجه دارد ولی اعتباری ندارد.

وی با اشاره به اینکه از منابع سازمان آب و برق خوزستان ساخت سد خیرآباد به منظور حل مشکل هندیجان شروع می شود، بیان کرد: اکنون موافقت سازمان برنامه را برای احداث سد خیرآباد از طریق منابع آب و برق خوزستان اخذ کردیم و در این میان دولت هم در صورت بودجه داشتن برای آن ردیف اختصاص می دهد.

استاندار خوزستان انتقاد کرد: مباحث گردشگری بحرکان را از سال قبل دنبال می کنیم ولی کار به کندی پیش می رود و خیلی تأخیر در آن وجود دارد؛ این کوتاهی و بهانه ها پذیرفتنی نیست و باید امور را تسریع بخشید.

شریعتی خبر داد: جاده هندیجان به ماهشهر نیز پیگیری ها انجام شده و وعده داده اند که تا پایان سال به اتمام برسد و با ساخت دو پل جاده کاملا چهار خطه می شود.

وی با تأکید بر اینکه فرماندار با تشکیل کارگروه های اشتغال نقش جدی در کاهش نرخ بیکاری داشته باشد، یادآور شد: مدیران استانی نیز باید در شهرستان ها و مناطق حضور پیدا کنند تا از نزدیک مشکلات را مشاهده کنند، چه بسا اینکه دیدارها باعث تغییر نگاه و تصمیم گیری مدیران شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اختصاص اعتبارات مناسب در زمینه اشتغالزایی روستاییان گفت: قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل روستایی با بهره ۶ درصد و روستاهای مرزی با بهره ۴ درصد دیده ایم. یکی از کارهای اصلی بخشداران نیز باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه باشد و تعاونی های لازم را نیز تشکیل بدهند.

شریعتی در پایان با اشاره به اینکه اعتبارات اشتغالزایی را سهمیه بندی نکرده و هر شهرستانی زودتر طرح و برنامه برای اجرا داشته باشد، اعتبار را دریافت می کند، خبر داد: یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان برای پنج سال در طرح اشتغال فراگیر دیده شده که این اعتبار هم باید مورد توجه ویژه مسئولان باشد. همچنین برای مشاغل خانگی نیز اعتبارات خوبی درنظر گرفته شده است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار