قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت خبر داد:
قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت از احتمال کاهش طول دوره آموزشی رشته پزشکی بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خبر داد و گفت: با بازنگری‌های انجام شده احتمال کوتاه شدن طول دوره آموزش رشته پزشکی در آینده نزدیک وجود دارد.
کد خبر: ۵۵۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴ 20 January 2018

 

بازنگری کامل برنامه‌های آموزش علوم پزشکی تا پایان سال/احتمال کوتاه شدن دوره آموزش پزشکی

دکتر اکبری با اشاره به لزوم کوتاه شدن برخی دوره‌ها و مقاطع آموزشی علوم پزشکی، اظهار کرد: در بازنگری برنامه‌های آموزشی که طی دو سال گذشته انجام شد، از میان 330 برنامه آموزشی در دانشگاه‌ها از مقطع کاردانی گرفته تا مقطع فلوشیپ، همه مقاطع بازنگری شده است و امیدواریم این بازنگری تا پایان سال کامل شود تا هم‌زمان با کاهش طول دروه‌ها و ارزان‌تر ارائه شدن آنها بتوان دانش‌آموخته توانمند نیز تربیت کرد.

وی با اشاره به لزوم کاهش دوره‌های آموزشی برخی رشته‌ها افزود: این کاهش مدت دوره باید به ترتیبی صورت پذیرد که در عین حال از کیفیت آموزشی غافل نشویم و دانشجویان در زمینه دانش تئوری و مهارت‌های حرفه‌ای توانمند باشند.

دکتر اکبری از احتمال کاهش طول دوره آموزشی رشته پزشکی بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خبر داد و گفت: با بازنگری‌های انجام شده احتمال کوتاه شدن طول دوره آموزش رشته پزشکی در آینده نزدیک وجود دارد، البته این مساله به امکانات و نحوه برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها نیز بستگی دارد و در صورتی‌که هیات علمی دانشگاه‌ها کامل باشد و برنامه آموزشی مناسب با فشرده کردن ترم‌های تابستانی وجود داشته باشد، می‌توان این مساله را عملیاتی کرد.

وی تاکید کرد: به طور کلی در خصوص کاهش مدت دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف بخشی از موضوع به برنامه‌ریزی‌های آموزشی مربوط می‌شود، اما بخش مهمتر نیز مربوط به امکان دانشگاه‌ها از نظر داشتن امکانات مناسب و برنامه‌ریزی است که قادر باشند با امکانات موجود خود این دوره‌ها را در کوتاه‌مدت آموزش دهند.

قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در خصوص مقطع phd برنامه‌ای که وجود داشت، این بود که در طول 4 سال آموزش داده شود، ولی در عمل به دلیل نبود شرایط و امکانات، این دوره 5 تا 6 سال به طول می‌انجامید؛ اما در حال حاضر با ایجاد امکانات و شرایط مورد نیاز اجرای این برنامه ممکن شده و طول دوره به 4 سال رسیده است، بنابراین این کار تنها با برنامه‌ریزی امکان پذیر است و شرایط مورد نیاز خود را می‌طلبد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: کاهش دوره پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار