نماینده مردم هندیجان و ماهشهر در مجلس:
نماینده مردم هندیجان و ماهشهر در مجلس گفت:گریه آور است که شهرک های صنعتی در نقاط دوردست این کشور برای پشتیبانی صنایع پتروشیمی در خوزستان پویا و فعال هستند.
کد خبر: ۵۵۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 20 January 2018

علی گل مرادی شامگاه جمعه در جلسه شورای اشتغال ماهشهر اظهار کرد: امروز به نظرم برای اینکه مشکلات سایر نقاط استان و کشور را حل کنیم باید دور هم جمع می شدیم نه اینکه با دو منطقه ویژه اقتصادی، ۲۱ کارخانه مادر، بزرگترین پایانه حمل و نقل کشور، صنعت شیلات، کشاورزی و دیگر توانمندی ها به فکر حل مشکلات شهرستان ماهشهر باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر وضعیت را خوب مدیریت می کردیم امروز نباید در ماهشهر بیکار داشته باشیم، افزود: ساخت و راه اندازی فاز دوم منطقه پتروشیمی ماهشهر تسریع شود چون در راستای صنایع پائین دستی و تکمیلی با آلایندگی کمتر و اشتغالزایی بیشتر مؤثر خواهد بود.

نماینده مردم هندیجان و ماهشهر در مجلس تصریح کرد: محیط زیست تازه چشمش باز شده و حالا که قرار است کار مثبتی انجام شود می گوید اینها آلاینده هستند؛ یک زمانی چشم و گوشش را بست و این همه صنایع مادر، دودکش و صنعت آلاینده را برای نابودی محیط زیست ایجاد کردند ولی حالا که برای حل مشکل کشور قصد انجام کار را داریم می گویند آلاینده است.

گل مرادی با اشاره به لزوم جذب نیروی بومی یادآور شد: رعایت ماده ۴۷ کمک بزرگی به اشتغال این منطقه می کند؛ به هر حال باید نگاه ملی داشته باشیم ولی اولویت استخدام باید با کسانی باشد که گرما و سختی های این منطقه را تحمل می کنند و بعد در صورت توسعه خود منطقه در راستای منافع ملی از خارج از استان هم جذب نیرو داشته باشیم.

وی با انتقاد از اینکه درصد بالای استخدام و جذب از بیرون استان است، خطاب به معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: باید بانک ها را ملزم کنید که درآمد و ثروتی که صنعت خوزستان ایجاد می کند به استان تهران، اصفهان و نقاط دیگر کشور برود؛ این درآمد باید در استان به گردش درآمده و برای اشتغالزایی نیز تسهیلاتی را به مردم خوزستان ارائه دهند.

ملزم شدن به خرید درون استانی

نماینده مردم هندیجان و ماهشهر در مجلس با اشاره به ملزم شدن صنایع به خرید ۱۰۰ درصدی از درون استان ادامه داد: باید تدارکات و خدمات خود را از درون استان خریداری کنند و در این صورت مشکل بیکاری حل می شوند.

گل مرادی با اشاره به لزوم حرکت به سمت بنادر نسل سوم عنوان کرد: منابع طبیعی یکی از آفت ها و آسیب های کشور هست که باعث نابودی روستاهای ایران شده است.

وی با اشاره به لزوم رونق شهرک های صنعتی بیان کرد: واقعا گریه آور است که شهرک های صنعتی در نقاط دوردست این کشور برای پشتیبانی صنایع پتروشیمی در خوزستان پویا و فعال هستند؛ شهرک های صنعتی ما مرده است و نباید اجازه این کار را به آن شهرک های دوردست بدهیم.

نماینده مردم هندیجان و ماهشهر در مجلس گفت: یکی از اشکالات و ایرادی که همیشه در مقابل وزیر نفت کم می آوردیم نداشتن مهارت نیروهای بومی بود ولی باید فنی و حرفه ای را توانمند کنیم تا از ظرفیت های توسعه و اشتغالزایی برای افراد بومی استفاده کنیم.

گل مرادی خبر داد: بندر خشک امیدیه را مطرح و موافقت های اولیه انجام شده و اگر این اتفاق بین ماهشهر و امیدیه شکل بگیرد به تبع آن نیز خط آهن ماهشهر به امیدیه نیز توجیح اقتصادی پیدا می کند، ضمن اینکه برای این کار موافقت اولیه وزیر راه و شهرسازی هم اخذ شده است.

وی اظهار کرد: شهرک انرژی را برای صنایع پایین دستی و تکمیلی نفت و گاز توسط دولت مصوب شده که کار بسیار بزرگی است؛ اشتغالزایی بیشتری خواهد داشت و مکمل صنایع بزرگ منطقه می شود.

نماینده مردم هندیجان و ماهشهر در مجلس یادآور شد: خط آهن ماهشهر به بوشهر در هنگام رأی اعتماد به وزرا با وزیر راه و شهرسازی مطرح و وی موافقت خود را اعلام کرد؛ این طرح خوزستان را به استان بوشهر متصل می کند که از طریق آن می توان ظرفیت های خوب اقتصادی را ایجاد کرد.

گل مرادی با اشاره به لزوم ریسک پذیری مسئولان و خروج آنها از دفاتر و در کنار نمایندگان مجلس بودن تأکید کرد: مجلس به عنوان یک ظرفیت باید مرتبا گرفتار درخواست ها و تقاضاهای ادارات کل باشد؛ آنها باید طرح بدهند تا از فرصت خوب قانون گذاری مجلس برای حل مشکلات بهره مند شوند.

منبع: مهر

برچسب ها: پتروشیمی ، ماهشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار