به علت شدت گردوغبار
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه 137 نفر به مراکز درمانی تابعه این دانشگاه در سطح استان به دلیل مشکلات تنفسی طی وقوع گرد و غبار خبر داد.
کد خبر: ۵۵۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 20 January 2018

دکتر خجسته حسینی‌نژاد با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار شدید در مناطقی از استان از روز گذشته، اظهار کرد: به دنبال وقوع این پدیده، از پیش از ظهر تا شب گذشته (29 دی ماه) در مجموع 137 نفر به علت داشتن مشکلات تنفسی، به بیمارستان‌ها و مراکز شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کردند.

به گزارش تابناک؛ وی ادامه داد: از این تعداد 9 نفر در بخش‌های بیمارستانی و 70 نفر در بخش اورژانس بیمارستان‌ها بستری و 58 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: همچنان شاهد مراجعات مردم به مراکز درمانی تابعه دانشگاه به دلیل مشکلات تنفسی هستیم. بنابراین از شهروندان و بویژه گروه‌های حساس شامل کودکان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا مزمن صعب‌العلاج و سالمندان که بیشتر در معرض آسیب هستند، می‌خواهیم تا ثبات وضعیت هوا حتی‌الامکان از ترددهای غیرضروری و خروج از منازل خود اجتناب کنند.

حسینی‌نژاد با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار و بارندگی به طور همزمان در برخی شهرها، بیان کرد: این وضعیت فعلی هوا نیز خوب و مطلوب نیست. در زمان وقوع آخرین پدیده قبل از 29 دی‌ماه، به دلیل درایت و هشیاری شهروندان، آمار مراجعات تنفسی به مراکز درمانی، کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت و امیدواریم اکنون نیز این آمار کاهش یابد.

 مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان همجنین در پی وقوع این گردو غبار اظهار کرد: با توجه به ادامه پدیده گرد و غبار در استان، پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر از مبدا تهران به مقصد اهواز با شماره پرواز 431 که قرار بود ساعت8:30 وارد فرودگاه اهواز شود، به دلیل کاهش دید به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

وی افزود: همچنین امروز پرواز شماره 2612 هواپیمایی کارون که تهران را به مقصد اهواز ترک کرده بود، به دلیل کاهش دید در فرودگاه اهواز و شرایط نامناسب جوی به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

مراجعه 137 نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی/ لغو 6 پرواز ورودی فرودگاه اهواز به دلیل پدیده گرد‌وغبار

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان با بیان این‌که در حال حاضر دید افقی در فرودگاه اهواز 600متر است، عنوان کرد: پرواز هواپیمایی قشم ایر، در مسیر تهران – اهواز - تهران با شماره پرواز 1211 که قرار بود در ساعت 10:15 وارد فرودگاه اهواز شود به طور کامل باطل شد.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین پرواز شماره 730 هواپیمایی کیش ایر در مسیر تهران – اهواز - تهران که قرار بود ساعت 10:15 وارد فرودگاه اهواز شود، باطل شد. پرواز شماره 6246 هواپیمایی تابان در مسیر تهران – اهواز - تهران و پرواز شماره 021هواپیمایی کاسپین در مسیر اصفهان – اهواز - تهران باطل شد.

 

برچسب ها: گرد و غبار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار