مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفت: بازار معامله سکه و اشیای باستانی و طلا از طریق پیامک‌های دروغین همچنان داغ است، مردم فریب این کلاهبرداران را نخورند.
کد خبر: ۵۵۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 21 January 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مصیب امیری مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهار کرد: افرادی مجهول الهویه از کلاهبرداران حرفه ای، با شماره تماس‌های مختلف، پیامک‌های دروغین به مردم ارسال کرده و با معرفی خود به عنوان فردی ساده، بی آلایش و از عشایر چادر نشین، با اغفال از آن‌ها اخاذی می‌کنند.

وی ادامه داد: اخیراً یکی از افرادی که مورد کلاهبرداری این سودجویان مجهول الهویه قرار گرفته است پیامکی با مضمون «سلام من سید مراد هستم از استان خوزستان مزاحم می‌شوم ما عشایر چادر نشین هستیم ۱۸۱۲ سکه و دو مجسمه طلا پیدا کردم و استخاره کردم و به ناموس فاطمه زهرا حقیقت می‌گویم اگر می‌توانی بفروش، نصف شما و نصف ما و تو را به امام حسین چیزی به کسی نگویی اگر می‌توانی کاری بکنی بهم زنگ بزن منتظرم» دریافت کرده بود.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس اضافه کرد: متأسفانه این فرد، فریب خورده و با این کلاهبردار ملاقات می‌کند. اولین بار به او سکه‌هایی نشان داده می‌شود که به نظر تاریخی بوده اند و برای جلب اطمینان وی یکی از آن سکه‌ها را از وسط نصف کرده و به او می‌دهند که مطمئن شود طلا است.

مصیب امیری بیان کرد: در ملاقات‌های بعدی با ترفند‌های خاص، کلاهبرداران در ازای دریافت مبلغی هنگفت، به جای به اصطلاح کیسه‌های طلا، کیسه‌ای حاوی ریگ و شن‌های بیابان به او تحویل داده و پس از آن هم ناپدید و شماره تلفن‌های آن‌ها در دسترس و قابل پیگیری نبوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: افرادی سودجو از این طریق تعداد زیادی از مردم سایر استان‌ها را نیز اغفال و به استان خوزستان دعوت و آن‌ها را مورد فریب قرار داده و مبالغی تا ۸۰ میلیون تومان هم از آن‌ها اخاذی کرده اند.

امیری با تاکید بر هوشیاری کامل در برابر این گونه کلاهبرداری ها، از مردم خواست که در صورت مواجه شدن با این پیام‌های دروغین، از همان ابتدا موارد را به شماره تماس‌های ۷۱۳۷۳۰۰۵۵۱ یا ۰۷۱۳۷۳۰۰۵۵۳ و تلفن گویای ۱۸۰۱ اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار