معاون اول رئیس جمهوری گفت: نخواهیم گذاشت قیمت ها در شب عید مورد نگرانی مردم شود و به اندازه کافی کالای مورد نیاز خریداری شده و موجود است.
کد خبر: ۵۵۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲ 21 January 2018

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان البرز افزود: در آستانه بهمن ماه، یاد پیروزی انقلاب می افتیم که بعد از دوران طولانی مبارزه، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: این روزها شرایط کشور ایجاب می کند که گذشته و دستاوردها و عواملی را که باعث پیروزی انقلاب به رغم همه دشمنی ها شد را بیشتر مرور کنیم.

جهانگیری اظهار داشت: ما ملتی هستیم که می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و از مشکلات عبور کرده و راه هایی را که دیگران فکر می کنند قابل پیمودن نیست را طی کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: زمانی که جنگ علیه کشور ما شروع شد مجرب ترین مدیران، مدیرانی بودند که در سال 58-59 وارد شدند که خیلی از نهادهای داخلی کشور شکل نگرفته بود ولی موفق شدیم در جنگی که در یکطرف همه قدرت های بزرگ دنیا و برخی غول های منطقه ای بودند پیروز شویم.

وی با بیان اینکه باید مدیریت را به نسل جوان واگذار کنیم، گفت: مشکلاتی که وجود دارد واقعیت است و می دانیم در زندگی مردم مساله بیکاری به دغدغه اصلی تبدیل شده است و اگر خودمان را به جای آنها بگذاریم می توان درک کرد که چه مشکلاتی دارند.

جهانگیری افزود: واقعیت هایی که در طول سال های گذشته در اقتصاد رخ داد قدرت خرید مردم را کاهش داد و امروز مردم می بینند که سفره زندگی شان کوچکتر شده پس حق دارند سر ما مسئولان داد بزنند.

معاون اول رئیس جمهوری بیان داشت: مشکلات طبیعی از قبیل مشکل بی آبی در این استان و برخی استان های دیگربه وضعیت حاد خود رسیده و در خیلی از مناطق کشور به چالش جدی بدل شده است . باید فکر کنیم و اگر به فکر ایران و تمدن و مردم هستیم باید با این مسائل با جدیت برخورد کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه برخی کلانشهرهای کشور با مساله آلایندگی هوا روبه رو هستند، گفت: هیچ مصلحتی بالاتر از سلامتی مردم نیست و ما در جاهایی که به سلامتی مردم مربوط می شود، حق نداریم موضوعی را از آنها پنهان کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه بخشی از مجموعه چالش های روبه رو طبیعی است، اضافه کرد: مساله زلزله یک واقعیت در زندگی ما است که طی دو الی سه ماه اخیر در بسیاری از شهرهای کشور باعث ایجاد ناامنی شد.

جهانگیری گفت: هر چند این مساله راهکارهای خود را دارد و باید با استحکام ساختمان ها کاری کنیم که مردم احساس نکنند با آمدن زلزله ساختمان سرشان خراب می شود.

معاون اول رئیس جمهوری عنوان کرد: فکر می کنم آنچه برای مدیران کشور و مردم مهم است، این است که عده ای تلاش دارند آینده را برای مردم تیره و تار نشان دهند و با تمام قدرت به دنبال این هستند که بذر یاس و ناامیدی را نسبت به آینده و نظام در مردم توسعه دهند.

جهانگیری افزود: متاسفانه برخی رسانه ها و شخصیت های سیاسی هم در آن نقش دارند و فکر می کنند می توانند رقیب سیاسی خود را از صحنه بیرون کنند، که این گناه بزرگی است چرا که انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدان است.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به شهدای کشور از ابتدای انقلاب تا جنگ تحمیلی و تاکنون خاطرنشان کرد: عده ای مردانگی کردند و نظام و انقلاب را حفظ کردند، حال اگر به خاطر دعواهای سیاسی فکر کنیم مردم را نسبت به آینده و خودشان مایوس کنیم درست نیست.

جهانگیری تصریح کرد: کشوری که بیش از اندازه خود پتانسیل دارد و منابع طبیعی نفت و گاز دارد باید تلاش کنیم فضای کشور درست باشد؛ آن وقت خواهید دید خارجی ها چگونه برای سرمایه گذاری صف می کشند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: کشور با داشتن نیروهای جوان، نخبه و متخصص ظرفیت استثنایی دارد بنابر این چرا امروز عزا گرفته ایم که جوانان ما بیکار هستند، اگر شرایط به وجود آید این جوانان می توانند کارآفرینان زبده باشند.

جهانگیری افزود: کشوری هستیم با مردمان خوب و مسلمان که با رهبرشان سازگار هستند و آن را دوست دارند، بنابر این وقتی چنین انسجامی وجود دارد چرا باید فکر کنیم نمی توان چالش ها را برطرف کرد.

معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: خدمت بزرگی که امروز می تواند برای نظام باشد این است که در دهه فجر و نوروز امسال امید و نشاط البته نه کاذب به جای حرف های منفی جایگزین شود.

جهانگیری بیان داشت: اگر اینطور حرف بزنیم و مردم فکر کنند مسئولین با اراده ایستاده اند، امیدوار می شوند و می دانند که نظام قادر است مشکلی از زندگی آنها را برطرف کند.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: به نظر من راه حل عبور از چالش ها، انسجام و وحدت است که همه جریانات سیاسی باید بدانند که نمی توانند دیگری را حذف کنند و باید پای اداره کشور و نظام بایستند و با گفت و گو مسائل را حل کنند.

جهانگیری گفت: هم بر سر مسائل اساسی کشور و هم راهکارها باید گفت و گوی بین نسلی صورت گیرد و نباید نسلی که در دهه 70 به دنیا آمده احساس کند، با نسلی متفاوت روبه رو است.

معاون اول رئیس جمهوری بیان داشت: این راه حل قطعی است که اگر انشاالله وحدت و انسجام داشته باشیم و به مردم و نظام اعتماد کنیم مردم هم به ما اعتماد خواهند کرد و می توانیم ظرفیت و سرمایه اجتماعی کشور را بالا ببریم.

جهانگیری عنوان کرد: در بودجه سال 97 تلاش کردیم که به جامعه بگوییم اشتغال مساله اصلی دولت است و تکیه گاه ما بخش خصوصی است و منابع خارجی متعددی جذب شده که باید وارد چرخه اقتصادی شود.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه جهت گیری دوم بودجه مبارزه با فقر است، گفت: باید به طور جدی فقر خشن را از جامعه برداریم و به همین منظور برای گروه های بهزیستی و کمیته امداد اعداد پرداختی را سه برابر کردیم.

جهانگیری درخصوص سهام عدالت عنوان کرد: سهام عدالت که زمانی به عنوان یک برگ کاغذ داده شد در طول سه سال گذشته سامان یافت، و هر فردی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یک میلیون تومان کامل پرداخت کرده باشد ارزش سهام آن برای یک خانواده 5 نفره 12.5 میلیون تومان است.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مساله قیمت ها از دیگر دغدغه هایی مردم و دولت است، گفت: تلاش بزرگی بود که تورم 40 درصدی به 10 درصد برسد و به مردم عرض می کنم که رئیس جمهوری تاکید دارد و رهبری اصرار کردند و نخواهیم گذاشت قیمت ها شب عید مورد نگرانی مردم شود و به اندازه کافی کالای مورد نیاز خریداری شده و موجود است.

 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار