جهانگیری:
واقعیت هایی که در طول سال های گذشته در اقتصاد رخ داد قدرت خرید مردم را کاهش داد و امروز مردم می بینند که سفره زندگی شان کوچکتر شده پس حق دارند سر ما مسئولان داد بزنند.
کد خبر: ۵۵۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 21 January 2018

به گزارش تابناک البرز، معاون اول رییس جمهور که به کرج سفر کرده بود در جلسه اداری استان به مردم قول داد: نخواهیم گذاشت قیمت ها در شب عید مورد نگرانی مردم شود و به اندازه کافی کالای مورد نیاز خریداری شده و موجود است.


اسحاق جهانگیری افزود: واقعیت هایی که در طول سال های گذشته در اقتصاد رخ داد قدرت خرید مردم را کاهش داد و امروز مردم می بینند که سفره زندگی شان کوچکتر شده پس حق دارند سر ما مسئولان داد بزنند.


معاون اول رئیس جمهوری بیان داشت: مشکلات طبیعی از قبیل مشکل بی آبی در این استان و برخی استان های دیگربه وضعیت حاد خود رسیده و در خیلی از مناطق کشور به چالش جدی بدل شده است . باید فکر کنیم و اگر به فکر ایران و تمدن و مردم هستیم باید با این مسائل با جدیت برخورد کنیم.


جهانگیری با بیان اینکه برخی کلانشهرهای کشور با مساله آلایندگی هوا روبه رو هستند، گفت: هیچ مصلحتی بالاتر از سلامتی مردم نیست و ما در جاهایی که به سلامتی مردم مربوط می شود، حق نداریم موضوعی را از آنها پنهان کنیم.


معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه بخشی از مجموعه چالش های روبه رو طبیعی است، اضافه کرد: مساله زلزله یک واقعیت در زندگی ما است که طی دو الی سه ماه اخیر در بسیاری از شهرهای کشور باعث ایجاد ناامنی شد.


جهانگیری گفت: هر چند این مساله راهکارهای خود را دارد و باید با استحکام ساختمان ها کاری کنیم که مردم احساس نکنند با آمدن زلزله ساختمان سرشان خراب می شود.


معاون اول رئیس جمهوری عنوان کرد: فکر می کنم آنچه برای مدیران کشور و مردم مهم است، این است که عده ای تلاش دارند آینده را برای مردم تیره و تار نشان دهند و با تمام قدرت به دنبال این هستند که بذر یاس و ناامیدی را نسبت به آینده و نظام در مردم توسعه دهند.


جهانگیری افزود: متاسفانه برخی رسانه ها و شخصیت های سیاسی هم در آن نقش دارند و فکر می کنند می توانند رقیب سیاسی خود را از صحنه بیرون کنند، که این گناه بزرگی است چرا که انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدان است.


جهانگیری عنوان کرد: در بودجه سال 97 تلاش کردیم که به جامعه بگوییم اشتغال مساله اصلی دولت است و تکیه گاه ما بخش خصوصی است و منابع خارجی متعددی جذب شده که باید وارد چرخه اقتصادی شود.


معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه جهت گیری دوم بودجه مبارزه با فقر است، گفت: باید به طور جدی فقر خشن را از جامعه برداریم و به همین منظور برای گروه های بهزیستی و کمیته امداد اعداد پرداختی را سه برابر کردیم.


جهانگیری درخصوص سهام عدالت عنوان کرد: سهام عدالت که زمانی به عنوان یک برگ کاغذ داده شد در طول سه سال گذشته سامان یافت، و هر فردی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یک میلیون تومان کامل پرداخت کرده باشد ارزش سهام آن برای یک خانواده 5 نفره 12.5 میلیون تومان است.


معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مساله قیمت ها از دیگر دغدغه هایی مردم و دولت است، گفت: تلاش بزرگی بود که تورم 40 درصدی به 10 درصد برسد و به مردم عرض می کنم که رئیس جمهوری تاکید دارد و رهبری اصرار کردند و نخواهیم گذاشت قیمت ها شب عید مورد نگرانی مردم شود و به اندازه کافی کالای مورد نیاز خریداری شده و موجود است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار