مدیرکل بحران استانداری سمنان:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان بابیان اینکه ۶۲درصد ساختمان‌های استان در بخش دولتی ساخته می‌شوند، گفت: ایمنی مهم‌ترین دغدغه و لازمه این ساختمان‌ها محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۵۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 21 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، ایرج رئیسیان در نشست مدیریت بحران شاهرود که پیش از ظهر یکشنبه در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، ضمن بیان اینکه بر اساس آمار سازمان برنامه‌وبودجه استان سمنان ۲۱.۹ درصد ساخت‌وسازهای استان توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد، تأکید کرد: ۱۶.۸درصد ساخت‌وسازها توسط بخش تعاونی و ۶۲درصد را نیز از ساخت‌وسازهای دولتی شکل می‌دهند که باید الزامات ایمنی در آن‌ها رعایت شود.

وی افزود: در بحث رعایت ایمنی در ساختمان‌های دولتی خوشبختانه وضعیت خوبی در استان سمنان حاکم است و عمده مشکل امروز ما ساختمان‌های فرسوده هستند که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته در راستای ترویج الزامات ایمنی در آن‌ها و تعویض آن‌ها با ساختمان‌های جدید اقدام ویژه‌ای را صورت دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن بیان اینکه در سال‌های اخیر مقوله آگاهی و آموزش در راستای ایمنی در سطح استان به‌خوبی پیگیری شده است، گفت: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ شاهد برگزاری یکی از  بهترین دوره‌های آموزشی در استان سمنان بودیم که خوشبختانه این امر در بین دستگاه‌های دولتی بازخورد خوبی نیز داشت اما باید توجه کنیم که روی دیگر سکه آگاهی‌رسانی در باب ایمنی، مردم هستند و ما باید در آن زمینه نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیسیان بیان کرد: یکی از مواردی که ما به جدّ نسبت به آن تأکیدداریم مقوله بیمه واحدهای مسکونی به‌خصوص روستایی است که این بعد از آگاهی‌رسانی برای مردم مغفول باقی‌مانده است و در سال جاری اجرای طرح بیمه روستایی از روستای مومن‌آباد سرخه خوشبختانه با استقبال خوب مردم مواجه شده است و این نشان می‌دهد در این بخش نیز شاهد بروز موفقیت‌هایی خواهیم بود.

وی در ادامه خشک‌سالی و سرمازدگی را دو معضل مهم در بحران‌های طبیعی استان سمنان دانست و تأکید کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته خسارات خشک‌سالی برآورد شد که این میزان با خسارات سرما زدگی سال گذشته و امسال، باعث شد تا هزینه هنگفتی بر استان تحمیل شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار