خجسته در تذکری مطرح کرد
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با انتقاد از افزایش قیمت دلار گفت که قیمت دلار به صورت تدریجی از ۳۵۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان افزایش یافته است. برنامه این است که این نرخ را به ۵۰۰۰ تومان رسانده تا آن را تک نرخی کنند.
کد خبر: ۵۵۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱ 22 January 2018

میر خجسته در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری به وزیر اقتصاد گفت: انگار دیگر تعارفی در موضوع مفاسد وجود ندارد و فراگیر شده است. به طوری که متاسفانه برخورد جدی هم وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار به ۴۵۰۰ تومان گفت: دلار از ۳۵۰۰ تومان به صورت تدریجی به ۴۵۰۰ تومان رسیده است برنامه این است که این نرخ را به ۵۰۰۰ تومان برسانند تا آن را تک نرخی کنند اما نباید بیش از این فشار به مردم وارد شود.

خجسته با بیان اینکه چرا قیمت دلار با افزایش ۱۸.۵ درصد رشد پیدا کرده است گفت: قیمتهای اقلام نیز تدریجی بالا رفته است. ما از یک طرف به دنبال کنترل قیمت حامل‌های انرژی هستیم اما از طرف دیگر با افزایش قیمت ارز مواجه می شویم. دوستان کنترل کنید و بیش از این نگذارید فشار بر مردم وارد شود.

این نماینده مجلس در تذکری دیگری به وزیر آموزش و پرورش در باره فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی گفت: تقاضای فرهنگیان آن است که رسیدگی به مطالبات آنها از حالت مصاحبه و صحبت در رسانه‌ها به موضوع عملی واقدامی برسد اکنون فصل بودجه است که انتظار می‌رفت دولت در بودجه توجهات لازم را مبذول می داشت که این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: با توجه به این موضوع انتظار می رود که مجلس در زمان بررسی بودجه توجه ویژه‌ای به فرهنگیان به خصوص پاداش پایان خدمت آنها داشته باشد.

نماینده همدان در تذکر دیگر گفت: همدان در ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری کشورهای آسیا شده است. این شهر ۷ هزار سال قدمت و ۱۸۰۰ جاذبه توریستی دارد که متاسفانه بودجه کافی برای این شهر دیده نشده است. درخواست ما از دولت آن است که موضوع گردشگری همدان در ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیا توجه کند و بودجه خاص و ویژه را لحاظ کند. لازم است مسئولان استانی و کشوری نگاه ویژه ای داشته باشند که ضعیف عمل شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: دلار ، ارز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار