یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: خانه نشینی اجباری مردم، راهکار حل مشکل ریزگردها در استان خوزستان نیست.خانه نشینی اجباری مردم علاج مشکل ریزگردها نیست
کد خبر: ۵۵۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱ 22 January 2018

 عامر کعبی ضمن انتقاد از حذف ردیف بودجه مقابله با ریزگردها در بودجه سال ۹۷، افزود: به طور حتم همکاران ما در کمیسیون تلفیق مجلس نسبت به حذف این ردیف اعتباری، مطابق واقعیت ها به موضوع نگاه می کنند و آن را در بودجه سال آینده لحاظ می کنند.

وی اظهار کرد: کشور ما به ویژه خوزستان علاوه بر گرفتاری در بحث کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی، در معرض آسیب های جدی ناشی از انتشار ریزگردها هم قرار دارد و هر از چند گاهی جریان عادی زندگی در این استان سخت و گاهی نیز به طور کامل متوقف می شود که اینها نیازمند تعامل چند سویه دستگاهای اجرایی و نظارتی برای مدیریت بحران کنونی است.

کعبی خطاب به مسئولان سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: این که در تحلیل منشاء ریزگردها سهم بیشتری به خارج از مرزها می دهند ولو که واقعیت هم داشته باشد، توجیه منطقی و خوبی نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید ابتکار عمل را در دست گرفت و مانع از گسترش کانونهای داخلی که به طور عمده در جنوب خوزستان هست، شویم.

کعبی افزود: مدیریت رودخانه ها از بالادست تا پائین دست و ذخیره آب پشت سدهای استان خوزستان، باید بازنگری و مطابق با شرایط بحران و خشکسالی برنامه ریزی شوند تا کانونهای ریزگردهای داخلی بیش از این چرخه زندگی هم استانی های عزیزمان را دستخوش سختی و خلل نکند.

وی با تاکید دوباره بر اینکه مردم خوزستان را به خانه نشینی اجباری عادت ندهیم، اظهار کرد: تعطیلی مراکز آموزشی و دانشگاهی، ادارات دولتی و مراکز کار در ایام گرد و غبار ضرر و زیان های فراوانی را به اقتصاد کشور و منطقه می زند و اتخاذ چنین تصمیماتی از روی ناچاری صورت می گیرد نه اینکه راه حل این باشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه باید به وظیفه شان در قبال کاهش آلام مردم خوزستان ناشی از پدیده ی ریزگردها به شکل علمی و عملیاتی نگاه کنند.

کعبی گفت: تالاب هورالعظیم نمونه بارزی از اهمال و سستی نظر و عمل مسئولان است که به طور یقین در مجلس آن را دنبال می کنیم.

وی با بیان این نکته که اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با پدیده ریزگردها توسط دولت پیشنهاد شده بود که لازمه تصویب این بند ساز و کاری خاص دارد، افزود: این بند در بودجه سال ۹۷ هنوز حذف نشده و کمیسیون اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه کشور و مجمع نمایندگان خوزستان و چند استان دیگر مشغول رایزنی هستیم که امید می رود به صحن مجلس برود و تصویب شود.

کعبی ضمن اشاره به پیگیریهای صورت گرفته برای برقراری دوباره حق بدی آب و هوا در حقوق کارمندان خوزستانی اظهار کرد: کارهای خوبی در این باره انجام شده و امید می رود در آینده پرداخت شود، به زودی نتیجه پیگریهای نمایندگان ملت در این خصوص اطلاع رسانی می شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار