شهردار اهواز بودجه یک هزار و ۶۳۰ میلیارد تومانی شهرداری این کلانشهر را تقدیم شورای شهر کرد.
کد خبر: ۵۵۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 23 January 2018

 

بودجه یک هزار و ۶۳۰ میلیارد تومانی شهرداری اهواز تقدیم شورای شهر شد

بیست و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد.

در این جلسه محمدجعفر فلسفی رئیس شورای شهر اهواز یکی از موضوعات مهم استان خوزستان را انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه کارون و دیگر رودخانه‌های این استان اعلام کرد و اظهار داشت: در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شد که باید ادامه یابد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: ما نیازمند استفاده از نظرات نخبگان در امور شهری هستیم و باید در کارهای خود نظرات آن‌ها را لحاظ کنیم، تاکنون موضوع مشاوران مورد توجه قرار نگرفت ولی باید این کار باید صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر اهواز به مزیت‌ها استفاده از نظرات مشاوران نیز اشاره کرد و در همین ارتباط توضیح داد: شهرها و کلانشهرهایی که در کارهای خود از مشاوران بهره گرفتند در کارهای خود موفق‌تر عمل کرده‌اند.

چاره‌اندیشی برای ریزگردها

در ادامه این جلسه فتح‌الله حاجتی رئیس کمیسیون‌ خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر اهواز خواستار چاره‌اندیشی برای برطرف کردن مشکل گرد و خاک در استان خوزستان شد.

وی در همین ارتباط بیان کرد: باید نسبت به گرد و خاک به وجود آمده در استان خوزستان به ویژه شهر اهواز واکنش نشان دهیم تا کارهایی در این زمینه انجام شود.

وی توزیع ماسک‌های فیلتردار در نقاط مختلف شهر اهواز توسط شهرداری این کلانشهر را از شهردار این کلانشهر درخواست کرد و گفت: از نظر بهداشتی ماسک‌های معمولی موجود در جامعه و داروخانه‌ها جوابگوی جلوگیری از گرد و خاک نیستند.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه سخنان خود یادآور شد: توزیع ماسک‌های فیلتردار توسط شهرداری سبب می‌شود که عوارض آلودگی هوا و گرد و خاک برای شهروندان عزیز کمتر شود.

خرید اقلام مورد نیاز از تولیدات داخل استان خوزستان

همچنین محمد هادی قنوات دیگر عضو شورای شهر اهواز در این جلسه با اشاره به مشکلات بیکاری جوانان در سطح استان خوزستان اظهار داشت: وضعیت اشتغال در استان ما خوب نیست و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در سطخ کشور رتبه 29 را دارد.

وی در ادامه با ارائه طرحی به شورای شهر و شهرداری اهواز گفت: در این طرح شهرداری ملزم می‌شود اقلام مورد نیاز خود از جزیی‌ترین آنها را در همه رسته‌ها از تولیدات داخل استان تامین کند.

عضو شورای شهر اهواز به بیان مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: با انجام این کار به تولید داخل استان خود کمک می‌کنیم تا اشتغال بیشتری از این طریق ایجاد شود.

وی با اشاره به دستمال کاغذی روی میز خود گفت: چرا باید این دستمال از مشهد روی میز شورای شهر اهواز قرار گیرد در حالی که این محصول در داخل استان و اهواز نیز تولید می‌شود.

در ادامه جلسه شورای شهر اهواز این طرح به رای گذاشته شد که با اکثریت آرا به تصویب رسید، همچنین این طرح برای بررسی بیشتر و رفع ابهامات و ایرادات به کمیسیون حقوقی، املاک، امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر اهواز ارجاع شد.

فضای سبز به صورت جزیی تحویل پیمانکار شود

مهران باباپور نایب رئیس شورای شهر اهواز نیز با انتقاد از برخی از کارها در شهرداری اهواز گفت: وقتی پیمانکاری برای فضای سبز در نظر گرفته می‌شود میزانی که در زمان شروع به‌کار تحویل او داده می‌شود مشخص نیست.

وی تصریح کرد: باید پیمانکاران فضای سبز پس از پایان کار اقدامات خود را در یک کتابچه تدوین کنند و به شهرداری تحویل دهند که این کار هم اکنون انجام نمی‌شود.

نایب رئیس شورای شهر اهواز تاکید کرد: باید میزان فضای سبزی که تحویل پیمانکار می‌شود به صورت جزیی محاسبه شود و در پایان کار نیز اقدامات انجام شده را نیز گزارش دهد.

در ادامه این جلسه سید محسن موسوی‌زاده عضو شورای شهر اهواز با انتقاد از عدم نگه داشت صحیح فضای سبز در شهر اهواز گفت: آب کلرداری که به فضای سبز داده می‌شود، مصیبتی بزرگ به شمار می‌آید که باید برای برطرف کردن آن چاره‌ای اندیشید.

برگزاری کلاس‌های آموزشی نگهداری فضای سبز

وی در ادامه سخنان خود بر برگزاری دوره‌های آموزشی و کلاس‌های ضمن خدمت برای پرسنل فضای سبز با هدف آموزش صحیح نگهداری از گیاهان و فضای سبز کلانشهر اهواز تاکید کرد و افزود: پیشنهاد می‌کنیم همان طور که برای پرسنل شهرداری دوره‌های گوناگونی گذاشته می‌شود برای پرسنل فضا سبز نیز دوره‌هایی در رابطه با نگهداری از گیاهان و فضای سبز برگزار شود زیرا شیوه درست نگهداری از آن بسیار حائز اهمیت است.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: پرسش این است که با توجه به محدودیت فضای سبز شهری، به کدام یک از پرسنل فضای سبز آموزش نگه داشت از این سرمایه ارزشمند داده شده است؟ لازم است که نیروهای فضای سبز آموزش‌های لازم را در حیطه کاری خود فرا گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مزایای برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای پرسنل شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری از مواردی که فضای سبز از بین می‌رود در اثر بی‌دقتی و سهل‌انگاری پرسنل فضای سبز است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

موسوی‌زاده خاطرنشان کرد: در شهرهای دیگر ‌وقتی شاخه درختی را برای جدا کردن برش می‌دهند، در محل بریده شده اقداماتی انجام می‌دهند که هوا به تنه درخت نفوذ نکند و مانع خشک شدن آن می‌شوند اما در شهری مانند اهواز این کار به درستی انجام نمی‌شود و نظارتی هم بر اجرای آن وجود ندارد.

وی فضای سبز در کلانشهر اهواز را محدود دانست و تصریح کرد: در برخی نقاط درختان و درختچه‌های را می‌کاریم و آن را رها می‌کنیم که سبز نمی‌کنند این کار باید با دقت بیشتری انجام شود.

رشد 9 درصدی بودجه شهرداری اهواز

در این جلسه منصور کتانباف شهردار اهواز بودجه یک هزار و 630 میلیارد تومانی شهرداری این کلانشهر را تقدیم شورای شهر کرد.

وی در ارتباط با بودجه سال 1397 شهرداری اهواز اظهار داشت: بر اساس قانون ما می‌توانیم 60 درصد از بودجه شهرداری را بودجه جاری و 40 درصد را بودجه عمرانی قرار دهیم.

شهردار اهواز از رشد 9 درصدی بودجه 1397 شهرداری اهواز نسبت به بودجه سال 1396 خبر داد و در همین ارتباط توضیح داد: بخشی از این میزان رشد الزام و اجبار است که باید بر اساس تورم سالیانه در کشور انجام شود، که این کار صورت گرفت.

وی عنوان کرد: بودجه سال 1396 شهرداری اهواز یک هزار و 500 میلیارد تومان بود که برای سال 1397 افزایش یافت و یک هزار و 630 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

کتانباف با بیان اینکه بودجه سال 1397 شهرداری اهواز 14 درصد نسبت به سال 1396 افزایش یافت، خاطرنشان کرد: بودجه عمرانی سال 1397 شهرداری اهواز نیز 7 درصد نسبت به امسال افزایش یافت.

وی گفت: در بودجه سال 1397 شهرداری اهواز 29 درصد از این بودجه به هزینه‌های جاری اختصاص یافت و 71 درصد آن بودجه عمرانی است.

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار